Keskustan Karjalan piiri

Tervetuloa mukaan!

Ehdokkaaksi.jpg

Kuntavaalit käydään 9.4.2017

Mikä sinulle on tärkeää? Miten kehittäisit kotikuntasi palveluita ja elinvoimaisuutta? Miten kehittäisit ihmisten hyvinvointia ja yrittäjyyttä kunnassasi? Tai miten lisäisit yhteisöllisyyttä kotikunnassasi?

Kuntavaalit on mahdollisuus lähteä mukaan vaikuttamaan millainen oma kotikuntasi on tulevaisuudessa. Ehdokasasettelu on käynnissä ja päättyy helmikuun loppuun.

Mikäli olet kiinnostunut kuntavaaliehdokkuudesta, voit ottaa yhteyttä joko kotikuntasi keskustalaiseen toimijaan tai Etelä-Karjalassa Keskustan Karjalan piirin toiminnanjohtaja Matti Kuittiseen 040 4160147.

Ratkaisujen tekijöinä ovat kuntavaaleilla valitut päättäjät, paikalliset vallankäyttäjät. Tule mukaan vaikuttamaan ja rakentamaan kuntaa, jossa on elinvoimaa ja hyvän elämän mahdollisuudet.

Keskustan viisi tulevaisuuden tavoitetta  vuodelle 2025 ovat:

• Kodeissa voidaan hyvin, hyvinvointierot kapenevat
  • Suomi osaamisen ja uusien oppimisympäristöjen kärkimaaksi
  • Suomi julkisen sektorin johtamisen, byrokratian purkamisen, digitalisaation ja kokeilujen mallimaaksi
  • Suomi biotalouden, kiertotalouden ja kestävän kehityksen edelläkävijäksi
  • Koko Suomeen 200 000 työpaikkaa lisää, talous 2 prosentin kasvu-uralle työntekoa ja yrittäjyyttä vahvistamalla ja velaksi eläminen loppuu.

_________________________

Keskustassa voi osallistua vaikuttaa monella muullakin tapaa, ota selvää tästä. Soita 040 416 0147 tai tule käymään toimistollamme, osoitteessa Valtakatu 54, Lappeenranta - Olet lämpimästi tervetullut!

Tulevat tapahtumat
Menneet tapahtumat
  • Sipilä: Berneriltä rohkea ja ennakkoluuloton selvitys keskusteltavaksi

20.1.2017

Kaikki poliittiset päättäjät ja suurin osa suomalaisista ovat samaa mieltä siitä, että tieverkostomme rapautuu ja uusia keinoja asian korjaamiseksi pitää löytää. Tähän päätyi liikenneverkon korjausvelkaa selvittänyt parlamentaarinen työryhmä viime vaalikaudella ja sama todetaan myös hallitusohjelmassa. Hallitus päätti käynnistää selvitystyön liikenneverkon kehittämisestä liiketaloudellisesti huhtikuussa 2016. Koko Suomi ansaitsee hyväkuntoisen tieverkon.

• Tien-mutka-uutiskuva.jpg

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen: On keskustelun aika

19.1.2017

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen katsoo liikenne- ja viestintäministeriön esittämän valtionyhtiön olevan yksi mahdollinen ratkaisu siihen, että teitä, ratoja ja muita väyliä voidaan rakentaa ja kunnostaa myös tulevaisuudessa koko maassa.

• Kurvinen-Antti-uutiskuva.jpg

Kurvinen: Tärkeintä nykyistä paremmat tiet kaikille

18.1.2017

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Antti Kurvinen pitää hyvänä Anne Bernerin tarttumista väylänpidon ongelmiin ja kestämättömän nykytilanteen nostamista keskusteluun. Teiden, siltojen ja muiden liikenneväylien rapistumisesta on korkea aika käydä perusteellinen keskustelu ja hakea ratkaisuja surkeaan rahoitustilanteeseen myös uusien ideoiden kautta.

• sipilä-juha-uutiskuva.jpg

Sipilä: Eriarvoistumisen pysäyttämiseksi etsitään ratkaisuja

17.1.2017

Suomalaisuuteen kuuluu vahvasti se, että jokaisesta pidetään huolta. Tasa-arvo, välittäminen ja mahdollisuuksien luomien kaikille ovat ominaispiirteitä, joille suomalaisen yhteiskunnan tarina on rakentunut sadan vuoden ajan. Jokainen suomalainen on pidettävä mukana.

• Anttila-Sirkka-Liisa-uutiskuva.jpg

Kansanedustaja Sirkka-Liisa Anttila: Sipilälle työrauha

15.1.2017

Suomi on juuri aloittanut itsenäisyytemme 100-vuotta juhlavuoden monin eri tapahtumin. Juhlavuoden teemana on yhdessä. Isänmaatamme on rakennettu yhdessä asettaen aina kansakunnan etu oman etumme edelle. Sukupolvet ennen meitä puolustivat maata ase kädessä ja monet heistä uhrasivat itsenäisyytemme säilyttämiseksi oman henkensä. Kaveria ei jätetty.