Leo.jpg

Huolenpitoa-huomennakin.jpg

Keskustan viisi tulevaisuuden tavoitetta  vuodelle 2025 ovat:

• Kodeissa voidaan hyvin, hyvinvointierot kapenevat
  • Suomi osaamisen ja uusien oppimisympäristöjen kärkimaaksi
  • Suomi julkisen sektorin johtamisen, byrokratian purkamisen, digitalisaation ja kokeilujen mallimaaksi
  • Suomi biotalouden, kiertotalouden ja kestävän kehityksen edelläkävijäksi
  • Koko Suomeen 200 000 työpaikkaa lisää, talous 2 prosentin kasvu-uralle työntekoa ja yrittäjyyttä vahvistamalla ja velaksi eläminen loppuu.

_________________________

Keskustassa voi osallistua vaikuttaa monella muullakin tapaa, ota selvää tästä. Soita 040 416 0147 tai tule käymään toimistollamme, osoitteessa Valtakatu 54, Lappeenranta - Olet lämpimästi tervetullut!

• Kaikkonen-Antti-2017-2-uutiskuva.jpg

Antti Kaikkonen Lahden puoluevaltuustossa: Suomi nousee – eespäin keskusta

21.4.2018

Keskustan on myös tulevaisuudessa oltava se puolue Suomessa, jolla on kanttia puolustaa kansanvaltaista päätöksentekoa, jossa me tulee ennen minää, joka sovittelee, ei revi ja joka rakentaa yhteistyötä, eikä lietso vastakkainasettelua, sanoi keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen Lahdessa keskustan puoluevaltuuston kokouksessa.

• Juha puva lahti.jpg

Juha Sipilän puhe Keskustan puoluevaltuustossa Lahdessa 21.4.2018

21.4.2018

"Keskusta on maakuntien äiti ja te muutoksentekijöitä. Olette paljon vartijoita, että uudistus toimeenpannaan rivakasti. Ja uudistuksen lopullinen onnistuminen on pitkälti toimeenpanosta kiinni."

• sipilä-juha-uutiskuva.jpg

Juha Sipilä blogissaan: Oikeudenmukaisuus- ja työllisyysriihi puitu

17.4.2018

Hallituksen kehysriihineuvottelut pidettiin viime viikolla tilanteessa, jossa Suomen talous kasvaa ripeästi. Kasvu on laaja-alaista ja se näkyy kaikkialla Suomessa. Yhä useampi suomalainen on saanut töitä. Työllisyyslukemat ovat korkeimmat vuosikymmeniin. Työllisyys kehittyy koko maassa ja investointeja tehdään runsaasti.

• Kuva-Lauri-Heikkinen-VNK-uutiskuva.jpg

Oikeudenmukaisuus ja eriarvoisuuden vähentäminen kehysriihen keskiössä

11.4.2018

Juha Sipilän johtaman hallituksen kehysriihi onnistui mainiosti tilanteessa, jossa Suomen talous kasvaa ja työllisyyslukemat ovat korkeammat kuin vuosikymmeniin. On kuitenkin tiedossa, että kaikilla ei mene yhtä hyvin ja on erittäin hienoa, että kehysriihessä pystyttiin kohdistamaan huomattavia toimia juuri epätasa-arvoisuuden vähentämiseen.

• Tiilikainen-Kimmo-2017-uutiskuva.jpg

Ministeri Tiilikainen: Kivihiili kielletään 2029 – kannustepaketti nopeille luopujille

10.4.2018

Hallitus on päättänyt, että kivihiilen käyttö energiantuotannossa kielletään lailla vuonna 2029. Lisäksi valmistellaan 90 miljoonan euron kannustepaketti niille kaupunkien kaukolämpöyhtiöille, jotka sitoutuvat luopumaan kivihiilen käytöstä jo vuonna 2025.