Leo.jpg

Huolenpitoa-huomennakin.jpg

Keskustan viisi tulevaisuuden tavoitetta  vuodelle 2025 ovat:

• Kodeissa voidaan hyvin, hyvinvointierot kapenevat
  • Suomi osaamisen ja uusien oppimisympäristöjen kärkimaaksi
  • Suomi julkisen sektorin johtamisen, byrokratian purkamisen, digitalisaation ja kokeilujen mallimaaksi
  • Suomi biotalouden, kiertotalouden ja kestävän kehityksen edelläkävijäksi
  • Koko Suomeen 200 000 työpaikkaa lisää, talous 2 prosentin kasvu-uralle työntekoa ja yrittäjyyttä vahvistamalla ja velaksi eläminen loppuu.

_________________________

Keskustassa voi osallistua vaikuttaa monella muullakin tapaa, ota selvää tästä. Soita 040 416 0147 tai tule käymään toimistollamme, osoitteessa Valtakatu 54, Lappeenranta - Olet lämpimästi tervetullut!

Tulevat tapahtumat
    Menneet tapahtumat
    • Juha Sipilä keskustapyöräilyssä maakuntarajan yli

9.8.2017

Keskustan puheenjohtaja ja Suomen pääministeri Juha Sipilä on mukana keskustapyöräilyssä ensi lauantaina, jona päivänä pyöräillään maakuntarajan yli Varsinais-Suomesta Uudellemaalle. Aamulla startataan Varsinais-Suomen Salosta ja päivärupeama päättyy Uudellemaalle Karjalohjalle.

• Kurvinen-Antti-uutiskuva.jpg

Kurvinen: Juna on saatava vaihtoehdoksi yhä useammalle suomalaiselle

9.8.2017

Juna on monella tapaa hyvä vaihtoehto kulkupeliksi. Raideliikenne on ilmasto- ja ympäristöystävällistä. Junamatkalla voi levätä, tehdä töitä tai vaikka juoda kahvia. Monille eläkeläisille ja opiskelijoille junaliikenne on yleisin matkustustapa. Nykyistä useampi suomalainen haluaisi käyttää junaa arjessa ja vapaalla. Valitettavasti viime vuosina varsinkin pienempien kuntien ja kaupunkien asukkaille raideliikenteen käyttäminen on muuttunut aiempaa vaikeammaksi asemien sulkemisen ja vuorojen harvenemisen takia. Tällä hetkellä Suomen kiskoilla ihmisiä voi kuljettaa ainoastaan monopoliyhtiö VR.

• ratapiha-uutiskuva.jpg

Vehkaperä: VR:ää ei yksityistetä eikä väkeä irtisanota

9.8.2017

Liikenneministeri Anne Bernerin esittelemä VR:n henkilöliikenteen avaaminen kilpailulle säilyttää silti VR:n ja siihen liittyvät muut yhtiöt 100-prosenttisesti valtionyhtiönä. Ketään ei myöskään irtisanota.

• kuva3.jpg

Pyöräily tuo poliitikot keskelle kyliä

7.8.2017

Keskustalaiset poliitikot ja muut aktiivit pyöräilevät jo viidentenä kesänä peräkkäin pitkin kesä-Suomea. Tänä vuonna reitti on noin 360 kilometriä ja kulkee Naantalista Espooseen neljän päivän aikana.

• Palautekeskustelu valtioneuvoston selonteosta julkisen talouden suunnitelmasta vuosille 2018 – 2021

27.6.2017

Keskustan ryhmäpuheenvuoro Kansanedustaja Markku Pakkanen