Leo.jpg

Huolenpitoa-huomennakin.jpg

Keskustan viisi tulevaisuuden tavoitetta  vuodelle 2025 ovat:

• Kodeissa voidaan hyvin, hyvinvointierot kapenevat
  • Suomi osaamisen ja uusien oppimisympäristöjen kärkimaaksi
  • Suomi julkisen sektorin johtamisen, byrokratian purkamisen, digitalisaation ja kokeilujen mallimaaksi
  • Suomi biotalouden, kiertotalouden ja kestävän kehityksen edelläkävijäksi
  • Koko Suomeen 200 000 työpaikkaa lisää, talous 2 prosentin kasvu-uralle työntekoa ja yrittäjyyttä vahvistamalla ja velaksi eläminen loppuu.

_________________________

Keskustassa voi osallistua vaikuttaa monella muullakin tapaa, ota selvää tästä. Soita 040 416 0147 tai tule käymään toimistollamme, osoitteessa Valtakatu 54, Lappeenranta - Olet lämpimästi tervetullut!

Tulevat tapahtumat
    Menneet tapahtumat
    • Keskustan ryhmäpuhe hallituksen tiedonantokeskutelussa

19.6.2017

Keskustan eduskuntaryhmä tukee hallitusratkaisua. Ratkaisulla puramme poliittisen kriisin, johon maamme viime viikolla ajautui. Katsomme, että tällä ratkaisulla huolehditaan yhteiskuntamme vakaudesta ja Suomen myönteisen talous- ja työllisyyskehityksen jatkumisesta.

• Keskustan puoluehallitus: Suomi tarvitsee vakautta

14.6.2017

Keskustan puoluehallitus tukee puheenjohtaja Juha Sipilän johdolla aikaansaatua hallitusratkaisua. Nyt jos koskaan Suomi tarvitsee yhteiskunnallista vakautta.

• Kaikkonen-Antti-2017-uutiskuva.jpg

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen hallitustilanteesta

12.6.2017

Perusteellisista, vakavalla mielellä käydyistä keskusteluista huolimatta edellytyksiä jatkaa entisenlaista yhteistyötä Keskustan, Perussuomalaisten ja Kokoomuksen kesken hallituksessa ei tässä tilanteessa löytynyt.

• Keskustan pohjoissavolaiset kansanedustajat: Kriisinhallintakeskus pidettävä Kuopiossa

8.6.2017

Sisäministeriön työryhmä esittää Kuopiossa sijaitsevan Kriisinhallintakeskuksen siirtämistä pääkaupunkiseudulle ja samalla keskuksen erottamista Pelastusopistosta. Keskustassa emme tätä hyväksy. Kriisinhallintakeskus on osa valtakunnallista pelastusalan osaamiskeskittymää, johon kuuluu keskuksen ja Pelastusopiston myös esimerkiksi elinkeino- ja kehitystoimintaa Kuopiossa.

• Ovaska-Jouni-2016-uutiskuva.jpg

Keskustan Ovaska: Postin jako turvataan koko maassa

7.6.2017

Keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaska on tyytyväinen eduskunnassa käsittelyssä olevan postilain linjauksiin. Postilaki vahvistaa Postin toimintaedellytyksiä ja turvaa viisipäiväisen jakelun koko maassa, osoittaen oppositiopoliitikkojen pelottelun perusteettomaksi.