banneri_FB_SIVULLE.png

Maakuntavaalien ehdokkaaksi.jpeg

Keskustan viisi tulevaisuuden tavoitetta  vuodelle 2025 ovat:

• Kodeissa voidaan hyvin, hyvinvointierot kapenevat
  • Suomi osaamisen ja uusien oppimisympäristöjen kärkimaaksi
  • Suomi julkisen sektorin johtamisen, byrokratian purkamisen, digitalisaation ja kokeilujen mallimaaksi
  • Suomi biotalouden, kiertotalouden ja kestävän kehityksen edelläkävijäksi
  • Koko Suomeen 200 000 työpaikkaa lisää, talous 2 prosentin kasvu-uralle työntekoa ja yrittäjyyttä vahvistamalla ja velaksi eläminen loppuu.

_________________________

Keskustassa voi osallistua vaikuttaa monella muullakin tapaa, ota selvää tästä. Soita 040 416 0147 tai tule käymään toimistollamme, osoitteessa Valtakatu 54, Lappeenranta - Olet lämpimästi tervetullut!

• AnttiKaikkonen2.jpg

Kaikkonen: Tiedustelulait eivät ole politikoinnin paikka

17.8.2018

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen vetoaa SDP:hen ja muuhun oppositioon, että tiedustelulait pystytään käsittelemään ja hyväksymään eduskunnassa kiireellisinä alkavan syysistuntokauden aikana.

• Sipilä-03-2017-uutiskuva.jpg

Sipilä: Yrittäjän perheenjäsenen työttömyysturva kuntoon

14.8.2018

Yrittäjän ei-omistavan perheenjäsenen työttömyysturva tulee hoitaa kuntoon. Pääministeri Juha Sipilä puhui aiheesta tiistaina Lappeenrannan Yrittäjien järjestämässä keskustelutilaisuudessa.

• Keskusta logo kev cmyk.png

Keskusta: Koko Suomen voimavarat käyttöön - Itä-Suomelle kasvuohjelma

14.8.2018

Rajakunnat tarvitsevat toimintansa tueksi rajakuntafoorumin. Monet rajakunnat toimivat ja tekevät yhteistyötä yksin ilman tukea ja ohjeistusta. Rajakunnille tulee perustaa oma foorumi jakamaan ja kehittämään yhteistyön tueksi käytänteitä. Rajafoorumin koollekutsujana toimii kunta -ja uudistusministeri Anu Vehviläinen. Keskustan kannanotto julkaistiin tänään Imatralla.

• AnttiKaikkonen2.jpg

Kaikkonen: Ikäsyrjinnän on loputtava!

14.8.2018

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtajan Antti Kaikkosen mukaan hallituksen elokuun lopun budjettiriihessä on haettava uusia ratkaisuja työttömyyden ”kovan ytimen” murtamiseen.

• Syysmetsa.jpg

Pääministeri Sipilä: Jokaiselle oikeus lähiluontoon!

11.8.2018

Keskustan puheenjohtaja, pääministeri Juha Sipilän mukaan ympäristöpolitiikan tärkein tavoite on turvata luonnon monimuotoisuus tuleville sukupolville. Keskustan pyörät pyörimään -tapahtumassa mukana ollut Sipilä korosti luonnossa liikkumisen merkitystä terveydelle.