Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg
Keskusta.fi / Kainuu / Suomeksi / Kunnat / Puolanka / Ajankohtaista
Keskusta.fi / Kuntavaalit 2021 - ehdokkaaksi

Kuntavaalit järjestetään seuraavan kerran huhtikuussa vuonna 2021.

Ehdokkaan suostumus ja vakuutus>>

Kuntavaalien kaikki lomakkeet>>

Ehdokastietojen toimittaminen piiritoimistolle>>

Keskusta suosittaa yhdistysten kokouksien siirtämistä aikaan, jolloin kokouksen pitäminen on terveydelle turvallista. Lue lisää tästä>>

Näin ollen toivomme, että yksittäiset puolueen jäsenet ottaisivat nyt uudistusohjelmatyön omakseen. Tartutaan omin voimin asiaan ja tehdään puolueen tulevaisuustyötä myös näissä poikkeusoloissa. Vielä on aikaa ottaa kantaa vappunpäivään asti!

Keskustan puoluekokous siirtyy syksyyn

Siksi myös palauteaikaa Keskusta 2030-uudistusohjelmaluonnokseen jatketaan kuukaudella.  Palautetta voi antaa aina vappupäivään 1.5. saakka.   Keskustan jäsen tai kuka tahansa suomalainen saa sanoa mielipiteensä ohjelmaluonnoksesta. Nyt kannattaa vaikuttaa! Toimi näin:

1.    Lue tällä sivulla oleva ohjeistus.
2.    Katso sivulla olevista linkeistä ainakin jompikumpi puoluejohdon esittelyvideoista.
3.    Avaa linkki  ”Puoluehallituksen esitys Keskusta 2030 -uudistusohjelmaksi” ja lue ohjelmaluonnos.
4.    Anna palaute ohjelmaluonnoksesta sähköisen palautekaavakkeen kautta 1.5. mennessä.

On tärkeää, että puolue saa uudistusohjelmastaan mahdollisimman paljon ja laaja-alaista palautetta. Kyse on siitä, mihin suuntaan Suomea ja kansanliikettämme viemme kohti vuotta 2030. Puoluetoimiston lupaus on, että kaikki palautteet luetaan. Parhaat ja toimivimmat hyödynnetään ohjelman jatkotyöstössä.

Keskusta siirtää puoluekokouksensa syyskuulle – myös puoluevaltuuston kokous lykkääntyy

26.3.2020

Keskustan puoluehallitus päätti siirtää sääntömääräisen puoluekokouksen kesäkuun alusta syyskuun alkuun. Kokous järjestetään 4.-6.9.2020 Oulussa.

Näin ollen toivomme, että yksittäiset puolueen jäsenet ottaisivat nyt uudistusohjelmatyön omakseen. Tartutaan omin voimin asiaan ja tehdään puolueen tulevaisuustyötä myös näissä poikkeusoloissa. Vielä on pari viikkoa aikaa ottaa kantaa!

Keskustan uudistusohjelma hyväksytään Vantaan puoluekokouksessa kesäkuussa 2020. Ohjelma sisältää Keskustan mission, vision Keskusta 2030, vision Suomi 2030 sekä puolueen strategiset tavoitteet ja toimintatapojen uudistamisen.

Esitys uudistusohjelmaksi on lähtenyt palautekierrokselle.Toivomme Keskustan jäsenjärjestöjen ja henkilöjäsenten ottavan aktiivisesti kantaa. Eikä tässä kaikki.  Avaamme mahdollisuuden palautteen antamiseen kaikille halukkaille – järjestöille, yhteisöille ja yksittäisille suomalaisille. Nyt saa olla mieltä. Hyvät ja toimivat palautteet hyödynnetään ohjelman jatkotyöstössä.

Lyhyet  ohjeet palautteen antamiseen

Keskustajärjestöt
Lukekaa tarkempi ohjeistus palautteen antamiseen. Se löytyy  alta.

Käsitelkää ohjelmaluonnos (puoluehallituksen esitys ohjelmaksi) kokouksessanne tai erikseen järjestettävässä tilaisuudessa. Ohjelmaluonnoksen, linkin sähköiseen kyselyyn sekä esittelyvideot löydät alempaa tältä sivulta. Antakaa järjestönne palaute sähköisellä webropol-lomakkeella viimeistään 31.3.2020.

Muut palautteen antajat
Lukekaa alla oleva ohjeistus palautteen antamiseksi  ja esitys uudistusohjelmaksi. Katsokaa ainakin toinen esittelyvideoista. Antakaa palaute sähköisellä webropol-lomakkeella viimeistään 31.3.2020.

Aineistot

Lisätietoja:
poliittinen asiantuntija Ilkka Miettinen
ilkka.miettinen@keskusta.fi p. 050  5666 189

• Keskustan kansanedustajien valtakunnallinen jalkautumisviikonloppu 27. -30.3. peruuntuu

12.3.2020

Keskustan eduskuntaryhmä on päättänyt peruuttaa maaliskuun lopussa pidettäväksi aiotun valtakunnallisen jalkautumisviikonloppunsa. Keskustan kansanedustajien oli tarkoitus järjestää tupailtoja ja olohuonetenttejä perjantaista maanantaihin 27. – 30.3. kautta Suomen.

• Kutsu sääntömääräiseen puoluekokoukseen 2020

Suomen Keskusta r.p.:n jäsenyhdistyksille

Suomen Keskusta r.p.:n 78. sääntömääräinen puoluekokous pidetään Vantaalla 5. – 7.6.2020 alkaen perjantaina 5.6. kello 15.00. Kokouspaikkana on Tikkurilan Trio Areena osoitteessa Läntinen Valkoisenlähteentie 54, 01300 Vantaa.

Puoluekokouksessa käsitellään puo-lueen sääntöjen 14 §:ssä mainitut asiat sekä puoluehallituksen esitykset poliittisiksi linjauksiksi ja kannanotoiksi. Puoluekokous hyväksyy Keskusta 2030 –uudistusohjelman ja käsittelee puolueen valmistautumista kuntavaaleihin 2021.

Puoluekokousaloitteiden toimitusaika on päättynyt.