Itä-Savon Keskusta

Apilatunnus vaaleanvihreä pohja sivun yläosan kuva.jpg

Tervetuloa Itä-Savon Keskustan sivuille!

Keskustan Itä-Savon piiri on vaikuttanut alueen hyvinvointiin vuodesta 1922.

Piiritoimisto sijaitsee osoitteessa Tottinkatu 15, 57230 SAVONLINNA.

Loma-aikojen ulkopuolella:
Piiritoimisto on avoinna keskiviikkoisin ja torstaisin klo 9.00-14.00, mikäli työtehtävät eivät muuta edellytä. Kannattaa sopia tapaamisajoista työntekijöiden kanssa!

Piiritoimiston työntekijät:
Toiminnanjohtaja Ulla-Riitta Juuti
puh. 050-347 3556
ulla-riitta.juuti@keskusta.fi

Keskustanaisten toiminnanjohtaja Anne Herttuainen
puh.050-5206042
anne.herttuainen@keskusta.fi

Uutisia Keskustasta
  • Malmi 2.jpg

Petri Honkonen: Malmin paalutus uhkaa Suomen ilmastotavoitteita

18.2.2020

Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen ihmettelee kovin sitä, että Helsinki on valmis Malmin lentokentän paalutukseen, vaikka hanke todistettavasti aiheuttaa valtaisat hiilidioksidipäästöt. Ympäristöllisesti kestävä kaupunkikehitys ollaan täysin unohtamassa.

• Unknown-3.jpeg

Ministeri Lintilä: Alueiden Suomi tarvitsee myös maahanmuuttajayrittäjiä

17.2.2020

Elinkeinoministeri Mika Lintilä peräänkuuluttaa määrätietoisia toimia maahanmuuttajayrittäjyyden hyväksi. Lintilä tapasi maanantaina maahanmuuttajayrittäjiä Helsingin uudessa kauppakeskuksessa Triplassa.

• Keskelta-kovaa_jarviradio mainos.jpg

Keskusta alkaa kuulua Järviradiossa

13.2.2020

Puolueen Keskeltä & kovaa -podcastin radioinnit alkavat 15. helmikuuta. Keskustelussa suomalainen metsäosaaminen. Vieraina kansanedustaja Hanna Huttunen ja 4H-liiton toimitusjohtaja Tomi Alakoski.

• Mattila_Hanna-Leena_2019v.jpg

Hanna-Leena Mattila: Toisen asteen lähikoulu olisi käänteentekevää

13.2.2020

Peruskoulun päättymisen jälkeinen aika on monelle nuorelle sarana-aikaa. Usein nuoret tarvitsevat vielä mahdollisuuden tulevaisuuden suunnitelmien kypsyttelyyn kotikulmilla, toteaa Keskustan ek-ryhmän varapuheenjohtaja Hanna-Leena Mattila.

• lumisade-omakotialue.jpg

Antti Kurvinen: Kuntapalvelujen turvaaminen kehysriihen kärkeen

12.2.2020

Kuntatalouden tilanne on huolestuttavasti heikentynyt. Äskettäin julkaistut ennakkotiedot kuntien ja kaupunkien viime vuoden tilinpäätöksistä osoittavat tilanteen kärjistyvän. Käytännössä kaikki manner-Suomen kunnat ja kaupungit - Helsinkiä lukuun ottamatta - ovat ajautumassa entistä syvempiin taloudellisiin ongelmiin. Kyse ei siis ole vain pienten kuntien ahdingosta.