Keskustan Itä-Savon piiri on vaikuttanut alueen hyvinvointiin vuodesta 1922.

Piiritoimisto sijaitsee osoitteessa Tottinkatu 15, 57230 SAVONLINNA.

Piiritoimisto on avoinna keskiviikkoisin ja torstaisin klo 9.00-14.00, mikäli työtehtävät eivät muuta edellytä. Kannattaa sopia tapaamisajoista työntekijöiden kanssa!

Piiritoimiston työntekijät:

Toiminnanjohtaja Ulla-Riitta Juuti
puh. 050-347 3556
ulla-riitta.juuti@keskusta.fi

Keskustanaisten toiminnanjohtaja Anne Herttuainen

puh.050-5206042

anne.herttuainen@gmail.com

• sipilä-juha-uutiskuva.jpg

Juha Sipilä blogissaan: Oikeudenmukaisuus- ja työllisyysriihi puitu

17.4.2018

Hallituksen kehysriihineuvottelut pidettiin viime viikolla tilanteessa, jossa Suomen talous kasvaa ripeästi. Kasvu on laaja-alaista ja se näkyy kaikkialla Suomessa. Yhä useampi suomalainen on saanut töitä. Työllisyyslukemat ovat korkeimmat vuosikymmeniin. Työllisyys kehittyy koko maassa ja investointeja tehdään runsaasti.

• Kuva-Lauri-Heikkinen-VNK-uutiskuva.jpg

Oikeudenmukaisuus ja eriarvoisuuden vähentäminen kehysriihen keskiössä

11.4.2018

Juha Sipilän johtaman hallituksen kehysriihi onnistui mainiosti tilanteessa, jossa Suomen talous kasvaa ja työllisyyslukemat ovat korkeammat kuin vuosikymmeniin. On kuitenkin tiedossa, että kaikilla ei mene yhtä hyvin ja on erittäin hienoa, että kehysriihessä pystyttiin kohdistamaan huomattavia toimia juuri epätasa-arvoisuuden vähentämiseen.

• Tiilikainen-Kimmo-2017-uutiskuva.jpg

Ministeri Tiilikainen: Kivihiili kielletään 2029 – kannustepaketti nopeille luopujille

10.4.2018

Hallitus on päättänyt, että kivihiilen käyttö energiantuotannossa kielletään lailla vuonna 2029. Lisäksi valmistellaan 90 miljoonan euron kannustepaketti niille kaupunkien kaukolämpöyhtiöille, jotka sitoutuvat luopumaan kivihiilen käytöstä jo vuonna 2025.

• puska.png

Puska: Kävelyn ja pyöräilyn edistäminen ansaitsee kaiken tuen

23.3.2018

Liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner on tänään 23.3. esitellyt Valtioneuvoston periaatepäätöksen kävelyn ja pyöräilyn edistämiseksi. Kävelyn ja pyöräilyn lisääntyminen on tärkeää usean yhteiskunnan keskeisen tavoitteen kannalta: terveys- ja hyvinvointi, ympäristöpäästöjen vähentäminen sekä kestävä kehitys. Kansanedustaja, professori Pekka Puska (kesk) tervehtii suurella ilolla periaatepäätöstä.

• Keskustan puoluekokous sai 302 aloitetta vastattavakseen

22.3.2018

Keskustan puoluekokoukselle saapui 302 aloitetta. Sotkamossa kesäkuussa järjestettävä puoluekokous tulee vastaamaan aloitteisiin muun muassa muovista, tasa-arvosta ja uusiutuvasta energiasta. Aloitteita saapui enemmän kuin kertaakaan aiemmin tällä vuosituhannella.