Keskustan Itä-Savon piiri on vaikuttanut alueen hyvinvointiin vuodesta 1922.

Piiritoimisto sijaitsee osoitteessa Tottinkatu 15, 57230 SAVONLINNA.

Piiritoimisto on avoinna keskiviikkoisin ja torstaisin klo 9.00-14.00, mikäli työtehtävät eivät muuta edellytä. Kannattaa sopia tapaamisajoista työntekijöiden kanssa!

Piiritoimiston työntekijät:

Toiminnanjohtaja Ulla-Riitta Juuti
puh. 050-347 3556
ulla-riitta.juuti@keskusta.fi

Keskustanuorten ja Keskustanaisten yhteinen toiminnanjohtaja Sofia Tuisku

Puh.  050-443 7229
keskustanuoret@etela-savo.fi

• talvitie-uutiskuva.jpg

Anne Berner: Maaseudun kurittaminen ei ole vaihtoehto

22.1.2017

Suuri viikko alkaa olla lopuillaan. Julkistimme selvityksen, jossa esitetään valtavia uudistuksia liikenteeseen. Taustalla on suuri määrä työtä, ja on ollut hienoa päästä esittelemään hallituksen pyytämän selvityksen ehdotuksia suurelle yleisölle.

• Tiilikainen-Kimmo-2016-2-uutiskuva.jpg

Kimmo Tiilikainen kuntavaaliehdokkaaksi Helsinkiin

22.1.2017

Keskustan kansanedustaja, maatalous- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikainen (kesk.) asettuu ehdolle huhtikuun kuntavaaleissa Helsingissä. - Monen muun suomalaisen tavoin olen pitkään kulkenut kahden paikkakunnan väliä, mutta viime vuosina olen töiden perässä viettänyt yhä enemmän aikaa Helsingissä. Katsoin, että nyt on luonteva aika tehdä ratkaisu. Kyselyjä tuli jo neljä vuotta sitten.

• Sipilä: Berneriltä rohkea ja ennakkoluuloton selvitys keskusteltavaksi

20.1.2017

Kaikki poliittiset päättäjät ja suurin osa suomalaisista ovat samaa mieltä siitä, että tieverkostomme rapautuu ja uusia keinoja asian korjaamiseksi pitää löytää. Tähän päätyi liikenneverkon korjausvelkaa selvittänyt parlamentaarinen työryhmä viime vaalikaudella ja sama todetaan myös hallitusohjelmassa. Hallitus päätti käynnistää selvitystyön liikenneverkon kehittämisestä liiketaloudellisesti huhtikuussa 2016. Koko Suomi ansaitsee hyväkuntoisen tieverkon.

• Tien-mutka-uutiskuva.jpg

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen: On keskustelun aika

19.1.2017

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen katsoo liikenne- ja viestintäministeriön esittämän valtionyhtiön olevan yksi mahdollinen ratkaisu siihen, että teitä, ratoja ja muita väyliä voidaan rakentaa ja kunnostaa myös tulevaisuudessa koko maassa.

• Kurvinen-Antti-uutiskuva.jpg

Kurvinen: Tärkeintä nykyistä paremmat tiet kaikille

18.1.2017

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Antti Kurvinen pitää hyvänä Anne Bernerin tarttumista väylänpidon ongelmiin ja kestämättömän nykytilanteen nostamista keskusteluun. Teiden, siltojen ja muiden liikenneväylien rapistumisesta on korkea aika käydä perusteellinen keskustelu ja hakea ratkaisuja surkeaan rahoitustilanteeseen myös uusien ideoiden kautta.