Tervetuloa Keskustan Etelä-Savon piirin sivuille!

KESKUSTAN ETELÄ-SAVON PIIRI: NIINA KUUVA KESKUSTAN PUOLUEVALTUUSTON VARAPUHEENJOHTAJAKSI

Keskustan Etelä-Savon piirihallitus esittää mikkeliläistä Niina Kuuvaa Keskustan puoluevaltuuston varapuheenjohtajaksi.

Kuuva toimii tällä hetkellä Keskustan Etelä-Savon piirin varapuheenjohtajana ja Keskustan Mikkelin kunnallisjärjestön puheenjohtajana. Hän on vaikuttanut aiemmin myös Suomen Keskustanuorten liittohallituksessa sekä Etelä-Savon Keskustanuorten puheenjohtajana.

• Näen puoluevaltuuston roolin kentän äänenä ja sisällöntuottajana. Se arvioi harjoitettua politiikkaa, korjaa suuntaa ja rakentaa uutta. Järjestötoimijamme tarvitsevat enemmän mahdollisuuksia kouluttautua, keskustella ja tehdä ajatustyötä, Kuuva linjaa tulevaisuudesta.

Puoluevaltuusto käyttää Keskustassa ylintä päätösvaltaa puoluekokouksen välillä ja siihen kuuluu 135 jäsentä maan eri alueilta ja keskustalaisista jäsenjärjestöistä.

• Niina Kuuva on asiaosaaja, joka tuntee Keskustan kentän hyvin. Niina on määrätietoisesti ajanut koko Suomen asiaa toimiessaan Keskusta-puolueen eri tehtävissä. 110-vuotias Keskusta tarvitsee järjestötoimijaa, joka kuuntelee kentän ääntä. Kuuva sopii Keskustan puoluevaltuuston varapuheenjohtajan tehtävään hyvin, kiteyttää Keskustan Etelä-Savon piirin puheenjohtaja Kirsi Olkkonen.

Puoluevaltuuston kokous pidetään Torniossa 26.–27.11.2016 ja puheenjohtajiston vaali käydään ensimmäisenä kokouspäivänä.

Lisätiedot:

Kirsi Olkkonen, Keskustan Etelä-Savon piirin puheenjohtaja

Niina Kuuva, puoluevaltuuston varapuheenjohtajaehdokas

Keskusta viestii

Uutisia

• Katainen-Elsi-uutiskuva.jpg

Keskustanaisten Katainen: Perhevapaiden uudistus ei synny soolosuorituksilla

27.2.2017

Keskustanaisten puheenjohtaja, kansanedustaja Elsi Katainen vaatii perhevapaiden uudistamisen valmistelutyön aloittamista laajapohjaisesti jo tänä keväänä. Lähtökohdaksi on otettava isien roolin vahvistaminen, monimutkaisen järjestelmän selkeyttäminen ja sääntelyn keventäminen. Mukaan on otettava myös perhevapaiden kustannuksista pitkälti vastaavat työmarkkinaosapuolet, sillä myös suomalaisen työelämän toimintatavat kaipaavat mylläystä perhevapaiden uudistamisen yhteydessä.

• Keskustan eduskuntaryhmä liikkeellä koko Suomessa 2. – 6.3.2017

24.2.2017

​Suomen talous kasvaa. Yhä useampi työtön on saanut työpaikan. Suomen kuntoon laittaminen jatkuu. Keskustan kansanedustajat ovat liikkeellä torstaista maanantaihin 2. – 6.3. koko Suomessa yli sadassa tapahtumassa kuuntelemassa ja keskustelemassa suomalaisten kanssa sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistamisesta ja siitä, millaisia kotikunnat lähipalveluineen tulevaisuudessa ovat.

• Kulmuni-Katri-2016-uutiskuva.jpg

Kulmuni: Maakunnat rakentuvat vahvojen seutujen varaan

24.2.2017

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni toivoo, että hallitus ottaa vakavasti viestin siitä, että viime vuosina erityisesti maakuntien kakkos- ja kolmoskaupungit eli niin sanotut seutukaupungit ovat kärsineet suhteellisen paljon valtion virastojen ja laitosten toimipaikkojen ja henkilötyövuosien vähenemisestä.

• Kurvinen-Antti-uutiskuva.jpg

Kurvinen: Sipilän hallitus on kuntatyöntekijän paras ystävä

23.2.2017

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Antti Kurvinen iloitsee kuntatalouden valoisammista tulevaisuudennäkymistä. Kuntatalous on vahvistunut Tilastokeskuksen mukaan vuoden 2016 aikana, ja kuntien tulos onkin kokonaisuutena ylijäämäinen. Tämä tarkoittaa valoisampaa tulevaisuutta peruspalvelujen ja kuntien työntekijöiden kannalta.

• Saarikko Annika 400x600.jpg

Saarikko: Peili käteen, Häkämies!

22.2.2017

​Elinkeinoelämän Keskusliiton johtaja Jyri Häkämies vaati suomalaisia naisia nopeammin perhevapailta työelämään. (Lännen media 19.2.) Häkämiehen mukaan sillä tilkittäisiin työllisyysasteemme aukkoja tehokkaasti.