Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg

Hae mukaan piirin työryhmiin!

Haluatko vaikuttaa piirin politiikan valmisteluun? Kiinnostaisiko antaa oma osaamisesi käyttöön? Keskustan Etelä-Pohjanmaan piirin piirihallitus päätti perustaa viisi työryhmää piirin poliittisen- ja järjestöllisen valmistautumisen tueksi. Työryhmät ovat;

1. Poliittinen työryhmä, jonka tehtävänä on seurata piirin alueen politiikkaa ja valmistella piirihallitukselle aloitteita ja esityksiä kannanotoiksi ja muiksi toimenpiteiksi. Työryhmä valmistelee piirihallitukselle esityksen kuntavaaliohjelmasta. Työryhmää vetää piirin puheenjohtaja Mikko Savola.

2. Järjestöllinen, ay- ja kuntavaalityöryhmä, jonka tarkoituksena on valmistella piirihallitukselle aloitteita ja esityksiä piirin alueen järjestöllisistä asioista ja olla piirihallituksen apuna koordinoimassa ay-toimintaa ja tulevia kuntavaaleja. Työryhmää vetää piirin varapuheenjohtaja Sari Palmu.

3. Koulutus- ja viestintätyöryhmä, jonka tarkoituksena on valmistella piirihallitukselle koulutuksia ja tehdä aloitteita ja esityksiä viestinnällisistä asioista. Työryhmää vetää piirin varapuheenjohtaja Karri Kallio.

4. Talous- ja yrittäjyystyöryhmä, jonka tarkoituksena on seurata ja valmistella piirihallitukselle talouteen, varainhankintaan ja yrittäjyyteen liittyviä asioita ja tehdä niistä aloitteita ja esityksiä piirihallitukselle. Työryhmää vetää piirin työvaliokunnan jäsen Mikko Männikkö.

5. Pohjanmaan alueen ja ruotsinkielisen toiminnan ryhmä, jonka tarkoituksena on seurata ja valmistella piirihallitukselle Pohjanmaan alueen ja ruotsinkieliseen toimintaan liittyviä asioita ja tehdä niistä aloitteita ja esityksiä piirihallitukselle. Työryhmää vetää piirin varapuheenjohtaja Merja Rintamäki.

Jokaiseen työryhmään on kaikille piirin alueen keskustalaisille avoin haku ja hakuaikaa on 29.1.2020 saakka. Piirihallitus nimeää työryhmät seuraavassa kokouksessaan, joka on 30.1.2020. Työryhmiin nimetyille ilmoitetaan valinnoista helmikuun alussa. Työryhmistä kiinnostuneet voivat laittaa hakemuksen osoitteeseen etela-pohjanmaa@keskusta.fi. Muistakaa laittaa hakemukseen myös omat yhteystiedot (sähköposti ja puhelinnumero). Tehdään yhdessä vahvempi Keskusta!