Keskustan kuntavaaliristeily

Keskustan kuntavaaliristeily pidetään helmikuussa 4.-5.2.2017. Lisätietoa ja ilmoittautumisohjeet löytyvät täältä http://www.keskusta.fi/Suomek…/Osallistu-ja-vaikuta/Risteily
Piirin alueelta lähtee myös bussikuljetukset. Niistä ilmoitetaan tarkemmin mm. täällä sekä Ilkan ja Suomenmaan järjestöpalstoilla ja sähköpostilla.Paikkoja rajoitetusti, varaa omasi heti!

Keskustan Etelä-Pohjanmaan piirin syyskokouksen henkilövalinnat ja kannanotto

Keskustan Etelä-Pohjanmaan piirin puheenjohtajana jatkaa Esko Lehtimäki ja varapuheenjohtajina Henni Sippola ja Kati Ojaniemi. Piirihallituksen jäseniksi valittiin: Sari Palmu, Sari Kujala, Anita Ammesmäki, Juhani Mäki, Mikko Männikkö, Paula Síhto, Kaisa Pihlaja, Irma-Liisa Viitamäki, Merja Rintamäki, Jouni Mäkynen, Ilmo Eerola, Heikki Holappa, Marita Mattila, Toni Salo, Juhani Filppula ja Arja Harjunpää.

Annetaan vanhempien valita lapselleen sopivin hoito

Perhevapaista ja niiden uudistamisesta on virinnyt maassamme varsin tunteikas keskustelu. Keskustalle tärkeä kotihoidon tuki on joutunut poliittisten kilpailijoiden tulilinjalle monesta suunnasta. Keskustan Etelä-Pohjanmaan piiri pitää tärkeänä, että kotihoidon tuki olisi jatkossakin luontevana osana perhevapaajärjestelmää. Sehän on tälläkin hetkellä tarkalleen ottaen osa päivähoitojärjestelmää. Keskustassa on aina lähdetty liikkeelle siitä, että vanhemmat itse tietävät parhaiten sen, mikä on heidän perheelleen sopivin hoitomuoto. Yhteiskunnan tehtävänä on turvata perheille aito mahdollisuus tehdä valintoja eri hoitomuotojen välillä. On luotettava perheen kykyyn tehdä itselleen sopivat arjen valinnat, eikä mennä politiikalla niihin liikaa puuttumaan. Keskustan Etelä-Pohjanmaan piiri muistuttaa maamme hallitusta siitä, että perhevapaajärjestelmää kehitettäessä niistä aiheutuvien kustannusten tulee jakautua aiempaa tasaisemmin. Tällä hetkellä perhevapaat rasittavat enemmän naisvaltaisten alojen työnantajia ja se voi johtaa helposti nuorten naisten aseman heikkenemiseen työmarkkinoilla.

Keskustan Etelä-Pohjanmaan piirin syyskokous 11.11.2016 Alajärvellä.

PRH poistaa toimimattomia yhdistyksiä

Patentti- ja rekisterihallitus PRH on julkaissut listan niistä yhdistyksistä, joiden olemassaolo tulee selvittää. Mikäli yhdistys haluaa jatkaa toimintaansa, tulee siitä ilmoittaa kirjallisesti. Lista yhdistyksistä ja ohjeet ovat https://www.prh.fi/fi/uutislistaus/2016/P_9242.html