Etelä-Hämeen Keskusta

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg

Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta toivotus.jpg

Tervetuloa kanssamme vaikuttamaan hämäläisten hyvinvointiin! Voimme yhdessä vaikuttaa paikallisesti ja maakunnallisesti. Verkostomme johtavat myös valtakunnalliselle ja kansainväliselle tasolle.

Ota rohkeasti yhteyttä! Soita tai tule käymään piiritoimistollamme. Olet sydämellisesti tervetullut!

KALENTERISTA näette, missä ehdokkaamme liikkuvat.

Myös puolueemme VAALISIVUSTO on avattu.

Uutisia Keskustasta
  • Sipilä-Juha-tammikuu-2019-uutiskuva.jpg

Sipilä: Lihan ja maidon veronkorotukset epäoikeudenmukaisia!

23.3.2019

Lapsiperheillä ja pienituloisilla ihmisillä iso osa rahoista menee ruokaan. Tästä huolimatta puheenjohtaja Antti Rinne ja SDP ovat nostamassa ruoan hintaa arvonlisäveron korotuksilla. Rinteen mukaan lihan ohella esimerkiksi maidon arvonlisävero voisi olla korkeampi. Tätä Keskusta ei hyväksy!

• Teemakuva_ILMASTO_380px.jpg

Keskustalaiset kuuntelevat viikonloppuna suomalaisten ilmastomietteitä!

22.3.2019

Keskustalaiset ovat liikkeellä alkavana viikonloppuna 22. – 24.3. koko Suomessa kuuntelemassa suomalaisten näkemyksiä ilmastonmuutoksen hillitsemisestä.

• metsa.png

Keskusta esittää: Vähennetään turvemaiden päästöjä

22.3.2019

Keskusta esittää, että turvepeltoja metsitetään 30 000 hehtaarilla, torjutaan metsäkatoa ja lopetetaan peltojen pakkoraivaus. Ilmastonmuutoksen torjunta edellyttää ripeitä toimenpiteitä. Keskusta esittää kustannustehokkaita toimia, joiden avulla vähennämme kasvihuonekaasupäästöjä miljoonalla tonnilla vuodessa.

• heli-blogikuva-crop-round.png
    Heli Lehtilä

Vastikkeettomalle perustulolle kyllä, kunhan asumistuki laitetaan romukoppaan

11.3.2019

Vaalikoneisiin vastaillessani olen sanonut kyllä vastikkeettomalle perustulolle. Se vapauttaisi tekemään, yrittämään ja toimimaan ilman tilitysvelvollisuutta erinäisille byrokraateille, ja tietysti vähentäisi niiden tarvetta ja korjaisi monta kannustinloukkua tästä maasta.

• timo-blogikuva.png
    Timo Kaunisto

Häme tarvitsee osaavia edunvalvojia

19.2.2019

Kanta-Hämeessä on totuttu luottamaan hyvään sijaintiin. Maakuntamme ydin on kasvukäytävällä, jossa asukkaiden ja yritysten määrän on ajateltu kasvavan kuin itsestään. Forssakin on erinomaisella paikalla kakkostien ja kymppitien risteyksessä, josta on loistoyhteydet kaikkiin suuriin kaupunkeihin. Numerot kertovat kuitenkin toista.

• haggman-johanna-crop.png
    Johanna Häggman

Eläkkeiden nosto täysin mahdollista käyttämällä eläkerahastoja

27.1.2019

Olisiko mahdollista, että eläkkeitä nostettaisiin käyttämällä eläkerahastoja. Kyllä. 20 vuoden aikana tähän tarvitaan 63 mrd. euroa eli rahastojen vuotuinen seitsemän mrd. euron tuotto kattaisi tämän.