Keskustatoimijoiden blogi

Marjatta Rahkio

Miksi olla keskustalainen

15.9.2017

Keskustalaisuuden perusydin on sen aatteellisessa harmaudessa. Emme ole yhden asian ihmisiä, emme riehu ja puolusta arvojamme laput silmillä, vaan rakennamme yhteiskuntaa hitaasti pala palalta. Kunnioitamme vallitsevia lakeja, näemme arvon muidenkin näkemyksissä.

• S-LA.jpg
    Sirkka-Liisa Anttila

Kohti politiikan syksyä – vielä on aikaa kääntää Keskustan kurssia

25.8.2017

Meidän tulisi entistä paremmin kyetä kirkastamaan Keskustan pitkää linjaa pienen ihmisen puolueena. Leikkaukset ja keskittäminen ovat tuntuneet ihmisten arjessa, nyt tarvitaan konkreettisia pieniä tekoja tuota arkea helpottamaan. Viestimme tulee olla, että Suomi on kunnossa vasta sitten, kun kaikki ovat kasvussa mukana.

• Timo Silván

Lisää junavuoroja!

17.8.2017

VR on nykytilassa omalla mukavuusalueellaan. Saa monopolina järjestää junaliikenteen itseään tyydyttävällä tavalla. Tästä hyvänä esimerkkinä on IC-junien ohiajaminen Hämeenlinnasta ja Riihimäeltä. VR haluaa tällä palvella pääkaupunkiseudun asukkaita ja Tampereen ja muiden pääteasemien matkustajia. Kilpailu todennäköisesti toisi, kysynnän ollessa suurta, junat takaisin Hämeenlinnaan ja Riihimäelle. Sama koskee monia muita rataosia, joilla välipysähdyksiä on poistettu.

• Juha Iso-Aho

Huomisen eväitä kokoamassa

9.8.2017

Kesä on ollut Suomessa ja myös puoluepolitiikassa hiljaiseloa. Kovin vähillä mietteillä ohitettiin muun muassa heinäkuun gallupit, joissa Keskustan kannatus oli tippunut alle 17 prosentin. Seppo Kääriäinen tiivisti olennaisen ongelman blogissaan: entiset eväät on syöty.