Puoluekokous 2020

Ylimääräinen puoluekokous 2019 yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Osallistu ja vaikuta / Puoluekokous 2020

Puoluehallitus 26.3.2020:

Keskustan puoluehallitus päätti siirtää sääntömääräisen puoluekokouksen kesäkuun alusta syyskuun alkuun. Kokous järjestetään 4.-6.9.2020 Oulussa.

-Suomi elää koronaviruksen myötä poikkeusoloja, joten on selvää, että poliittiset kokoukset ja suurtapahtumat järjestetään vasta silloin, kun se on terveydelle turvallista. Keskustan puoluekokouksessa on tuhansia ihmisiä läsnä ja puoluehallitus arvioi, ettei kokouksen järjestäminen kesäkuussa ole käytännössä mahdollista, puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen kertoo.

Puoluehallitus totesi kokouksessaan myös, ettei puoluevaltuuston vuosikokouksen järjestäminen suunnitellusti huhtikuun lopussa ole mahdollista. Kokous pyritään järjestämään 6.-7.6. Puoluehallitus käsittelee puoluevaltuuston kokouksen koollekutsumista 7.5.

Kutsu sääntömääräiseen puoluekokoukseen 2020 Suomen Keskusta r.p.:n jäsenyhdistyksille

Suomen Keskusta r.p.:n 78. sääntömääräinen puoluekokous siirretään poikkeusolojen vuoksi pidettäväksi Oulussa 4. – 6.9.2020 alkaen perjantaina 4.9. kello 15.00. Kokouspaikkana on Ouluhalli osoitteessa Ouluhallintie 20, 90130 Oulu.

Puoluekokouksessa käsitellään puolueen sääntöjen 14 §:ssä mainitut asiat sekä puoluehallituksen esitykset poliittisiksi linjauksiksi ja kannanotoiksi. Puoluekokous hyväksyy Keskusta 2030 –uudistusohjelman ja käsittelee puolueen valmistautumista kuntavaaleihin 2021.

Puoluekokousaloitteiden toimitusaika on päättynyt. Kokouksessa käsitellään puoluekokousaloitteet, jotka jätettiin käsiteltäväksi 5.3.2020 mennessä.

Suomen Keskusta r.p.:n jäsenyhdistykset voivat lähettää kokoukseen edustajia puolueen sääntöjen 12 §:n mukaisesti. Äänivaltaisten edustajien on ilmoittauduttava kokouksen valtakirjantarkastuspaikalla perjantaina 4.9.2020 klo 10.00 – 15.30 tai lauantaina 5.9.2020 klo 08.00 – 11.00. Jos puolueen jäsenyhdistyksen edustajan valtakirjaa ei ole lähetetty ennakkotarkastukseen, on edustajan jätettävä se tarkastettavaksi valtakirjantarkastuspaikalla ilmoittautumisen yhteydessä.

Helsingissä 26.3.2020

Suomen Keskusta r.p.:n