3.6.2019
Ennakkotieto toimituksille

Keskustan päättävien elinten kokoukset keskiviikkona 5.6.2019

Keskustan päättävät elimet ovat koolla ylihuomenna keskiviikkona 5.6. Helsingissä.

Keskustan sääntöjen mukaisesti puoluevaltuuston ja eduskuntaryhmän yhteiskokous päättää, osallistuuko Keskusta hallitusvastuuseen aikaansaadun neuvottelutuloksen pohjalta.

Yhteiskokous järjestetään eduskunnan Pikkuparlamentin auditoriossa kello 10 alkaen. Puolueen puheenjohtaja Juha Sipilän, puoluevaltuuston puheenjohtaja Antti Kivelän ja eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkosen puheenvuorot ovat medialle avoimet. Medialla on myös mahdollisuus seurata puheenvuorojen jälkeistä yleiskeskustelua.

Keskustan puolue- ja eduskuntaryhmän johtoa on yhteiskokouksen jälkeen lyhyesti median tavattavissa kokoustilassa.

Mikäli puoluevaltuusto päättää Keskustan osallistuvan hallitusvastuuseen, puoluehallituksen, eduskuntaryhmän ja meppidelegaation yhteiskokous nimeää Keskustan ehdokkaat valtioneuvoston jäseniksi puolueen puheenjohtajan esityksestä.

Toteutuessaan tämä kokous pidetään kello 17 alkaen eduskunnan päärakennuksen A-siiven auditoriossa.

Alussa on lyhyt kuvausmahdollisuus, muutoin kokous on suljettu. Keskustan johtoa ja ministeriehdokkaat ovat kokouksen jälkeen lyhyesti median tavattavissa kokoustilassa.

Median ilmoittautumiset sähköpostitse Keskustan puoluetoimistoon: sonja.hallfors@keskusta.fi.
Kokousten viestintäyhteyshenkilöt: Sonja Hällfors, puhelin 050 388 0010 ja Matti Mönttinen, puhelin 045 136 3416, matti.monttinen@eduskunta.fi