Keskusta kehittyy kaupungeissakin

Ylimääräinen puoluekokous 2019 yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Osallistu ja vaikuta / Kaupungissa on Keskusta / Keskusta kehittyy kaupungeissakin

Keskustan kaupunkitoiminnan kehittämisrahat vuodelle 2020 jaettu

Osana Keskustan kaupunkitoimintaa, jonka moni tuntee Kaupungissa on Keskusta -toimintana, on jaettu tämän vuoden kehittämisrahat.

Valitettavasti kaikkia hakemuksia ei voitu rahoittaa, kun hakemuksia tuli mukavasti yhteensä 23 kappaletta. Kehittämisrahat ovat suuruudeltaan 2000 – 3000 euroa yhdistystä kohden.

Myönteisissä rahoituspäätöksissä painoi paljon se, miten hakemuksessa oli huomioitu kaupunkitoiminnan vuoden 2020 painopisteet: viestinnän kehittäminen ja ohjelmatyön aktivointi.

Keskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen kiittää Keskustan kaupunkiyhdistyksiä varsinkin uusien ideoiden hankkeista, joista saatavia kokemuksia koko keskustaperhe voi hyödyntää.

-    Kaupunkiyhdistyksemme ovat esimerkillisesti ryhtyneet kehittämään Keskustan toimintaa ympäri Suomen erikokoisissa kaupungeissa. Hakemuksissa näkyi hienosti juurevuus ja Keskustan aate. Oli ilahduttavaa myös nähdä keskustalaisten kaupunkitoimijoiden valmius ja halu kehittää viestintäkeinoja, joilla pystymme saavuttamaan sanomallemme aiempaa enemmän yleisöä. Keskustalaisuuden ydin on sama asuinympäristöstä riippumatta, on vain toistettava viestiämme, Pirkkalainen korostaa.

Puolueen budjetissa on erikseen varattu kaupunkitoimintaan rahoitusta, josta osa jaetaan kehittämisrahana, jota on voinut hakea Keskustan kaupungeissa sijaitsevat yhdistykset. Kehittämisrahalla ja sen toimenpiteillä Keskusta hakee uusia toimivia käytäntöjä, jotka laitetaan levitykseen muille järjestöillemme Kaupungissa on Keskusta -Facebook-ryhmän kautta vaikkapa videon avulla.

Rahoitusta saivat:
Keskustan Mikkelin kunnallisjärjestö ry
Keskustan Lahden kunnallisjärjestö ry
Keskustan Ylöjärven kunnallisjärjestö
Keskustan Imatran kunnallisjärjestö ry
Keskustapuolueen Kaarelan Keskustaseura ry (Helsinki, nimimuutos vireillä)
Keskustan Kuopion kunnallisjärjestö ry
Keskustan Iisalmen kunnallisjärjestö ry
Keskustan Oulun kunnallisjärjestö ry
Lauttasaaren Keskustaseura ry (yhdessä Keskustan Itä-Helsingin paikallisyhdistyksen kanssa)

Lisätiedot:
Matias Ollila