Keskustan Vihreä Vappu

Vihreää Vappua juhlistetaan monella paikkakunnalla tänäkin vuonna vapunaattona ja vapunpäivänä. Toivottavasti sää suosii meitä!

Katso paikkakunnat ja tule mukaan!

Puheenjohtajatentti puoluevaltuustossa 27.4.

Keskustan puoluevaltuuston kokouksen lauantaina 27.4. aloittaa klo 9-10 puolueen puheenjohtajaksi ehdolle asettuneiden tentti. Tervetuloa seuraamaan tenttiä Keskustan Facebookissa tai puoluevaltuuston sivulla.

Puoluevaltuuston ohjelma

Ilmoittaudu puoluekokoukseen

Puoluekokous pidetään 14. – 16. kesäkuuta Jyväskylän Paviljongissa.  Ilmoittautuminen on tarkoitettu kaikille kokoukseen saapuville. (Vuosikokousten esityslistat ja puoluekokousvaltakirjat järjestöaineistossa.)

Ilmoittaudu kokoukseen  ma 1.4. alkaen

Keskusta on ratkaisuja etsivä sivistysliike

Aatteemme ja arvomme näkyvät kodeissa ja työpaikoilla joka päivä. Jokaisella on vapaus valita elämänsä suunta kaikkialla Suomessa. Tärkeintä on hyvä elämä tasapainossa luonnon kanssa.

Tutustu Keskustan tehtävään ja arvoihin ›

Liity Keskustan jäseneksi

Uusien ystävien, verkostojen ja mielenkiintoisen harrastuksen lisäksi saat:

• Mahdollisuuden vaikuttaa ja kouluttautua
  • Ajankohtaista tietoa
  • Mahdollisuuden toimia keskustalaisessa yhteisössä

Lue lisää ja liity

Eduskuntaryhmän viikkotiedote

Viikkari ilmestyy eduskunnan istuntokaudella perjantaisin. Viikkotiedotteen toimittaa Keskustan eduskuntaryhmän kanslia

Lue viikkotiedote täältä

Tuoreimmat uutiset

Annika Saarikko: En tavoittele jatkokautta puheenjohtajana  Olen saanut Keskustalta valtavasti. Ja kaiken, mitä olen osannut takaisin antaa – niin olen tehnyt. Kesäkuun puoluekokouksessa kapula siirtyy seuraavalle.
Keskustan uutiset ja kannanotot

Keskustalle tärkeitä asioita

piirroskuva äiti ja lapsi kävelevät reput selässä. Arki, Lapset

Ratkaisut

Keskusta on Suomen myönteisin puolue. Etsimme ja esitämme aina ratkaisuja. Haluamme pitää Suomen turvallisena maana, missä voi luottaa tulevaisuuteen ja uskaltaa perustaa perheen.
Mökki piirroskuva, savuava piippu.

Paikka

Meidät tunnetaan kotien, osaamisen, yrittäjyyden, hyvinvoinnin, kotimaisen ruuan ja vihreän talouden puolueena. Jokaisella kuuluu olla vapaus valita elämänsä suunta kaikkialla Suomessa.
Torikoju piirroskuva, marjamyynti.

Talous

Talous on ihmistä ja hänen hyvinvointiaan varten. Keskustalle on kunnia-asia pitää kestävästi huolta yhteisistä varoistamme lastemme takia. Yritysten luomilla työpaikoilla Suomi pärjää.

Keskustavaikuttaja-valmennus kokoaa keskustalaisia yhteen ympäri Suomen
Valtakunnallinen Keskustavaikuttaja-valmennus kokosi liki 80 keskustalaista ja Keskustan toiminnasta kiinnostunutta maaliskuussa Siilinjärvelle Kunnon Paikkaan valmennuksen ensimmäiselle lähijaksolle.
17.4.2024 / Uutiset

Blogit ja ryhmäpuheenvuorot

Eurovaaliehdokas Venla Kajan: Opiskelijoiden ovet auki Eurooppaan
Monelle opiskelijalle vaihtoon lähtö on ensimmäinen kosketus eurooppalaisuuteen. Se on hieno esimerkki siitä, mitä EU:n vapaa liikkuvuus tarkoittaa. Toivon, että mahdollisimman moni nuori saisi hyödyntää tämän mahdollisuuden.
24.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Eurovaaliehdokas Valtteri Paakki: Vihreä siirtymä on tehtävä kestävästi ja oikeudenmukaisesti
20.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Eurovaaliehdokas Petri Rinne: Renew Europe. Now!
16.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot

Suomenmaa

Suomenmaa.fi

Keskusta Facebookissa

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
2 päivää sitten

Tulevana lauantaina Keskustan puheenjohtajaehdokkaat kohtaavat ensimmäisessä tentissä. Tämä tapahtuma järjestetään Keskustan puoluevaltuuston kokouksen yhteydessä, ja sinulla on mahdollisuus seurata sitä suorana lähetyksenä Facebookissa ja Keskustan verkkosivuilla! 🍀 Seuraa lähetystä lauantaina klo 9.00 alkaen.

Mitä? Keskustan puheenjohtajaehdokkaiden tentti
Missä? Livelähetys Facebookissa ja verkkosivuilla
Milloin? Lauantaina 27.4. klo 9-10

#keskusta #puheenjohtajatentti

Mitä? Keskustan puheenjohtajaehdokkaiden tentti
Missä? Livelähetys Facebookissa ja verkkosivuilla
Milloin? Lauantaina 27.4. klo 9-10

#keskusta #puheenjohtajatentti

2 CommentsKommentoi Facebookissa

Keskustelunaiheeksi tärkeää nostaa seuraavaa Eduskunnan on syytä tehdä ryhtiliike käytöksessään ja alkaa näyttää esimerkkiä lapsille ja nuorille. Kansanedustajille maksetaan verovaroista korvausta luottamustoimestaan, joka pitää hoitaa asiallisesti. Eduskunta ei ole päivähoitopaikka hiekkalaatikko kinasteluineen, ei missään muussa työpaikassa tai koulussa voi käyttäytyä niinkuin kansanedustajat nykyään käyttäytyvät. Mitä isot edellä sitä pienet perässä. Hallitus ja oppositio tuhlaavat aikaa toistensa mollaamiseen, syyttelyyn ja vanhojen päätösten kaivelemisiin. Edustajat eivät kunnioita omalla vuorollaan puhetta pitävää vaan huutelevat päälle ja ilkeilevät minkä kerkiävät. Eduskuntakeskustelujen seuraamaaninen on raskasta, samoin kuin median ja some-öyhötyksen. Puhujapöntössä sitten vakavalla naamalla puhutaan koulukiusaamisesta.

Kun kerta karsintaa niin eduskunnasta puolet pois tulisi siinäkin säästöä?

3 päivää sitten

Eurooppa ja Suomi kaipaavat kasvua - ei tulonsiirtoja! 🇪🇺📈

"Pääoman vapaasta liikkumisesta on tullut tukipakettien ja elpymisrahaston myötä tulonsiirtounioni. Paradoksaalisesti EU itse rikkoo omat ’’no bail out’’ -periaatteensa. Tekemisen meininki on hiipunut julkisiksi ohjelmiksi ja mietinnöiksi. Paradoksaalisesti avoin markkina on näivettymässä yritystukikilpailuksi. Euroopan yhtenäisyyskin on ollut koetuksella. Epäluulo on saattanut viedä tilaa tulevaisuususkolta. Paradoksaalisesti laajeneminen on brittien eron myötä muuttunut myös supistumiseksi. Epävakaina aikoina EU:n olisikin oleellista keskittyä omiin vahvuuksiinsa ja perustehtäviinsä. Sellaisiin, jotka yhdistävät jäseniä.", kirjoittaa eurovaaliehdokas Petri Roininen blogissaan.

Lue koko teksti Keskustan verkkosivuilta! 🍀

Eurooppa ja Suomi kaipaavat kasvua - ei tulonsiirtoja! 🇪🇺📈

Pääoman vapaasta liikkumisesta on tullut tukipakettien ja elpymisrahaston myötä tulonsiirtounioni. Paradoksaalisesti EU itse rikkoo omat ’’no bail out’’ -periaatteensa. Tekemisen meininki on hiipunut julkisiksi ohjelmiksi ja mietinnöiksi. Paradoksaalisesti avoin markkina on näivettymässä yritystukikilpailuksi. Euroopan yhtenäisyyskin on ollut koetuksella. Epäluulo on saattanut viedä tilaa tulevaisuususkolta. Paradoksaalisesti laajeneminen on brittien eron myötä muuttunut myös supistumiseksi. Epävakaina aikoina EU:n olisikin oleellista keskittyä omiin vahvuuksiinsa ja perustehtäviinsä. Sellaisiin, jotka yhdistävät jäseniä., kirjoittaa eurovaaliehdokas Petri Roininen blogissaan.

Lue koko teksti Keskustan verkkosivuilta! 🍀

1 CommentKommentoi Facebookissa

Hallituksen "tasapuoliset" ratkaisut, joissa kaikki kivien alustat ja "laarin" pohjatkin on - lakaistu piiloon???? Hallitus ei - edelleenkään - edes puhu mitään hyödyttömien ja haitallisten yritystukien ja huojennusten leikkaamisesta "Hallitus etsii kiivaasti säästöjä, joten nyt olisi paikka tarkastella tätä kuluerää. Siellä on joukossa perusteettomia, tehottomia ja jopa haitallisia tukia karsittavaksi, sanoo Koski." Heli Koski on ETLAn tutkimusjohtaja. "Myös valtiovarainministeriö arvioi julkisen talouden kartoituksessaan noin vuosi sitten, että tukia tulisi karsia erityisesti säilyttävien yritystukien osalta. Esimerkkinä säilyttävistä yritystuista oli muun muassa energiaintensiivisen teollisuuden sähköistämistuki. Myös kauppa-alusten tukeen ministeriö ehdotti säästökeinoja." yle.fi/a/74-20082162 yle.fi/a/74-20019671 www.is.fi/taloussanomat/art-2000009579016.html www.is.fi/taloussanomat/art-2000009579833.html www.is.fi/taloussanomat/art-2000009604239.html JA Hallituksen kehysriihessä sopimat veroratkaisut jättävät veropohjan aukot ennalleen. Suuret yritykset ja niiden varakkaimmat omistajat eivät osallistu sopeutustalkoisiin. "Finnwatchin viime viikolla julkaisema raportti osoittaa, että pelkästään kansallisilla veropohjan tiivistystoimilla valtion verotuloja olisi voitu kasvattaa yli miljardilla eurolla. Käytännössä kyse olisi pitkälti perusteettomien veroetujen leikkaamisesta, joten toimenpiteet myös tasaisivat pelikentää ja vahvistaisivat verotuksen oikeudenmukaisuutta." finnwatch.org/fi/uutiset/hallitus-jaettaeae-veropohjan-aukot-korjaamatta?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTE... Näissä on kysymys miljardien säästömahdollisuuksista. Pienituloisia on rankaistu jo ihan liikaa ja tavalliset eläkeläiset ovat kyllä jo kantaneet kortensa kekoon. Opiskelijoihin kohdistettavat toimet ovat todella typeriä. Maksuton koulutus on ollut ja on tärkeä osa "mahdollisuuksien" jotain, josta Kokoomuskin puhuu. Käytäntö? Sote-leikkauksille ei ole mitään todellista tarvetta. Suomen terveydenhuolto on kansainvälisten arvioiden mukaan ollut aivan Euroopan kärkeä. Kustannustehokkuudessa (Value for money) aivan huippua (Euroopan Health Care Index, EHCI). Toki yksityistämisessä on paljonkin karsimisen varaa. Samoin hallinnossa ja johdon palkitsemisessa. Ja työvoiman saatavuutta voidaan varmasti helpottaa parantamalla työoloja, palkkausta ja satsaamalla koulutukseen. Tässäkin hallitus toimii täsmälleen päinvastoin. ALVin korotukset ovat todella typerä päätös. Kulutus on talouskasvun keskeinen tekijä ja kulutusveron korotukset syövät varmasti kulutusta ja lusäksi vaikeuttavat pienten yritysten toimintaa Hallituspuolueilla on eduskunnassa vaalivalheilla ja vaalipiirijaon kautta saavutettu määräenemmistö. Sitä kautta ja "puusilmäisen" puoluekurin kautta se pääsee harjoittamaan enemmistön tyranniaa. Parlamentaarisin keinoin - välikysymyksellä - sitä ei saada nurin. Hallitus tekee päätöksiä, jotka eivät edes tue sen itse määrittämiä tavoitteita. Millä tavalla hallituksen uudet päätökset oikeasti vähentävät velkaa ja lisäävät työllisyyttä? Kansan täytyy puhua - siis PUHUA. Orpon hallituksen on erottava. Adressi on yksi tapa pitää ääntä. www.adressit.com/orpon_hallituksen_on_erottav

3 päivää sitten

Pitääkö Itärajan turvallisuudesta olla huolissaan?

Yleisölle avoin keskustelutilaisuus Suomen Itärajan turvallisuudesta
keskiviikkona 24.4.2024 klo 16.30–17.45. Eduskunnan Pikkuparlamentin kansalaisinfossa (Arkadiankatu 3, Helsinki).

Tarjolla kahvit klo 16 alkaen.

Aiheesta alustavat Rajavartiolaitoksen raja- ja meriosaston apulaisosastopäällikkö, eversti Marko Saareks sekä Rajaturvallisuusunioni ry:n puheenjohtaja Erkki Hirvonsalo.

Keskustelua johdattelee Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan hallintovaliokunnan jäsen, kansanedustaja Petri Honkonen.

Keskustelemassa on myös Keskustan kuhmolainen kansanedustaja Tuomas Kettunen.

Keskustelun teemana on Suomen itärajan muuttunut turvallisuustilanne, itärajan asutuksen merkitys Suomen kokonaisturvallisuudelle sekä se, pitääkö rajaturvallisuudesta olla huolissaan.

Tervetuloa!
... Näytä enemmänNäytä vähemmän

Pitääkö Itärajan turvallisuudesta olla huolissaan?

Yleisölle avoin keskustelutilaisuus Suomen Itärajan turvallisuudesta

Tarjolla kahvit klo 16 alkaen.

Keskustelemassa on myös Keskustan kuhmolainen kansanedustaja Tuomas Kettunen.

Tervetuloa!

46 CommentsKommentoi Facebookissa

Eikö tuo nyt ole itsestään selvää, että pitää olla huolissaan . Hyväksykää nyt vain nopeasti se hallituksen laatima uusi rajalaki niin tulee tuokin laiton maahatulo estettyä.

Kyllä pitäs olla meidän kaikkien olla huolissaan kun maksamme veroja maamme puolesta ettei kävisi niin jotta oma kansa ei joutuisi asumaan kohta veneen alla tätä menoa.👍

Keskusta pettää aina ja on vasenmiston marionetti

5 päivää sitten

Eurooppa kaipaa kestävää vihreää siirtymää! 💚

"Keskustalaiseen ajattelumaailmaan kuuluu ajatus ylisukupolvisuudesta. Tahtotila jättää oma tila ja ympäristö paremmassa kunnossa seuraaville sukupolville. Mikäli tahdomme pitää kiinni tästä periaatteesta, meidän on edistettävää vihreää siirtymää niin Suomessa kuin EU:n laajuisesti.", kirjoittaa eurovaaliehdokas Valtteri Paakki blogissaan.

Lue koko blogiteksti Keskustan verkkosivuilta! 🍀 🇪🇺 Verkkosivuilta löydät myös muiden eurovaaliehdokkaiden esittelyt.

Eurooppa kaipaa kestävää vihreää siirtymää! 💚

Keskustalaiseen ajattelumaailmaan kuuluu ajatus ylisukupolvisuudesta. Tahtotila jättää oma tila ja ympäristö paremmassa kunnossa seuraaville sukupolville. Mikäli tahdomme pitää kiinni tästä periaatteesta, meidän on edistettävää vihreää siirtymää niin Suomessa kuin EU:n laajuisesti., kirjoittaa eurovaaliehdokas Valtteri Paakki blogissaan.

9 CommentsKommentoi Facebookissa

Ei tarvita,nämä antoi jo näyttönsä viime kaudella...

Mitä hyvää vihreäsiirtymä on tuonut suomalaisille? Investoinnit valuneet muualle, mutta kansalaiset maksaa typeristä päätöksistä. Suomi ollut hiilineutraali jo ajat sitten, mutta laskelmat tehdään päin veetä. Suomessa pitäisi jo rakentaa pienydinvoimaloita, mutta kun ei tajuta...

Vaihda puoluetta saat…a

6 päivää sitten

Tasavallan presidentti on tänään myöntänyt Matti Vanhaselle valtioneuvoksen arvonimen. Suomen Keskusta onnittelee valtioneuvosta! ... Näytä enemmänNäytä vähemmän

147 CommentsKommentoi Facebookissa

Parhaat onnittelut! Matti jos kuka on arvonimen ansainnut. 🍀🇫🇮

Onnea Matti🥰Kyllä on ikävä sinua kun seuraa hallitusta sinua siellä tarvittaisiin 👍

Onnittelut 🇫🇮🍀🌹

1 viikko sitten

Hallitus on julkaissut uuden talouslinjansa. Siinä kohdistetaan tavallisten ihmisten arkeen isoja heikennyksiä.

Maan talous pitää laittaa kuntoon, mutta säästöjen tärkeysjärjestys on nyt väärä. Hallitus ei ole onnistunut synnyttämään uskottavaa kasvunäkymää, joka on johtanut leikkauskierteeseen.

Keskusta valmistelee oman reilun kasvun vaihtoehtonsa. 🍀

#keskusta #kehysriihi

Keskusta valmistelee oman reilun kasvun vaihtoehtonsa. 🍀

#keskusta #kehysriihi

6 CommentsKommentoi Facebookissa

Mistä leikata? "Hallitusohjelmassaan hallitus linjasi käynnistävänsä valtionhallinnossa tuottavuusohjelman, jonka ”toimeenpanossa hyödynnetään erityisesti digitalisaation mahdollisuuksia tehostaa julkisen sektorin toimintaa”. Samalla hallitus linjasi, että julkisen sektorin tilakustannuksia tulee tehostaa merkittävästi." Käytännön toimet pitää aloittaa seuraavista Onko 5,6 milj. asukkaan Suomella järkeä ylläpitää presidentille ja pääministerille suuria kustannuksia aiheuttavia asuinrakennuksia? Tai maksella ylimitoitetun 200 kansanedustajan pääkaupungissa olevan kakkosasunnon kuluja, kotimatkoja, "välttämättömiä" taksikuluja, muita kulukorvauksia, sopeutumiseläkkeitä ja parin kansanedustajauden perusteella saatua ylisuurta eläkettä? Valtionhallinnolla on rakennuksia yllinkyllin: presidentin linna, eduskuntatalo, Valtioneuvoston tilat, Valtioneuvoston juhlatila Smolna, Vieraskartano... Rakennusten ylläpitokustannukset, remontit, henkilökunnan palkat ovat valtava kuluerä. Alla esimerkkejä PRESIDENTIN VIRKA-ASUNTO MÄNTYNIEMI Presitentin virka-asunnon Mäntyniemen peruskorjaus alkaa maaliskuussa 2024 ja valmistuu keväällä 2026. Peruskorjauksen kustannusarvio on tällä hetkellä noin 55 miljoonaa euroa sisältäen väistötilan käytöstä aiheutuvat kulut. Arvio tarkentuu suunnittelun ja kilpailutusten edetessä. Mäntyniemen väistötilana toimii peruskorjauksen aikana Valtion vierastalo. VALTION VIERASTALO Mäntyniemen väistötilana toimii peruskorjauksen aikana valtion vierastalo. Vierastaloon toteutettiin vuosina 2022-2023 laaja peruskorjaus, kustannusarviolla noin 20,1 milj. euroa, joka sisältää myös vierastalon vuokratontin hankintakustannukset. PRESIDENTIN KESÄASUNTO KULTARANTA Kultarannan puutarhan ja päärakennuksen peruskorjaus. Kultarannan päärakennus, puutarha ja puistoalue kunnostetaan vuoteen 2025 mennessä. Alueen peruskunnostus alkoi 1.9.2022 ja puisto on suljettuna yleisöltä kesät 2023 ja 2024. Päävaiheen kunnostustöiden kustannusarviot ovat tarkentuneet suunnittelun ja rakentamisen edetessä. Tämän hetkinen arvio on n. 52 milj. euroa. PÄÄMINISTERIN VIRKA-ASUNTO KESÄRANTA Kesäranta toimii edustustilana ja pääministerin virka-asuntona. Laajempaa kunnossapitoa tehdään ja sisustusta uusitaan noin kahdenkymmenen vuoden välein. Kesärantaan on tehty laaja saneeraus viimeksi vuosina 2003–2004. Toteutetun saneerauksen kustannukset olivat 2,4 miljoonaa euroa. Vuosina 2020–2021 Kesärannan yksityistilojen irtaimistohankintojen kokonaiskustannukset ovat olleet noin 50 000 euroa, josta taidehankintojen osuus on noin 10 000 euroa. Pintaremontin kustannukset ovat noin 6 000 euroa.

"Keskusta valmistelee oman reilun kasvun vaihtoehtonsa. 🍀" Tehdäänkö mielummin niin että palaatte asiaan sitten kun teillä on jotain fiksua sanottavaa, ja jätätte nämä turhat huutelut väliin. Eli että vain räksytä hallutukselle ja mainosta että teiltä on parempaa tulossa, vaan kerrotte sitten kun teillä oikeasti on jotain parempaa, että mitä se parempi on. Ihmiset ei vaan ole niin tyhmiä että tällainen menisi läpi. Teillä oli koko viime hallituskausi aikaa, mutta mitään ei syntynyt.

Mielenkiintoista nähdä, millaisia säästöjä ja veronkorotuksia Keskusta käyttäisi tässä asiassa. Muistakaa julkaista myös työllisyysvaikutukset esille, niin erotutte heti Sdp:stä positiivisesti, joka ei ole halunnut julkaista niitä esille omasta vaihtoehdostaan.

1 viikko sitten

Puheenjohtaja Annika Saarikko tänään Ylen A-studiossa. Käännä kanavalle klo 21.05! 📺🍀

#keskusta

#keskusta

12 CommentsKommentoi Facebookissa

Hyvä, että joku Keskustan edustajakin sentään joskus pääsee TV:n haastatteluihin.

Kyllä tämä napanuora ruotsinkielisiin tulee katkaista. Täysin käsittämätön päätös 19 000 asukaan Pietarsaari saa pitää päivystyksen vaikka Kokkola 35km päässä ja palvelut saa ruotsiksi. Oulun eteläisellä alueella 120 000 asukasta ja etäisyydet alkaa pahimmillaan olemaan 200 km, niin palvelut karsitaan ja viedään Ouluun. Oulu on jo nyt tukossa ja lisää 50%. Eihän näihin riitä mitkään liikkuvat yksiköt joita ei ole edes olemassa. Kuolleisuus tulee lisääntymään koska ei enää keretä viemään potilaita Ouluun. Aivan takaa ja syvältä nämä suunnitelmat ja päätökset.

1 viikko sitten

Hukkaan heitetyn vuotensa päätteeksi hallitus pysäyttää Suomen.

Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko pitää Suomen talouden tilannetta vakavana. Saarikko katsoo hallituksen onnistuneen heikosti tänään julkistetuissa kehyspäätöksissään.

– Vajaan vuoden vastuussa olleen oikeistohallituksen aikana maassa on kasvanut vain velka ja työttömyys. Nyt tämän hukkaan heitetyn vuotensa päätteeksi hallitus pysäyttää Suomen ja peruu aiempia päätöksiään. Verolinja veivaa ylös alas, tuloksia ei synny ja leikkauskierre syvenee. Visiota Suomen nostamiseksi ei hallitukselta löydy.

Saarikko on erityisen huolissaan juuri kasvunäkymien puutteesta. Vain niiden avulla Suomi nousee.

– Aiemmat hallituksen kasvutoimet on todettu tuottamattomiksi, Turun tunnin juna on tästä surullisin esimerkki. Nyt näistä ei luovuta, vaan huonoa pohjaa paikkaillaan ohuesti. Hallituksen kasvuresepti on toimimaton ja riittämätön. Ilman vaikuttavaa kasvupolitiikkaa ei Suomen asioita saada kestävälle tolalle.

Suurin näkemysero Orpon-Purran hallituksen ja Keskustan välillä liittyvät sosiaali- ja terveyspalveluihin.

– Hallitus jatkaa lapsiperheiden tilanteen kurjistamista sekä lastensuojelun, vanhustenhoidon sekä terveyspalvelujen alasajoa myös uudessa kehyspäätöksessä. Palveluiden laadukas järjestäminen eri puolilla Suomea muuttuu mahdottomaksi. Ihmisten tärkeimpinä pitämät palvelut eivät näytä saavan minkäänlaista arvoa hallitukselta. Tämän seurauksena terveysmenot tulevat kasvamaan, eivät vähentymään.

Suorastaan surkuhupaisana Saarikko pitää hallituksen 5 miljoonan uusia panostuksia lapsiin ja nuoriin.

-Se on suurimpia näkemiäni silmänkääntötemppuja, kun samaan aikaan lasten ja nuorten palveluja hyvinvointialueilla ajetaan alas ja heidän arjessaan vaikuttavien nuoriso- ja liikuntajärjestöjen rahoitus romahtaa.

Kiitosta Saarikko antaa hallitukselle siitä, että kehysriihessä linjatun sopeutuksen mittaluokka on oikea. Mukana on sekä leikkauksia, että veronkiristyksiä.

– On hyvä, että hallitus edes hieman perääntyy aiemmasta linjasta jättää veroratkaisut ja hyväosaiset sopeutustoimien ulkopuolelle. On myös hyvä, että hallitus kovan painostuksen alla taipui ja luopui ruoan alvin korotuksesta.

Keskusta aikoo lähipäivinä tuoda oman vaihtoehtonsa hallitukselle.

– Esitämme reilun kasvun tien, joka koostuu viidestä miljardiluokan kokonaisuudesta. Tulemme esittämään uskottavat sopeutustoimet ja kasvutoimet maan asioiden kuntoon laittamiseksi.

9 CommentsKommentoi Facebookissa

16 vuotta otettu syömävelkaa. Kukaan ei usko enää rahan lapioimisen voimaan. En tiiä onko konstit oikeita nykyhallituksella, mutta yrittävät ainakin.

Mitä edellinen hallitus tuhlasi?

Vaikka omastakin pussista menee, niin on parempi, että hallitus tekee jotain konkreettista sen sijaan, että katsomme ilta toisensa jälkeen televisiossa poliitikkojen riitelevän keskenään ministerin tai kansanedustajan palkalla.

Eurooppa kaipaa uudistamista! 🍀 🇪🇺

"Euroopan Unionin on uudistuttava, jos se aikoo turvata olemassaolonsa. Keskusta on parlamentissa oikeassa ryhmässä. Vuosikaudet olen Brysselin työmatkoillani seurannut, kuinka komission ja muiden EU-toimielinten kauhu kasvaa populistipuolueiden kannatuksen noustessa. Välillä on kuulostanut jopa siltä, että demokratiaa puolustava Unioni on ollut aidon demokratian kanssa helisemässä. Kansalaisten ja populistipuolueiden kritiikki on otettava vakavasti ja muutettava kurssia sen mukaan, esimerkiksi ylenmääräisen byrokratian karsimiseksi.", kirjoittaa eurovaaliehdokas Petri Rinne blogissaan.

Lue koko teksti Keskustan verkkosivuilta ja muista vaikuttaa äänestämällä EU-vaaleissa kesäkuussa! 🍀

#keskusta #euvaalit24

Eurooppa kaipaa uudistamista!  🍀 🇪🇺

Euroopan Unionin on uudistuttava, jos se aikoo turvata olemassaolonsa. Keskusta on parlamentissa oikeassa ryhmässä. Vuosikaudet olen Brysselin työmatkoillani seurannut, kuinka komission ja muiden EU-toimielinten kauhu kasvaa populistipuolueiden kannatuksen noustessa. Välillä on kuulostanut jopa siltä, että demokratiaa puolustava Unioni on ollut aidon demokratian kanssa helisemässä. Kansalaisten ja populistipuolueiden kritiikki on otettava vakavasti ja muutettava kurssia sen mukaan, esimerkiksi ylenmääräisen byrokratian karsimiseksi., kirjoittaa eurovaaliehdokas Petri Rinne blogissaan.

Lue koko teksti Keskustan verkkosivuilta ja muista vaikuttaa äänestämällä EU-vaaleissa kesäkuussa!  🍀

#keskusta #euvaalit24
Lataa lisää

Pidä kiinni Keskustan uutisista ja ajatusmaailmasta