Juho

Lappeenranta
#suomenarvoisiatekoja

Kuka olen?

Ympäristötekniikan opiskelija Lappeenrannasta. Vapaa-aika kuluu kirjoja ja monenlaista tietoa lukien, luonnossa liikkuen ja silloin tällöin kitaraakin soitellen. Kaikenlainen järjestötoiminta ja yhteiskunnallinen toiminta on kuulunut tärkeänä osana elämääni viimeiset vuodet.

Mitä EU minulle merkitsee?

EU merkitsee ennen kaikkea mahdollisuutta sopia asioista yhteisesti
EU:lla on tärkeä rooli sen jäsenvaltioiden välisen yhtenäisyyden vaalimisessa. EU merkitsee vakautta ja rauhaa sekä kestävän kehityksen ja Euroopan unionin perusarvojen edistämistä yhteisvoimin sekä Euroopassa että ulkopuolellakin. on mahdollisuuksia luova yhteistyöfoorumi sen eurooppalaisille jäsenvaltioille. Viime vuosina EU on saanut ansaitusti paljon kritiikkiä

Miksi pyrin EU-parlamenttiin?

Haluan vaikuttaa kestävään energiatulevaisuuteen ja elinympäristön hyvinvointiin Euroopan Unionin tasolla. Euroopan Unioni käyttää myös näihin asioihin suurta valtaa paitsi lainsäädännön, myös erilaisten rahoitusohjelmien puolesta.

Pidän myös tärkeänä, että nykyisenkaltaisessa tilanteessa Euroopan Unioni keskittyy toteuttamaan sellaista politiikkaa jossa saavutetaan kaikkia osapuolia hyödyttäviä lopputuloksia. Nyt on tärkeintä eheyttää Euroopan Unionia ja koordinoida isoja kokonaisuuksia, erimielisyyksiä aiheuttavan pikkutarkan sääntelyn sijaan.