Säde

Kallioinen

ikä 34 vuotta
sosionomi lto AMK, varhaiskasvatuksen opettaja, reservin luutnantti
Vantaa
#suomenarvoisiatekoja

Kuka olen?

Hei! Olen Säde Kallioinen, 34 vuotias äiti, varhaiskasvatuksen opettaja, res. luutnantti ja vaimo. Kotoisin Kiuruvedeltä maatilalta, nyt asun Vantaalla ja olen päiväkodissamme ope ja varajohtaja.

Suomen arvoiset teemani

TURVALLISUUS Puolustusvoimat, Poliisi ja Rajavartiolaitos tarvitsevat puolustajansa, kyberturvallisuutta on kehitettävä. Olet sen arvoinen. VARHAISKASVATUS Perheiden hyvinvointi on asiani, olen myös lapsem ja kasvattajan puolella. Sivistynyt ja laadukas varhaiskasvatus on kivijalkamme. Perheiden ja työelämän on lähennyttävä entisestään. LUONTO Hiilineutraaleja polttoaineita on kehitettävä yksityisautoilun ja yrittäjät mielessä. Haluan omavaraista energiantuotantoa maahamme. Suomalainen ruoka on puhdasta superfoodia ja sen tulee löytyä lautasillemme jatkossakin.

Naisten päivä - rohkeiden päätösten päivä.

8.3.2019

Maamme hallitus erosi tänään.

Olen järkyttynyt, yllättynyt, ymmärtäväinen ja ylpeä.
Olen myös hieman surullinen tästä johtuen. Eroaminen on aina jonkin loppu, mutta myös uuden alku. Nopeat ja kiihkeät muutokset kuuluvat politiikan luonteeseen ratkaisujen hetkellä. Arvoisa pääministerimme ilmoitti hallituksen erosta tänä aamupäivänä, noin klo kymmenen jälkeen. Ratkaisu oli raju, mutta sanansa mittainen mies haluaa kantaa vastuunsa. Jos lupauksia ei saa pidettyä, on osattava tehdä rohkeita päätöksiä. Mielestäni ratkaisu on oikea. Tällaista politiikkaa tekee ihmiset, jotka tekevät asioita tosissaan.

Kun otetaan vastuu asioista, ei aina voi olla kiva. Elämä on epäreilua, elämä on toisinaan kuin huonosti kirjoitettu tragikomedia.

Naisten päivä on hyvä päivä isoille uutisille. Naiset ovat tottuneet isoihin uutisiin ja puurtamaan eteenpäin kaikesta huolimatta. Kymmenen vuotta sitten naisten päivänä minulle kerrottiin äitini sairastavan syöpää. Syöpä oli niin raju, että hän eläisi korkeintaan kuukauden. Nopea ja tehokas äitimme eli viikon. Mitä sitä turhia aikailemaan.

Naisten päivä - muutosten päivä.

Nyt, meidän on uskottava huomiseen entistä vahvemmin. On luotava jo seuraavia askelmerkkejä valoisampaan tulevaisuuteen, koska maamme tarvitsee keväällä uuden hallituksen. Sitä kohti. Vähemmän vastakkain asettelua, enemmän toisten kunnioitusta.

xxx Säde

Säde Somessa