Piirin syyskokouksen kannanotto

Keskusta.fi / Uusimaa / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Piirin syyskokouksen kannanotto
10.11.2015 13:46

Uudenmaan keskusta onnittelee hallitusta

Keskustan Uudenmaan piirin syyskokous pidettiin lauantaina 7.11, Siuntiossa jossa se kävi aktiivisen keskustelun sekä saavutetusta SOTE-sovusta että maakunnan liikenneyhteyksistä. Piiri oli iloisen yksimielinen juuri saavutetusta SOTE-ratkaisusta ja tukee hallitusta päätöksen valmistelussa.

Piiri evästää hallitusta ratkaisun loppuun viemisessä seuraavilla ajatuksilla: Pitäkää maakunnan asukkaat keskiössä ja varmistakaa palveluiden joustavuus Uudenmaan jokaisessa kolkassa. Varmistakaa terveyden edistäminen ja ehkäisevien palveluiden pysyminen lähellä kuntalaista. Katsokaa SOTEa laajasti ja huolehtikaa, että sosiaalipalvelut pysyvät lähellä ihmisten arkea.

Lisäksi piiri käsitteli maakunnan liikennejärjestelyjä. Syyskokous nostaa esiin tasapuolisesti Uuttamaata kohtelevat liikennejärjestelyt. Uudenmaalla niitä pitää tarkastella ja uudistaa entistä kokonaisvaltaisemmin ja alueita tasapuolisesti kohtelevasti.

Nyt lakkautusuhan alla olevan Y-junan osalta Uudenmaan Keskusta vaatii nopeaa reagointia, jotta pystytään turvaamaan alueella asuvien ihmisten sujuvat liikenneyhteydet.

Uudenmaan keskusta haluaa nähdä maakunnan, jossa ihmisten arki on sekä terveyden- ja sosiaalihuollon että liikennejärjestelyjen osalta on sujuvaa ja tasapuolista. Tämän tehtävän piiri uskoo maan hallituksen vahvoille harteille.