Piirikokoustiedote

20.3.2017 9:00
Ovaska 18.3.2017 Laitilassa (2).jpgPuoluesihteeri Jouni Ovaska

Keskustan Varsinais-Suomen piiri ry.:n vuosikokous Laitilassa 18.3.2017

Varsinais-Suomessa on käynnissä poikkeuksellisen voimakas teollisuuden rakennemuutos. Alueen kasvu vahvistuu ja työvoiman tarve lisääntyy ainakin 2020-luvun puoliväliin saakka, totesi piirin puheenjohtaja Jani Kurvinen avaussanoissaan.

Meri- ja autoteollisuuden tuotanto kasvaa voimakkaasti ja lääketeollisuus sekä rakentaminen ovat nousussa. Alueella tarvitaan arviolta 15 000–30 000 uutta työntekijää lähivuosien aikana. Suurimmat haasteet liittyvät työvoiman saamiseen, osaamisen ja koulutuksen vahvistamiseen, liikennejärjestelyihin ja pendelöintiin sekä asumiseen. Kokousväki otti kantaa positiivista rakennemuutosta tukeviin asioihin, joilla vahvistetaan aluetaloutta ja koko Suomen työllisyyttä.

Kokouksessa vieraillut puoluesihteeri Jouni Ovaska kiitti järjestöväkeä hyvistä kuntavaalien ehdokaslistoista ja toi esille, että viime vaaleissa meillä oli kotikunta-maakunta -teema ja näissä vaaleissa voimme ylpeänä todeta vieneemme sen eteenpäin. Olemme lisäksi aloittaneet jo työmme laittaa Suomi kuntoon.

Piiriväki päätti vuosikokouksessaan maakuntavaaleihin valmistautumisesta. Keskusta lähtee maakuntavaaleihin täydellä 118 ehdokkaan listalla. Keskustan perusjärjestöillä on mahdollisuus tehdä esityksiä maakuntavaaliehdokkaista piirihallitukselle 15.9.2017 mennessä.

Hanna Vuola
puh. 0509177000