Keski-Suomen keskustalaiset haastavat kaikki huolenpitotalkoisiin

Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Keski-Suomen keskustalaiset haastavat kaikki huolenpitotalkoisiin
28.2.2017 11:03
HuolenpitoaTyttö.jpg

Päättäjillä on vastuu siitä, että kaikista suomalaisista ja koko Suomesta pidetään tasa-arvoisesti huolta myös tulevaisuudessa. Tarvitsemme Suomeen lisää välittämistä ja vastuunottoa sekä itsestämme että kanssaihmisistämme.

Helsinkiläisiä järkytti viime viikolla uutinen useamman viikon kodissaan kuolleena maanneesta vanhuksesta. Nokialaiset järkyttyivät viime viikonloppuna, kun naapurirapun 17-vuotiaan tytön epäillään joutuneen poikaystävänsä pahoinpitelyn kohteeksi. Nuori menehtyi vammoihinsa. Kaikki suomalaiset muistavat äitienpäivän vuonna 2012, jolloin 8-vuotias Vilja-Eerika rääkättiin omassa perheessään kuoliaaksi.

Huolenpito ja välittäminen ovat meillä suomalaisilla verissä. Valitettavasti kuitenkin byrokraattinen palvelujärjestelmä, henkilökunnan kiire tai läheisten taitamattomuus puuttua ongelmiin synnyttävät näitä ikäviä esimerkkejä välittämisen ja huolenpidon puutteesta.

Keski-Suomen keskustalaiset haastavat kaikki keskisuomalaiset huolenpitotalkoisiin rakentamaan kukin osaltamme välittävämpää ja yhteisöllisempää Suomea. Näitä tekoja voivat olla esimerkiksi lumenluonti naapurin pihasta, tutun vanhuksen vieminen asioille, lapsiperheen arjessa auttaminen, nuoren, pitkäaikaistyöttömän tai osatyökykyisen työllistäminen sekä mikä tahansa muu huolenpito kanssaihmisistämme.

Lisätiedot:

Pauliina Maukonen-Kärkkäinen