Puoluevaltuusto

poika_lapioi_reunaton.jpg
Keskusta.fi / Yhteystiedot / Puoluevaltuusto

Puoluekokouksen välillä Keskustassa ylintä päätösvaltaa käyttää puoluevaltuusto. Siihen kuuluu 135 jäsentä, jotka edustavat  maan eri alueita (Keskustan piirejä) sekä puolueen sisarjärjestöjä (keskustanaiset, -nuoret ja -opiskelijat). Lisäksi Keskustan eduskuntaryhmällä, Keskustan lehtimiehillä ja keskustalaisilla europarlamentaarikoilla on edustuksensa puoluevaltuustossa.  Myös Keskustan puheenjohtaja, varapuheenjohtajat ja puoluesihteeri ovat puoluevaltuuston jäseniä.

Puoluevaltuusto kokoontuu kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja loppusyksyllä. Lisäksi voidaan pitää ylimääräisiä kokouksia.

Puoluevaltuusto päättää muun muassa puolueen toimintasuunnitelmasta ja -kertomuksesta, vahvistaa seuraavan vuoden talousarvion sekä hyväksyy edeltävän vuoden tilit. Puoluevaltuusto myös valitsee Keskustan puoluehallituksen  ja päättää yhdessä Keskustan eduskuntaryhmän kanssa osallistumisesta hallitusvastuuseen.

Puoluevaltuuston jäsenet

Keskustan puoluevaltuuston jäsenet vuosiksi 2016-2018.pdf