Keskustan verolinjaukset kannustavat työntekoon ja yrittäjyyteen

Naulaus-Tiles-iso-kuva.jpg

Keskustan mielestä maamme korkeaa kokonaisveroastetta ei voi enää korottaa.  Verotusta pitää muuttaa työntekoon, yrittäjyyteen ja riskinottoon kannustavaksi. Siksi Keskusta esittää esimerkiksi työtulojen verotuksen keventämistä työtulovähennystä korottamalla. Tämä uudistus keventäisi erityisesti pieni- ja keskituloisten aktiivitulojen verotusta.
Yritysverotuksessa Keskusta muun muassa keventäisi henkilöyhtiöiden sekä liikkeen-, ammatin- ja maataloudenharjoittajien verotusta 5 %:n yrittäjävähennyksellä tai muulla vastaavan kokoluokan toimella.

Verotuottoja voitaisiin lisätä erityisesti yritysveropohjaa tiivistämällä, jatkamalla tuloverotukseen liittyvien verovähennysoikeuksien rajaamista, laajentamalla ympäristöverotuksen veropohjaa sekä korottamalla kivihiilen verotusta ja tupakkaveroa.

Keskusta haluaa verotukseen viime vuosia pitkäjänteisemmän ja ennustettavamman otteen. Se on tärkeää sekä yritystoiminnalle että yksittäisille kansalaisille.

Tutustu Keskustan verolinjaukseen täällä>>