palkki_testaus1.jpg

Vesaiset

Vesaisten Keskusliitto on valtakunnallinen lasten ja perheiden järjestö. Järjestö tarjoaa harrastus- ja virkistystoimintaa koko perheelle, jossa lapsi on tärkein. Vesaisten Keskusliitto on perustettu vuonna 1956. Toiminnassa on mukana noin 23 000 lasta ja aikuista. Maakunnallisia piirijärjestöjä on 18 ja jokaisen piirin alueella toimii useita osastoja.

Vesaiset ottaa kantaa perhepoliittisiin asioihin.
Kaikki perheet ovat tervetulleita mukaan toimintaan. Vesaiset on yhteistyössä muiden varhaisnuorisojärjestöjen kanssa.

Toimintaa perheen parhaaksi

Toimintamuotona ovat Vesaisilla erilaiset vapaa-ajan ja harrastustoiminnot. Toiminta painottuu paikallisten tarpeiden mukaan ja tapahtuu monella tasolla. Keskusliitto järjestää vuosittain valtakunnallisen perheleirin, jonne tulee osallistujia aina Lapin perukoilta eteläisimpään Suomeen asti. Vesaiset kokoontuvat yhtälailla kylissä, kaupunginosissa, kuin maakunnallisestikin.

Vesaisissa kannustetaan vanhempia tutustumaan lastensa kavereiden vanhempiin ja muihin aikuisiin, jotka ovat lapsen kanssa tekemisissä. Tällä tavalla tutut aikuiset luovat turvaverkoston lapsen ympärille. Aikuisten yhteistyö antaa lapselle mahdollisuuden kokeilla rajojaan turvallisesti.

Raision Vesaiset ry

Puheenjohtaja  1.1.2016
Johannes Vainio
Puh. 0444333677