Tervetuloa

Tutkimustenkin mukaan suurin osa meistä suomalaisista sijoittuu arvoiltaan ja mielipiteitään poliittiseen keskustaan. Me keskustalaisesti ajattelevat suomalaiset emme jätä kaveria pulaan ja pidämme kaikista huolta. Me teemme tunnollisesti työmme ja toivomme, että meitä kohdellaan reilusti työpaikalla. Me ajattelemme, että Suomea voidaan rakentaa vain työnteolla ja yrittämisellä.

Me välitämme ympäristöstä, kannatamme valinnanvapautta asumiseen ja lastenhoitoon ja haluamme kotimaassa kasvatettua turvallista ruokaa. Me edellytämme vakaata ja luotettavaa otetta päättäjiltä, ilman turhaa kiihkoilua.

Me keskustalaisesti ajattelevat mynämäkiläiset haluamme pitää palvelut lähellä mynämäkiläisiä ja puolustammekin siksi itsenäistä Mynämäkeä. Pyrimme yhteistyössä lähikuntien kanssa ylläpitämään olemassa olevia palveluja ja pyrimmekin tukemaan ja kehittämään esimerkiksi Perusturvakuntayhtymä Akselin toimintaa.

Haluamme kehittää Mynämäen kyliä ja ylläpitää mahdollisimman monta kyläkoulua, jotta lasten koulumatka ei kasvaisi turhan pitkäksi. Haluamme, että vanhuksista huolehditaan, vaikka he asuisivatkin kotonaan, kaukana kunnan keskustasta. Pyrimme huolehtimaan toisistamme, muista mynämäkiläisista, taustasta riippumatta, jotta meillä kaikilla olisi hyvä asua ja elää kunnassamme.

Näiltä sivuilta löydät tietoa Mynämäen Keskustan tapahtumista, kuntapäättäjistä ja mielipiteistä.
Tervetuloa mukaan rakentamaan kaikille hyvää Mynämäkeä!

Ota yhteyttä!  v.2016

Sihteeri

Uutisia

• unelmienvs1_VÄRI.png

Varsinais-Suomen Keskusta nimesi ehdokkaita maakuntavaaliin

13.6.2017

Ensimmäiset maakuntavaaliehdokkaat on nimetty tammikuun 2018 vaalia varten. Ehdokkaat ovat tavattavissa kesätapahtumissa. Unelmien Varsinais-Suomi -kampanjassa kysytään ihmisten odotuksia uudelta maakunnalta.

• saaristo.jpg

Saaristoasiain-toimikunta vastustaa yhteysalusten maksukokeilua

19.12.2016

Varsinais-Suomen Keskustan saaristoasiaintoimikunta vastustaa lausunnossaan valtioneuvoston asetuksen sisältöä. Yhteysalukset ovat perusedellytys saaristossa asumiselle ja elämiselle - elinehto, jota ei saa hävittää.

• Ranta saaristo.jpg

Syyskokous otti kantaa metsien ja saariston puolesta

21.11.2016

Keskustan Varsinais-Suomen piirin syyskokous kokoontui Kemiönsaarella 19.11.2016 ja otti kantaa metsien hiilinielu- sekä merimetso ja hylje-kysymykseen. Lisäksi kokous kannatti Satu Simeliuksen valintaa Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi.

• piirikokous 191116.jpg

Syyskokouksen valinnat

20.11.2016

Piirikokous valitsi Jani Kurvisen jatkoon piirin puheenjohtajaksi sekä varapuheenjohtajiksi Annina Ruotun (uusi) sekä Anna Sirkiän myös jatkoon.

• Varsinais-Suomi vaakuna.jpg

Sekoitetaan sote ja itsehallinto!

21.1.2016

Varsinais-Suomen keskustan piirihallitus on huolissaan tavasta, jolla maakunnallista sote-uudistusta ja maakunnallista itsehallintouudistusta johdetaan Varsinais-Suomessa.