Porvoo

Porvoon Keskusta

Tervetuloa Porvoon Keskustan sivuille. Kuuntelemme mielellämme sinun näkemyksiäsi kotikaupungistamme ja ajankohtaisista asioista. Olet myös lämpimästi tervetullut toimintaamme mukaan.
Porvoon Keskustan ajaa päätöksentekoon avoimuutta ja todellisiin faktoihin perustuvia päätöksiä. Yhteistyötä yli puoluerajojen tarvitaan, sillä sisäänpäin kääntynyt ajattelutapa on muutettava. Kuntapalveluiden tuottamisessa on ennakkoluulottomasti etsittävä toimivia ratkaisuja yli kielirajojen ja yhteistyössä paikallisten yrittäjien kanssa. Päätöksenteon keskiössä on ihminen ei hallinnolliset rakenteet.

Kuntavaalit 2017

Lämmin Kiitos 1815 kertaa! Kiitos tuestanne, teimme historiallisen tuloksen. Porvoossa on tulevalla kaudella neljä kaupunginvaltuutettua ja useita vaikuttajia muissa luottamustehtävissä!

Valtuustoon valittiin Outi Lankia (590), Anne Korhonen (278). Tuomas Kavervala (260) ja Jamal Jamil (86).

Pidetään yhteyttä!

Porvoon Keskustan kuntavaaliohjelma 2017.pdf

Porvoon Keskusta edistää avointa ja osallistavaa päätöksentekoa. Kaupungin päätöksenteon tulee olla avointa ja tosiasioihin perustuvaa. Kuntavaaliohjelman pääteemat ovat:
- Viihtyisät kaupunginosat ja kylät – koulut ovat tärkeitä lähipalveluita
- Perhe- ja nuorisoystävällinen Porvoo – lapsivaikutusten arvioinnilla parempia päätöksiä
- Yritysmyönteinen Porvoo – parkkimaksut pois ja yritysvaikutusten arviointi pätöksenteon tueksi
- Kaupungin rakennuksien hyvä kunnossapito  – tiloja yhdistyksille

Lisätietoja:
Kampanjapäällikkö: Tuomas Kanervala, tuomas(a)kanervala.com tai puh. 045-8057411
Ohjelmavastaava: Outi Lankia, outi.lankia(a)gmail.com tai puh. 050-3842355

Sivistyverkkoselvityksen varjoraportti 19.1.2017

Yksi hyvin ajankohtainen asia Porvoon päätöksenteossa on tulevaisuuden koulu- ja päiväkotiverkko. Joukko aktiivisia kaupunkilaisia vanhempainyhdistyksistä ja eri puolueista laati  ns. Povoon sivistyverkon varjoraportin, koska viranhaltijoiden esitys oli hyvin puutteellinen. Sivistysverkosta päätäminen siirtyikin seuraavalle valtuustolle, joten kuntavaaleissa ja niiden jälkeen on todellinen vaikuttamisen paikka. Varjoraportin voit avata seuraavasta linkistä.

Porvoon Keskusta edellyttää varjoraportin esittämien toimenpiteiden toteuttamista ennen kuin yhtäkään koulua lakkautetaan

Varjoraportti_19012017.pdf

Kaupunginvaltuutetut 2013-5/2017

Kaupunginvaltuutetut Outi Lankia (valtuustoryhmän pj.) ja Anne Korhonen Varavaltuutetut Henna Oikarinen ja Kirsi Nurme

Outi-Lankia.jpgAnne-Korhonen.jpg

ryhmäkuva.jpg

Tervetuloa mukaan!

Tavataan
  • 24.1.2017 18:00–20:00

Rakentamisesta ja ympäristöstä vataavan ministerin Kimmo Tiilikaisen yleisötilaisuus 24.1. klo 18, WSOY-talon auditoriossa, Mannerheiminkatu 20.

• 19.1.2017 17:30–19:00

Linnajoen koulu, Edefeltinbulevardi 2, Porvoo Aktiivisten vanhempien ja vanhempainyhdistysaktiivien kirjoittama varjoraportti Porvoon koulu- ja päiväkotiverkosta, sen kustannuksista ja merkityksestä kaupungin taloudelle.

• 4.2.2017 10:00–10:45

La 4.2. klo 10-10.45 Porvoo, K-Supermarket Tarmola (Asentajantie 1) puolueen varapuheenjohtaja, perhe- ja peruspalveluministeri Juha Rehula ja kansanedustajat Hannu Hoskonen, Eeva-Maria Maijala ja Ari Torniainen tavattavissa.

• 31.1.2017 18:00–20:00

Tervetuloa ehdokaskoulutukseen osa 1. kaikki kuntavaaliehdokkaat sekä ehdokkuudesta kiinnostuinteet. Kouluttajana toimii Sanna Kurki. Paikkana on Pääskytien koulun kirjasto, Pääskytie 1.