Porvoo

kuntavaaliehdokkaat porvoo.png

Porvoon Keskustan tapahtumat viikolla 12.

Ilolan koulun osoite keskiviikon 22.3. tilaisuudelle on Sannaistentie 36.

keskusta porvoossa.jpg

Porvoon Keskusta

Tervetuloa Porvoon Keskustan sivuille. Kuuntelemme mielellämme sinun näkemyksiäsi kotikaupungistamme ja ajankohtaisista asioista. Olet myös lämpimästi tervetullut toimintaamme mukaan.
Porvoon Keskustan ajaa päätöksentekoon avoimuutta ja todellisiin faktoihin perustuvia päätöksiä. Yhteistyötä yli puoluerajojen tarvitaan, sillä sisäänpäin kääntynyt ajattelutapa on muutettava. Kuntapalveluiden tuottamisessa on ennakkoluulottomasti etsittävä toimivia ratkaisuja yli kielirajojen ja yhteistyössä paikallisten yrittäjien kanssa. Päätöksenteon keskiössä on ihminen ei hallinnolliset rakenteet.

Kuntavaalit 2017

Uusi kaupunginvaltuusto valitaan 9.4. Porvoon Keskustalla 18 ehdokasta, enemmän kuin edellisissä kuntavaaleissa. Kuntvaalliehdokkaat ja heidän ammatit voit lukea seuraavasta linkistä Porvoon kuntavaaliehdokkaat   Keskustan ehdokkaita on tavattavissa mm. joka lauantai 11.3-8.4. klo 9.30-13 Lundin aukiolla Matkahuollon kulmalla.

Porvoon Keskustan kuntavaaliohjelma 2017.pdf

Porvoon Keskusta edistää avointa ja osallistavaa päätöksentekoa. Kaupungin päätöksenteon tulee olla avointa ja tosiasioihin perustuvaa. Kuntavaaliohjelman pääteemat ovat:
- Viihtyisät kaupunginosat ja kylät – koulut ovat tärkeitä lähipalveluita
- Perhe- ja nuorisoystävällinen Porvoo – lapsivaikutusten arvioinnilla parempia päätöksiä
- Yritysmyönteinen Porvoo – parkkimaksut pois ja yritysvaikutusten arviointi pätöksenteon tueksi
- Kaupungin rakennuksien hyvä kunnossapito  – tiloja yhdistyksille

Lisätietoja:
Kampanjapäällikkö: Tuomas Kanervala, tuomas(a)kanervala.com tai puh. 045-8057411
Ohjelmavastaava: Outi Lankia, outi.lankia(a)gmail.com tai puh. 050-3842355

Sivistyverkkoselvityksen varjoraportti 19.1.2017

Yksi hyvin ajankohtainen asia Porvoon päätöksenteossa on tulevaisuuden koulu- ja päiväkotiverkko. Joukko aktiivisia kaupunkilaisia vanhempainyhdistyksistä ja eri puolueista laati  ns. Povoon sivistyverkon varjoraportin, koska viranhaltijoiden esitys oli hyvin puutteellinen. Sivistysverkosta päätäminen siirtyikin seuraavalle valtuustolle, joten kuntavaaleissa ja niiden jälkeen on todellinen vaikuttamisen paikka. Varjoraportin voit avata seuraavasta linkistä.

Porvoon Keskusta edellyttää varjoraportin esittämien toimenpiteiden toteuttamista ennen kuin yhtäkään koulua lakkautetaan

Varjoraportti_19012017.pdf

Kaupunginvaltuutetut 2013-5/2017

Kaupunginvaltuutetut Outi Lankia (valtuustoryhmän pj.) ja Anne Korhonen Varavaltuutetut Henna Oikarinen ja Kirsi Nurme