Porvoo

porvoon keskusta.JPG

Porvoon Keskusta

Tervetuloa Porvoon Keskustan sivuille. Kuuntelemme mielellämme sinun näkemyksiäsi kotikaupungistamme ja ajankohtaisista asioista. Olet myös lämpimästi tervetullut toimintaamme mukaan.
Porvoon Keskustan ajaa päätöksentekoon avoimuutta ja todellisiin faktoihin perustuvia päätöksiä. Yhteistyötä yli puoluerajojen tarvitaan, sillä sisäänpäin kääntynyt ajattelutapa on muutettava. Kuntapalveluiden tuottamisessa on ennakkoluulottomasti etsittävä toimivia ratkaisuja yli kielirajojen ja yhteistyössä paikallisten yrittäjien kanssa. Päätöksenteon keskiössä on ihminen ei hallinnolliset rakenteet.

Sivistyverkkoselvityksen varjoraportti 19.1.2017

Yksi hyvin ajankohtainen asia Porvoon päätöksenteossa on tulevaisuuden koulu- ja päiväkotiverkko. Joukko aktiivisia kaupunkilaisia vanhempainyhdistyksistä ja eri puolueista laati  ns. Povoon sivistyverkon varjoraportin, koska viranhaltijoiden esitys oli hyvin puutteellinen. Sivistysverkosta päätäminen siirtyikin seuraavalle valtuustolle, joten kuntavaaleissa ja niiden jälkeen on todellinen vaikuttamisen paikka. Varjoraportin voit avata seuraavasta linkistä. Porvoon Keskusta edellyttää varjoraportin esittämien toimenpiteiden toteuttamista ennen kuin yhtäkään koulua lakkautetaan.

Varjoraportti_19012017.pdf

Kuntavaalit 2017

Uusi kaupunginvaltuusto valitaan 9.4. Oletko sinä tuleva päättäjä Porvoossa? Mikä on sinulle tärkeää kotikaupungissamme, mitkä toimii hyvin, mitä pitäisi muuttaa? Kuntavalliehdokkaiksi ja tuleviksi kaupunginvaltuutetuiksi tarvitaan eri ikäisiä, eri puolilla kaupunkia asuvia, erilaisissa elämäntilanteissa olevia porvoolaisia. Ota yhteyttä!
Kampanjapäällikkö: Tuomas Kanervala, tuomas(a)kanervala.com tai puh. 045-8057411
Ohjelmavastaava: Outi Lankia, outi.lankia(a)gmail.com tai puh. 050-3842355

Facebook-sivu

Valtuustoryhmä 2013-5/2017

Kaupunginvaltuutetut Outi Lankia (valtuustoryhmän pj.) ja Anne Korhonen Varavaltuutetut Henna Oikarinen ja Kirsi Nurme

Outi-Lankia.jpgAnne-Korhonen.jpgHenna-Oikarinen.jpgKirsi-Nurme.jpg

Johtokunta 2017

Puheenjohtaja Tuomas Kanervala tuomas(a)kanervala.com
Varapuheenjohtaja Mikko Venäläinen mikko.venalainen(a)tyokalu.net
Sihteeri Anja Luoma anja.luoma(a)netti.fi , puh. 040-5826581
Johtokunnan muut jäsenet: Anne Korhonen, Outi Lankia, Soili Koskelainen, Jari Kupsu, Jamil Jamal, Maria Nurme, Antti Koivisto ja Mauri Leiramo

PA1304432.jpg

Tervetuloa mukaan!

ehdokkaat.jpg

Tavataan
  • 24.1.2017 18:00–20:00

Rakentamisesta ja ympäristöstä vataavan ministerin Kimmo Tiilikaisen yleisötilaisuus 24.1. klo 18, WSOY-talon auditoriossa, Mannerheiminkatu 20.

• 19.1.2017 17:30–19:00

Linnajoen koulu, Edefeltinbulevardi 2, Porvoo Aktiivisten vanhempien ja vanhempainyhdistysaktiivien kirjoittama varjoraportti Porvoon koulu- ja päiväkotiverkosta, sen kustannuksista ja merkityksestä kaupungin taloudelle.

• 4.2.2017 10:00–10:45

La 4.2. klo 10-10.45 Porvoo, K-Supermarket Tarmola (Asentajantie 1) puolueen varapuheenjohtaja, perhe- ja peruspalveluministeri Juha Rehula ja kansanedustajat Hannu Hoskonen, Eeva-Maria Maijala ja Ari Torniainen tavattavissa.

• 31.1.2017 18:00–20:00

Tervetuloa ehdokaskoulutukseen osa 1. kaikki kuntavaaliehdokkaat sekä ehdokkuudesta kiinnostuinteet. Kouluttajana toimii Sanna Kurki. Paikkana on Pääskytien koulun kirjasto, Pääskytie 1.