Uutiset ja tapahtumat

Keskusta.fi / Uusimaa / Suomeksi / Kunnat / Hyvinkää / Uutiset ja tapahtumat

Tapahtumia:

Tulevat tapahtumat:

Hyvinkään kunnallisjärjestön syyskokous pidetään 25.11 klo 18. Paikka avoin.

Osallistumme myös Hyvinkään Joulumarkkinoille.

Uutisia:

Keskustanaisten Hyvinkään paikallisyhdistyksen vuosikokouksen 22.4.2014 kannanotto:

Keskustanaisten Hyvinkään paikallisyhdistys on huolissaan lapsiperheiden köyhyydestä ja lisääntyvästä pahoinvoinnista. Tätä kehitystä vauhdittaa nykyinen hallitus leikkaamalla lapsilisiä ja kotihoidontukea. Huonoina taloudellisina aikoina pitäisi lapsiperheiden tuet säilyttää ennallaan tai jopa nostaa niitä.

Kotihoidontuen puolittaminen vanhempien kesken johtaa siihen, että lapset tuodaan päivähoitoon yhä nuorempina. Alle kolmivuotiaiden lasten paras paikka olisi keskustanaisten mielestä kotona. Pienten lasten ryhmien lisääntyminen päivähoidossa lisää myös kuntien kustannuksia.

Perheiden pahoinvointi kaipaa ennaltaehkäiseviä toimia ja jaksamisen tukemista. Kodinhoitajat olisi saatava takaisin auttamaan ja opettamaan kotitöissä ja arjen jaksamisessa.

Keskustanaiset ovat huolissaan tulevan sote -ratkaisun lähipalveluista. Ison järjestäjän on huolehdittava siitä, että julkisen terveydenhuollon lähipalvelut säilyvät. On pidettävä huoli myös siitä, ettei lähipalveluita korvata yksityisillä terveydenhuoltopalveluilla.

Lisäksi todettiin, että työllisyys ja sosiaaliasioita ei saa viedä EU-tasolle.

Keskustanaisten puheenjohtajana toimii Aino Kuronen ja sihteerinä Marjatta Huikari. Heidät valittiin edustamaan Hyvinkään keskustanaisia Turun puoluekokoukseen.

Keskustan Uudenmaan piiri päätti eduskuntavaaliehdokkaista lauantaina kokouksessaan Karjalohjalla.

Piiri asetti 13 ehdokasta kevään 2015 eduskuntavaaleihin. Hyvinkäältä ovat ehdokkaiksi asettuneet Nina Naskali ja Joonas Salmi.

Muita ehdokkaita ovat Outi Lankia Porvoosta, Olavi Merihaara Askolasta, Jasi Kuokkanen Vantaalta, Sari Metsäkivi Vihdistä, Juhani Tihveräinen Raaseporista, Antti Grönlund Lohjalta, Eerikki Viljanen Vihdistä, Ilmari Kekkonen Vantaalta, Jeppe Isberg Sipoosta, Riikka Pakarinen Espoosta  ja Jyrki Kosonen Mäntsälästä.

Suomenmaa

Uutisia