Keskusta Maaningalla

Keskusta.fi / Pohjois-Savo / Suomeksi / Kunnat / Maaninka / Keskusta Maaningalla

Keskusta Maaningalla

Kunnallisvaalit 2012 ja valtuustokausi 2013-2015:

Keskustalla on Maaningalla valtuustokaudella 2013-2015 yksinkertainen enemmistö valtuutettuja, 12 kpl, valtuuston koon ollessa yhteensä 21 valtuutettua.
Kunnanvaltuuston puheenjohtajuus ja ensimmäisen varapuheenjohtajan, sekä kunnanhallituksen puheenjohtajan ja toisen varapuheenjohtajan paikat ovat Keskustalla. Kunnanvaltuustoa luotsaa puheenjohtajana Marjatta Parvianen ja kunnanhallitusta johtaa puheenjohtaja Heikki Mensonen.
Kunnanvaltuuston nimittämistä lautakunnista Keskustalla on puheenjohtajuudet kolmesta lautakunnasta kahdessa: sivistyslautakunta ja ympäristölautakunta.
Keskustan kaikki luottamushenkilöt löydät näiltä sivuilta kohdasta "kuntapäättäjät".

Kunnallisjärjestö:

Kunnallisjärjestön tarkoituksena on mm. yhdistää kunnan alueella Keskustan jäsenyhdistyksiä ja niiden jäseniä sekä puolueen kannattajia sekä johtaa yhdessä valtuustoryhmän kanssa Keskustan kunnallispoliittista toimintaa alueellaan sekä koota jäseniä ja kunnallisia luottamushenkilöitä toimimaan ja vaikuttamaan kunnallispoliittisten aloitteiden toteuttamiseksi. Kunnallisjärjestö pyrkii myöskin omalta osaltaan arvioimaan oman alueensa ja maakunnan kehitystä ja tulevaisuutta ja vaikuttaa paikallisella ja maakunnallisella tasolla tekemällä aloitteita elinolojen parantamiseksi, Keskustan periaatteiden mukaisesti.

Kunnallisjärjestö tarjoaa jäsenilleen, luottamushenkilöille ja muille yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneille mahdollisuuksia niin itsensä kehittämiseen kuin virittää kiinnostusta yhteiskunnalliseen toimintaan.

Kunnallisjärjestö pitää yhteyttä jäsenyhdistyksiinsä sekä alueelta valittuihin Keskustan  luottamushenkilöihin ja huolehtii heidän mahdollisuuksistaan aatteelliseen sekä järjestölliseen koulutukseen, sekä tekee aloitteita mm. valtuustoryhmälle.

Kunnallisjärjestön jäseniä ovat rekisteröidyt Keskustan ja sen nais-, nuoriso- ja opiskelijajärjestöjen jäsenyhdistykset.

Kunnallisjärjestön toimintaa johtaa johtokunta, johon tällä hetkellä kuuluu puheenjohtaja, varapuheenjohtaja, sihteeri ja yhdeksän (9) muuta jäsentä. Johtokunnan yhteystiedot löydät oikealla olevasta osiosta.

Kunnallisjärjestön sääntömääräiset kokoukset:
Kunnallisjärjestöllä on vuosittain kaksi sääntömääräistä kokousta: vuosikokous pidetään ennen huhtikuun loppua ja syyskokous ennen joulukuun loppua.

Johtokunta pyrkii kokoontumaan säännöllisesti, vähintään joka toinen kuukausi

Kunnallisjärjestön johtokunta

Puheenjohtaja: