Tervetuloa Keiteleen Keskustan sivuille

Sivuiltamme löydät tietoa Keskustan toiminnasta Keiteleen kunnan alueella.
Täältä löydät myös Keiteleen keskustalaiset kuntapäättäjät ja luottamushenkilöt yhteystietoineen sekä tietoa tapahtumista.

Tule mukaan

Olet tervetullut tutustumaan toimintaamme!
Soita, lähetä sähköpostia tai nykäise hihasta!

Keiteleen Keskusta ry:n puheenjohtaja:
Timo Kolehmainen

Keiteleen Keskusta ry:n sihteeri:
Arja Heiskanen
email: arja.heiskanen(at)prt-sahko.fi

Syyskokouksen kannanotto:

Lähipalveluja ei tule keskittää

Keiteleen Keskustan paikallisosaston syyskokouksessa käytiin vilkas keskustelu sote-uudistuksesta ja tulevaisuuden kunnan tehtävistä. Kokouksen kannanotossa todetaan, että uudistusten vaikutuksia odotetaan luottavaisina ja että eduskunnan opposition ei pitäisi turhaan lietsoa hämmennystä kansalaisten keskuuteen. Sote-uudistuksen tavoitteena tulee olla erityistä asiantuntijuutta edellyttävien palvelujen keskittäminen maakunnallisesti ja ihmisten arkea lähellä olevien hyvinvointipalveluiden vaivaton saatavuus lähipalveluina.

Ennaltaehkäisevä toiminta, terveyskeskuspalvelut, lasten päivähoito ja peruskoulu ovat lähipalveluita, joita ei tule kohtuuttomasti keskittää. Inhimillisesti toimivin ja taloudellisestikin hyvä lopputulos saadaan tuomalla palvelut ja henkilöstö lähelle asiakkaita. Asiakkaiden turha juoksuttaminen lisää kokonaiskustannuksia ja aiheuttaa alueellista eriarvoisuutta.

Keiteleen Keskustan puheenjohtajana jatkaa Timo Kolehmainen, varapuheenjohtajana Saara Koskinen ja sihteerinä Arja Heiskanen. Johtokuntaan valittiin lisäksi Eija Liimatainen, Marko Metso, Hannu Paananen, Oiva Saastamoinen ja Anna-Liisa Tuhkanen.

Uutisia voit lukea Keiteleen Keskustan facebook-sivuilta: