Tervetuloa

Tule kanssamme vaikuttamaan Pohjois-Savolaisten hyvinvointiin. Voimme yhdessä vaikuttaa paikallisesti ja maakunnallisesti. Verkostomme johtavat myös valtakunnalliselle ja kansainväliselle tasolle. Ota rohkeasti yhteyttä! Soita tai tule käymään piiritoimistollamme. Olet sydämellisesti tervetullut!

Liity facebook sivuillemme, saat nopeasti tietoa mitä Keskustassa tapahtuu Pohjois-Savossa!

www.facebook.com/PohjoisSavonKeskusta

Keskustan kuntavaaliristeily 4.-5.2.2017

Vaalistartti tapahtuu Viking Line Gabriellalla 4. – 5.2.2017. Risteily lähtee Helsingistä kohti Tallinnaa lauantaina 4.2. kello 16 ja palaa satamaan sunnuntaina 5.2 kello 13. Huom! Tällä risteilyllä ei ole maissa käyntimahdollisuutta Tallinnassa.

Risteilyllä on luvassa tuhti annos kunta-asiaa sekä muuta ajankohtaista politiikkaa, loistavaa viihdettä ja menoa sekä koko laivallinen hyvää seuraa puoluejohdosta ja ministereistä kuntapäättäjiin ja sellaisiksi aikoviin. Laita aika jo nyt kalenteriisi ja varaa matkasi saman tien, sillä paikoista tulee olemaan kova kysyntä.

Piiri järjestää risteilylle yhteiskuljetuksen, joka lähtee la 4.2

klo 8 Iisalmi

klo 8.20 Lapinlahti

klo 8.45  Siilinjärvi

klo 9.00 Kuopio

klo 9.45 Leppävirta

klo 10.15 Varkaus

Ilmoittautumiset yhteiskuljetukseen jaana.kvist@keskusta.fi/0440-817373.

Varaukset tehdään suoraan Ikaalisten matkatoimistoon, puhelin (03) 45 800 sekä keskustaristeily@ikaalistenmatkatoimisto.fi

Risteilypaketti sisältää hyttipaikan valitsemassasi luokassa, meriaamiaisen sekä päivällisen.

Hinnat/henkilö alkaen:

C4-hytti 78 €

B4-hytti 88 €

B2-hytti 113 €

A4-hytti 108 €

Lopullinen hinta määräytyy valitsemasi päivällisvaihtoehdon mukaisesti.

Varauksen yhteydessä jokaisen tulee hyttipaikan lisäksi varata myös valitsemansa ruokailupaketti, joka sisältää päivällisen ja meriaamiaisen. Buffet-päivällinen (sisältää myös ruokajuomat) maksaa 33 € ja kolmen lajin á la carte -päivällinen 37 € (juomat erikseen). Meriaamiaisen hinta on 10 €.

Jos sinua kiinnostaa kuntavaaliehdokkuus tai olet sitä mieltä, että joku tuntemasi henkilö olisi passeli vaikuttamaan asioihin. Käypä täyttelemässä lomake täällä:

Kuntavaalit 2017

• IMG_5061.JPG

Kesällä aloitettu jalkautuminen kunnallisjärjestöihin hyvässä vauhdissa

29.11.2016

Keskustan piirien ja puoluetoimiston yhteisjalkautuminen kunnallisjärjestöihin aloitettiin kesäkuussa. Tarkoituksena on vuoden vaihteeseen mennessä käydä kaikissa kunnallisjärjestöissä. Yhteiskokoukset on pidetty jo pitkälti yli puolessa kunnallisjärjestöstöistä.

• lapset-lukevat-uutiskuva.jpg

Kannanotto: Sivistyksen pohja rakennetaan kunnissa

27.11.2016

Menestyvän yhteiskunnan perustan muodostaa sivistynyt kansa. Kotikunta-maakuntamallin toteutuessa huomio kunnissa kääntyy entistä voimakkaammin varhaiskasvatukseen, peruskouluun ja toisen asteen koulutukseen. Koulutusjärjestelmä säilyy maailman parhaana vain, jos uudistamme ja kehitämme sitä jatkuvasti. Suomalaisen koulutuksen perusta on kuntapäättäjiemme vastuulla.

• männyt-uutiskuva.jpg

Kannanotto: Pariisin ilmastosopimus edellyttää Suomen metsien parempaa huomioimista EU:ssa

27.11.2016

Keskusta katsoo, että ilmastotyön kannalta on keskeistä laatia EU-tasolle uudet säännöt, jotka tunnustavat myös puuston kasvun sitoman hiilen. Tämä olisi oikeudenmukainen malli myös Suomen metsien kannalta. On tärkeää, että Suomi voi lukea hyväkseen metsien eteen tehtyä ilmastotyötä päästövähennystavoitteita saavutettaessa.

• Keskustan puoluesihteeri Ovaska: Oppositiopuolueiden aika osallistua vastuunkantoon

26.11.2016

Keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaska patistaa oppositiota osallistumaan vastuunkantoon ja uudistusten toteuttamiseen kuntakentällä, sekä lopettamaan puheet säästöjen ja uudistusten perumisesta.

• Keskustan Elsi Katainen: Tarvitaan kanttia viedä uudistukset maaliin

26.11.2016

Keskustanaisten Elsi Katainen totesi keskustan puoluevaltuustossa Torniossa, että Suomen kuntoon laittamisen urakka on hankala. Hänen mukaansa vastatuulet ovat olleet navakoita. Siksi tarvitaan kanttia viedä uudistukset loppuun asti.