Tervetuloa

Tule kanssamme vaikuttamaan Pohjois-Savolaisten hyvinvointiin. Voimme yhdessä vaikuttaa paikallisesti ja maakunnallisesti. Verkostomme johtavat myös valtakunnalliselle ja kansainväliselle tasolle. Ota rohkeasti yhteyttä! Soita tai tule käymään piiritoimistollamme. Olet sydämellisesti tervetullut!

Liity facebook sivuillemme, saat nopeasti tietoa mitä Keskustassa tapahtuu Pohjois-Savossa!

www.facebook.com/PohjoisSavonKeskusta

Keskustan puheenjohtaja, pääministeri Juha Sipilä Pohjois-Savossa 25.-26.2! Tule tapaamaan ja keskustelemaan la 25.2 klo 18.30 Siilinjärvelle kylpylähotelli Kunnonpaikkaan sekä su 26.2 klo 10.30 Rakenna- Asumessuille Kuopio- halliin ja klo 12 Alapitkän Nuorisoseurantalolle laskiaisriehaan!!!

Sipilä26.2.JPG

Jos sinua kiinnostaa kuntavaaliehdokkuus tai olet sitä mieltä, että joku tuntemasi henkilö olisi passeli vaikuttamaan asioihin. Käypä täyttelemässä lomake täällä:

Kuntavaalit 2017

• Katainen-Elsi-uutiskuva.jpg

Keskustanaisten Katainen: Perhevapaiden uudistus ei synny soolosuorituksilla

27.2.2017

Keskustanaisten puheenjohtaja, kansanedustaja Elsi Katainen vaatii perhevapaiden uudistamisen valmistelutyön aloittamista laajapohjaisesti jo tänä keväänä. Lähtökohdaksi on otettava isien roolin vahvistaminen, monimutkaisen järjestelmän selkeyttäminen ja sääntelyn keventäminen. Mukaan on otettava myös perhevapaiden kustannuksista pitkälti vastaavat työmarkkinaosapuolet, sillä myös suomalaisen työelämän toimintatavat kaipaavat mylläystä perhevapaiden uudistamisen yhteydessä.

• Keskustan eduskuntaryhmä liikkeellä koko Suomessa 2. – 6.3.2017

24.2.2017

​Suomen talous kasvaa. Yhä useampi työtön on saanut työpaikan. Suomen kuntoon laittaminen jatkuu. Keskustan kansanedustajat ovat liikkeellä torstaista maanantaihin 2. – 6.3. koko Suomessa yli sadassa tapahtumassa kuuntelemassa ja keskustelemassa suomalaisten kanssa sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistamisesta ja siitä, millaisia kotikunnat lähipalveluineen tulevaisuudessa ovat.

• Kulmuni-Katri-2016-uutiskuva.jpg

Kulmuni: Maakunnat rakentuvat vahvojen seutujen varaan

24.2.2017

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni toivoo, että hallitus ottaa vakavasti viestin siitä, että viime vuosina erityisesti maakuntien kakkos- ja kolmoskaupungit eli niin sanotut seutukaupungit ovat kärsineet suhteellisen paljon valtion virastojen ja laitosten toimipaikkojen ja henkilötyövuosien vähenemisestä.

• Kurvinen-Antti-uutiskuva.jpg

Kurvinen: Sipilän hallitus on kuntatyöntekijän paras ystävä

23.2.2017

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Antti Kurvinen iloitsee kuntatalouden valoisammista tulevaisuudennäkymistä. Kuntatalous on vahvistunut Tilastokeskuksen mukaan vuoden 2016 aikana, ja kuntien tulos onkin kokonaisuutena ylijäämäinen. Tämä tarkoittaa valoisampaa tulevaisuutta peruspalvelujen ja kuntien työntekijöiden kannalta.

• Saarikko Annika 400x600.jpg

Saarikko: Peili käteen, Häkämies!

22.2.2017

​Elinkeinoelämän Keskusliiton johtaja Jyri Häkämies vaati suomalaisia naisia nopeammin perhevapailta työelämään. (Lännen media 19.2.) Häkämiehen mukaan sillä tilkittäisiin työllisyysasteemme aukkoja tehokkaasti.