Ajankohtaista

Ajankohtaista tietoa ja kuvia ym löytyy Facebook sivustolta Keskusta Ylivieska, kannattaa tutustua sinne ja tykätä sivustosta.

***

Tiedote Ylivieska Keskustan kunnallisjärjestön vuosikokouksesta:

Ylivieskan Keskustan kunnallisjärjestön yleinen vuosikokous pidettiin 25.3.2018. Kokous käsitteli sääntömääräiset asiat, tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen. Toiminta oli kuntavaalien johdosta vilkasta ja kunnallisjärjestön talous on hyvässä kunnossa. Kokouksessa tehtiin useita henkilövalintoja.

Ylivieskan Keskusta asettaa syksyn maakuntavaaleihin viis ehdokasta. Ehdokkaat ovat kansanedustaja Juha Pylväs sekä valtuutetut Kaisa Haapakoski, Paula Haapakoski, Samuli Kärkinen ja Markus Jaatinen. Ylivieska täyttää näin Pohjois-Pohjanmaan piirin asettaman ehdokastavoitteen.

Ylivieskan Keskustan pohjoinen paikallisyhdistys on esittänyt ensi kevään eduskuntavaaliehdokkaaksi kansanedustaja Juha Pylvästä. Kunnallisjärjestön yleinen kokous tukee ehdokasta yksimielisesti. Ehdokkaiden nimeämisen jälkeen on vielä mahdollinen alueellinen jäsenvaali.

Puoluekokousedustajiksi seuraaville kahdelle vuodelle valittiin Ari Mehtälä, Markus Jaatinen ja Anne Syrjälä. sekä varaedustajiksi Paula Haapakoski, Riikka Ylikotila ja Kaija-Maija Perkkiö. Puoluevaltuustoon Ylivieskasta esitetään varsinaiseksi jäseneksi Ari Mehtälä ja varajäseneksi Meri Vähäkangas. Kalajokilaakson aluekokous ja piirikokous tekee näistä lopulliset esitykset puoluekokoukselle.

Kokouksessa kuultiin myös hallituksen puheenjohtaja Kati Marjakankaan tilannekatsaus merkittävimpiin kaupunkia koskeviin asioihin. Katsauksessa esille nousi muun muassa maakunta ja sote-uudistus, useiden Ylivieskan johtavien viranhaltijoiden eläköityminen lyhyen ajan sisällä sekä kaupungin mittavat kouluinvestoinnit. Näissä riittää haasteita tuleville vuosille.

Kansanedustaja Juha Pylväs kertoi laajasti eduskunnassa valmistelussa olevista asioista. Päällimmäisenä puheessa oli torstaina eduskunnan hallintovaliokunnan valmiiksi saama lausunto maakunta ja sote-uudistuksesta.

***

Ti 20.03 klo 19.00 Ylivieskan paikallisyhdistyksen vuosikokous juurakon toimistolla

23-24.03 klo 10.00 Ryskypäivät Savarissa kahvitarjoilu ministeri ym vierailuja Pylväs paikalla. Tarvitaan runsaasti talkooväkeä. Teltan kasaus ryhmä toimistolle klo 9.00

24.3. Ryskypäivillä Juha Pylväs paikalla Keskustan teltalla klo 10-12.

Su 25.03 klo 14.00 Ylivieskan kunnallisjärjestön vuosikokous juurakon toimistolla

Ylivieskan kunnallisjärjestön johtokunta vuonna 2018

Puheenjohtaja Ari Mehtälä

Varapuheenjohtaja Tuulia Säkkinen

Sihteeri Markus Jaatinen

Johtokunnan jäsenet
Paula Haapakoski
Juha Isokoski
Anne Syrjälä
Seppo Ängeslevä
Miika Kangaskorte
Juhani Isotalo
Mailis Tikkanen
Ritva Ahlholm
Kati Marjakangas
Markku Autio

Keskusta kentällä–tapahtumia järjestetään eri paikkakunnilla 8.-10.12.2017. Kansanedustaja Juha Pylväs on tavattavissa seuraavasti.

Ylivieska 9.12. Halpahalli klo 10-12 Juha Pylväs
Ylivieska 9.12. Joulukahvit, Keskustan toimisto klo 12-14 Juha Pylväs
Nivala 10.12. Nuorisoseurantalo klo 13 Juha Pylväs ja Antti Rantakangas
Ylivieska 10.12. Joulumyyjäiset, Ravikeskus Keskinen klo 16-17 Juha Pylväs