Uutiset ja tapahtumat

Keskusta.fi / Pohjois-Pohjanmaa / Suomeksi / Kunnat / Kuusamo / Uutiset ja tapahtumat

Keskusta valmistautuu maakuntavaaleihin

Keskusta valmistautuu lokakuussa pidettäviin ensimmäisiin maakuntavaaleihin. Kuusamosta poliittiseen valmistelutyöhön osallistuvat Tuomo Hänninen ja Hemmo Heiskanen. Tavoitteena on jatkaa vahvaa vaikuttamista maakuntatasolla. Vuosikokous esittää Keskustan Pohjois-Pohjanmaan piirille ehdokkaiksi jo aiemmin esitettyjen Ulla Parviaisen, Janne Kallungin ja Hemmo Heiskasen lisäksi Mika Määttää, Salme Sahia ja Jaana Siikaluoma-Lehtosaarta (sit.).

Vuosikokous keskusteli ajankohtaisesta laajakaista kysymyksestä. Kokouksen yhtenäinen mielipide oli, että Kuusamossa tarvitaan toimivaa mobiiliverkkoa ja tarvittaessa pitää olla mahdollisuus saada valokuituyhteys elinkeinotoimintaa varten. Kaupungin tulee olla aloitteellinen, jotta saadaan pikaisesti selvitettyä todellinen tarve laajakaistayhteyksille.

Paljon keskustelua on viime aikoina herättänyt myös Kitkantien tulevaisuus ja pysäköintijärjestelyt. Vuosikokous oli yksimielinen hankkeen käynnistämisen suhteen ja piti tärkeänä, että Kitkantien remontti pääsee vauhtiin ja sitä kautta luodaan vireä ja elinvoimainen keskusta-alue. Hankkeen myötä keskustan alue muuttuu viihtyisämmäksi ja palvelee paremmin niin paikallisia kuin vierailijoitakin.

Vuosikokous keskusteli indeksileikkausien vaikutuksista ja keskustaväki piti tärkeänä, että Keskusta on suunnan näyttäjänä pienituloisten aseman turvaamisessa. Kokous päätti antaa johtokunnalle tehtäväksi aloitteen valmistelun puoluehallitukselle indeksikorotusten palauttamiseksi ennalleen.

Edessä on vilkas vaaliputki ja ensimmäisenä järjestöväki suuntaa kesäkuun alussa Sotkamossa pidettävään 77. sääntömääräiseen vuosikokoukseen. Vuosikokous valitsi myös kunnallisjärjestön edustajat kokoukseen ja järjestää yhteiskuljetuksen Sotkamoon.

Tavataan