Tervetuloa Keskustan Kuusamon kunnallisjärjestön sivuille

Keskustalaisella toiminnalla on Kuusamossa pitkät ja ansiokkaat perinteet. Vuosikymmeniä keskustalaiset ovat yhteistyössä rakentaneet Kuusamoa ja Koillismaata paikaksi, jossa jokaisella on hyvä elää ja olla.

"Tutkimustenkin mukaan suurin osa meistä suomalaisista sijoittuu arvoiltaan ja mielipiteitään poliittiseen keskustaan. Me keskustalaisesti ajattelevat suomalaiset emme jätä kaveria pulaan ja pidämme kaikista huolta. Me teemme tunnollisesti työmme ja toivomme, että meitä kohdellaan reilusti työpaikalla. Me ajattelemme, että Suomea voidaan rakentaa vain työnteolla ja yrittämisellä.

Me välitämme ympäristöstä, kannatamme valinnanvapautta asumiseen ja lastenhoitoon ja haluamme kotimaassa kasvatettua turvallista ruokaa. Me edellytämme vakaata ja luotettavaa otetta niiltä, jotka vastaavat Suomen sisäisestä ja ulkoisesta turvallisuudesta. Haluamme, että asiat hoidetaan ylipäätään hyvin ilman turhaa kiihkoilua.

Keskustalaisen ajattelun perustana oleva vastuullinen vapaus on syvästi inhimillinen arvopohja, jolle tulevaisuus rakennetaan. Käytännössä se tarkoittaa, että yhteiskuntaa ei tarvitse huutaa apuun joka käänteessä. Keskustalainen ajattelu rakentuu voimakkaasti myönteisen yhteisöllisyyden varaan. Se luo turvallisuutta ja kunnioittaa ihmisen omia valintoja. Keskusta ei ole minä tai me, vaan minä ja me. Tässä ajattelussa Suomen Keskustalla on jo yli sadan vuoden perinne.

Keskusta on suuri suomalainen puolue ja 160 000 jäsenen kansanliike. Me emme kopioi politiikkaamme oppeja viime vuosikymmeniltä vaan rakennamme suomalaisille parempaa tulevaisuutta 2010-luvun eväillä."

Ota rohkeasti yhteyttä johonkin keskustalaiseen toimijaan (yhteystietoja löydät näiltä sivuilta) tai lähimpään paikallisyhdistykseen ja tule mukaan vaikuttamaan yhteisiin asioihin. Kehitetään yhdessä Kuusamoa ja yhteiskuntaa! Tämä maa rakennetaan yhdessä.

Näitä sivuja ylläpitää (2.5.2012 alkaen) kunnallisjärjestön nettivastaava Elina Kemppainen, elina.kemppainen@kuusamo.fi.

Keskusta Facebookissa