Uutiset ja tapahtumat

Keskusta.fi / Pohjois-Pohjanmaa / Suomeksi / Kunnat / Haapavesi / Uutiset ja tapahtumat

Tavataan

Uutisia

Keskusta purkaa byrokratiaa

Maanantai-iltana 30.11. Haapaveden Keskusta piti historiallisen kokoussarjan, jonka tuloksena muodostettiin yksi koko pitäjän kattava Keskustan Haapaveden paikallisyhdistys ry.

Yhteisillä päätöksillä on syksyn aikana lakkautettu eri kylillä toimineet paikallisyhdistykset.

Tämän jälkeen ei enää tarvita erillistä kunnallisjärjestöäkään, vaan myös sen tehtävät siirtyvät uudelle "pitäjäyhdistykselle".

Uuden yhdistyksen henkilövalinnat vuodelle 2016 tehtiin yksimielisesti.

Johtokunnan puheenjohtajaksi valittiin Matti Tallgren, varapuheenjohtajaksi Helena Pitkälä, sihteeriksi Janne Mäkinen ja muiksi jäseniksi Heikki Halla-aho, Sauli Nissinen, Minna Rantakangas, Ronald von Schulmann ja Heino Vuorenmaa.  Lisäksi päätettiin johtokunnan kokouksiin kutsua edustajat myös muista lakkautetuista paikallisyhdistyksistä sekä valtuustoryhmän puheenjohtaja.  Toiminnantarkastajiksi valittiin Timo Ruuska ja Timo Suhonen, varalle Jouko Eskola ja Anri Kolehmainen.

Kansanedustaja Antti Rantakangas piti kokouksessa poliittisen katsauksen ja kertoi eduskunnan ajankohtaisista asioista ja niiden taustoista. Hän oli huolissaan valtionvelan kasvusta ja yhteiskunta-sopimuksen takkuilusta. Mahdollisuuksina hän näki maakuntahallinnon ja sote-uudistuksen eteenpäin- menon sekä biotalouden kehittämisen ja byrokratian purkamisen.