Kuvia ja mielipiteitä

Keskusta.fi / Pohjois-Karjala / Suomeksi / Kunnat / Kontiolahti / Kuvia ja mielipiteitä
Kuvia Kontiolahden Keskustan tapahtumista

Keskustan koiratapahtuma Lehmossa veti väkeä

Lehmon paikallisyhdistyksen järjestämä koko perheen MatchShow -koiratapahtuma veti monitoimitalon piha-alueen pullolleen väkeä. 06.09.2014, kello 10 alkanut ilmoittautuminen veti väkeä jonoksi asti ja ilmoittautumisia tuliki yli 80. Lisäksi alueella oli yleisöä 250-300 henkilöä sekä joitain näyttelyn ulkopuolisia koiria.

IMG_1949.JPG IMG_1960.JPG

Koiranäyttelykehien lisäksi, tapahtumassa oli toimintaa myös lapsille. Kasvomaalauspiste oli suosittu ja niin lapset kuin aikuisetkin hakivat kasvoihinsa koristusta, osa otti jopa useamman kuva.

Lasten puuhapisteestä ja leikittämisestä vastaanneet Pohjois-Karjalan Vesaiset, pitivät huolen siitä ettei kukaan jäänyt toimettomaksi. Lasten pisteellä pelattiin polttopalloa, piirrettiin asfalttiliiduilla, selä leikittiin.

IMG_1950.JPG IMG_1972.JPG IMG_1987.JPG

Tarjolla yleisölle oli maksutonta grillimakkaraa, kahvia, mehua, pullaa sekä myyntituotteina suklaata ja muita makeisia.

Ensi vuodelle on käynnistetty jo alustava tapahtuman suunnittelu.

Kiitos kaikille osanottajille ja onnea voittajille!

Keskusta vietti Vappua Kontiolahden torilla

Tilaisuudessa oli läsnä vajaa 100 henkilöä nauttimassa kekseistä ja mehusta, aurinkoisessa mutta vilpakkaassa säässä.

WP_20140501_005.jpg WP_20140501_006.jpg

Eduskunnasta tervehdyksen toi kansanedustaja Eero Reijonen. Lisäksi tilaisuudessa puhuivat Kunnanvaltuuston puheenjohtaja Mika Kuusela, sekä Kasvatus- ja koulutuslautakunnan puheenjohtaja Satu Seppäläinen. Eero antoi tilannekatsauksen mm. hallituksen kehysriihipäätöksistä, sekä sosiaali- ja terveysuudistuksen tilanteesta. Lisäksi myös hallituksen peruma kuntien pakkoliitospykälä vilahti puheessa. Mikan puheenvuoro keskittelyi vahvasti Kontiorannan tämänhetkiseen tilanteeseen, valottaen suunnitelmia alueen suhteen. Satu keskittyi puheenvuorossaan sivistystoimen päiväkoti- ja koulutilanteeseen. Myös kulttuuri- ja vapaa-aika-asiat olivat esillä puheissa.

WP_20140501_019.jpg

Marian päivän tapahtuma Kotiseutukeskuksessa 23.03.

Keskustan perinteinen Marian päivän tapahtuma veti Kotiseutukeskuksen tuvan täyteen ihmisiä keväisenä sunnuntaina. Osallistujia oli lähes 100, joista noin 25 oli lapsia. Lapsille oli järjestetty pääsiäisaiheista toimintaa perinnetalon kammariin.

IMG_1431.JPG   IMG_1458.JPGTapahtuman yhteydessä järjestettiin myös paikallisyhdistyten vuosikokouksia, sekä nautittiin herkullinen lounas yhdessä.

Kunnanvaltuuston puheenjohtaja Mika Kuusela kertoi ennakkotietoa viime vuoden talouden tuloksista, sekä varuskunta-alueen kehittämisestä ja Kontiolahden kunnan kuulumiset.

IMG_1441.JPG  IMG_1438.JPG

WP_000387.jpg

Pohjois-Karjalan piirin varapuheenjohtaja, Karelia-ammattikorkeakoulun projektipäällikkö Kaisa Hiltunen oli kertomassa perheiden hyvinvoinnista.

Lisäksi tilaisuudessa oli keskustelua ajankohtaisista aiheista.

IMG_1450.JPG IMG_1433.JPG

IMG_1457.JPG

Koko perheen riehakas Laskiainen kirkonkylällä, jäähallin puistossa 02.03.2014

Keskustan perinteinen Laskiaissunnuntain tapahtuma järjestettiin tänä vuonna kirkonkylällä, jäähallin maisemissa. Ohjelmassa oli mm. poniajelua, sekä lasten pulkkakisa, sekä tietysti liukuri- ja pulkkamäki. Reilun kaksituntisen tapahtuman aikana paikanpäällä vieraili 300-400 henkilöä, ympäri maakunnan. Kontiolahtelaisten lisäksi leutoa Laskiais-päivää oli viettämässä joukko joensuulaisia ja liperiläisiä.

Tarjolla oli makkaraa, kuumaa mehua, sekä perinteistä hernerokkaa. Lapsille oli jaossa ilmapalloja ja pulkkakisalaisille herkkupakkaus.
Suuri kiitos kaikille tapahtumaan osallistujille! Ensi vuonna uudestaan!
IMG_1374.JPG IMG_1421.JPG

IMG_1360.JPG

IMG_1292.JPG IMG_1353.JPG

IMG_1316.JPG IMG_1417.JPG

IMG_1404.JPG IMG_1405.JPG

Koko perheen syystapahtuma Kontiolahden torilla 14.09.2013

Lämmin sää houkutteli aurinkoiselle torille 250-300 henkeä. Tapahtumassa vieraili myös puolueen puheenjohtaja Juha Sipilä, josta olivat kiinnostuneet myös paikalla olleet medianedustajat.

Puheenjohtaja Juha Sipilän mielestä Suomessa on pantava pyörät pyörimään. Hän kosketteli puheessaan mm. hallituksen esitystä kodinhoitotuen muutoksesta.
   "Sen vaikutus työssäoloaikaan on sama kuin kolmen viikon keskimääräinen eläkeiän korotus, eli ei juuri mitään".
   "Pitäkää itsestänne huolta" evästi hän lopuksi kuulijoitaan.

syystapahtuma2013_02.JPG             syystapahtuma2013_08.JPG

syystapahtuma2013_01.JPG

syystapahtuma2013_11.JPG

syystapahtuma2013_05.JPG

Kunnanvaltuuston pj. Mika Kuusela ja piirihallituksen puheenjohtaja Hanna Huttunen kertoilivat mikä tällä hetkellä painaa paikallistason päättäjiä.
Lopuksi Kuuselan Mika luovutti puheenjohtajalle hieman evästä kotimatkalle.

syystapahtuma2013_06.JPG
Puolueen puheenjohtajan seurassa piirin puheenjohtaja Hanna Huttunen, sekä kunnallisjärjestön pj. Seppo Toppi

syystapahtuma2013_03.JPG  syystapahtuma2013_04.JPG

syystapahtuma2013_10.JPG    syystapahtuma2013_09.JPG
                                                                                                Myös kansanedustaja Eero Reijonen vieraili tapahtumassa
syystapahtuma2013_07.JPG

Sää lämmitti ja ruoka ravitsi. Tilaisuudessa oli mukavan syksyinen, aurinkoinen ilma.
Kiitos kaikille tapahtumaan osallistuneille!