Tervetuloa Keskustan Ruoveden kunnallisjärjestön sivuille

Upeista luontokohteistaan tunnettu Ruovesi sijaitsee Ylä-Pirkanmaalla n. 75 km etäisyydellä Tampereelta pohjoiseen.
Näsijärveä pitkin voi Tampereelta matkustaa vesiteitse Ruovedelle, joka on saanut nimensä Näsijärven Ruovedeksi nimetystä osasta. Nimi on ilmeisesti lyhennetty sanasta Ruokovesi vesialueen ruovikkoisuuden tähden.

Ruoveden asukasluku on 5200 henkilöä ja tärkeimmät taajamat ovat Kirkonkylä, Visuvesi ja Jäminkipohja.

Ruovesi on tunnettu kulttuuripitäjä. Johan Ludvig Runebergin ja Akseli Gallen-Kallelan välityksellä Ruovesi on saanut oman paikkansa suomalaisten tietoisuudessa. Gallen-Kallelan erämaa-atelje Kalelan lisäksi muita näkemisen arvoisia kohteita Ruovedellä ovat kirkko vuodelta 1778, kirkkoveneet, Runebergin lähde sekä Helvetinjärven kansallispuistossa sijaitseva mahtava rotko, Helvetinkolu.

Tule mukaan

Ruovedellä toimii kuusi Keskustan paikallisosastoa sekä Keskustanaisten osasto. Ota rohkeasti yhteyttä ja tule mukaan vaikuttamaan yhteisiin asioihin.

Kunnallisjärjestön puheenjohtaja
Tapio Vaali