Keskustanaiset

Kylli Koskinen.JPG
Keskustanaisten puheenjohtaja Kyllikki Koskinen toivottaa tervetulleeksi ja kertoo historiikin keskustanaisten toiminnasta,

Keskustanaisten Pirkkalan osasto ry:n 45-vuotisjuhla Pirkkalan kunnantalon valtuustosalissa 20.11.2011 kello 13.00

Järjetöämme 45-vuotistaivalta on syytä juhlia, liittyyhän näihin vuosikymmeniin valtavan suuri määrä työtä ja saavutuksia, joita naiset järjestön ovat tehneet.  Juhla herättää meissä kiitollista mieltä menneitä sukupolvia ja heidän työtään kohtaan.  Näillä sanoin avasi Keskustanaisten Pirkkalan osasto ry:n puheenjohtaja Kyllikki Koskinen juhlatilaisuuden.  Hän kertoi myös keskustanaisten 45-vuotisen historiikin.
Juontajana toimi Anja Moilanen.
Kyllikki Koskinen ja Terhi Hede  PAISTOIVAT ja KORISTELIVAT ihanat täytekakut JOTA EI TAVALLISESTA KAUPASTA SAA NIIN IHANA MAKU NIISSÄ OLI .  Raili Naskali leipoi piirakat ja joulutortut ja Anja Moilanen teki munavoin.  Kahvituksesta vastasi Anja Tiitola.

Juhlayleisöä.JPG

Juhlayleisön joukossa oli nuorin osallistuja 3 vuotias Ida Koskinen.  Eläkeläisjärjestön terveiset juhlaan toivat Liisi ja Antti Nieminen.
Keskustanaiset seurakunnan terveiset.JPG
Seurakunnan terveiset toi kappalainen Denise Gauffin-Kostilainen, Perussuomalaisten tervehdyksen puheenjohtaja Armi Kärki, vieressä keskustanaisten sihteeri Elina Kaila ja Keskustanaisten toiminnassa yli neljävuosikymmentä ja rahastonhoitajana toiminut Terttu Jortikka miehensä Mauri Jortikan kanssa joka on ollut myös mukana naisjärjestön toiminnassa.

Helena Rissanen, pormestari puhuu.JPG

Pormestari Helena Rissanen piti vahvan poliittisen juhlapuheen, jossa hän toi keskustalaisia arvoja ja puolueen perustajsenen Santeri Alkion ajatuksia.  Juhlakansa kuunteli vakavana pormestarin puhetta.

Pirkko Jartti KOK.JPG

Pirkkalan Kokoomusnaisten puheenjohtaja Pirkko Jartti esitti tervehdyssanoissaan mielenkiintoisen Eino Leinon runon " Tässä talossa tehdään työtä".

Heli Lehtimäki Riitta Koskinen.JPG

Kristillisdemokraattien sihteeri Heli Lehtimäki toivoi yhdistykselle onnea ja siunausta.  Kuntaneuvos Kari Talasmäki toi kunnan tervehdyksen.  Puheessaan hän kertoi kuinka keskustanaiset aikoinaan ajoivat juuri perheiden ja äitien asemaa.  Keskustanaisten piirin terveiset ti vpj Riitta Koskinen hän kertoi, että keskusta voi olla eri mieltäkin asioista.  Kuvassa myös kokomusnaisten sihteeri Anita Ranta, selin Eino Koppanen ja pianonsoittaja Emilia Isomäki. Pormestari Helena Rissanen ja Pirkko Jartti.

Juhlissa musisoivat Pirkkalan nuoret soittajat.JPG

Keskustanaisten juhlissa soittivat pirkkalaiset nuoret, jotka opiskelevat Helsingissä ja Tampereella.  Kuvassa  oikealta pianoa Emilia Isomäki,  Helen Kaila ja Laura-Leena Pauni.  Yleisö lauloi Kesäpäivä Kangasalla ja Kansalaislaulun.  Keskustanaiset muistivat soittajia pienellä lahjoituksella.

Pekka ja Terhi ja Ida.JPG

Ida Koskinen, Terhi Hede ja Pekka Naskali nauttivat juhlakahvia.

Anja Moilanen.JPG

Juontajana juhlissa toiminut Anja Moilanen sanoi, että hyvältä maistui piirakka ja munavoi.

anja tiitola.JPG

Anja Tiitola taas piti huolen siitä, että kahvia, piirakoita, torttuja ja kakkuja riitti pöydässä.  Palvelu toimi hyvin.

Elina Kaila.JPG

Kuvassa Keskustanaisten Pirkkalan osaston  sihteeri Elina Kaila.

Naisfoorum2.JPG

Pirkkalan valtuustonaiset naisfoorumissa Etelärinteen tilalla.
Keskustanaiset.JPG
Keskustanaisten puheenjohtajalla Kyllikki Koskisella suunnittelemaas Keskustanaisten tulevaa toimintaa vuonna 2013.
Keskustnaiset+5.6.2011.JPG
Keskustanaisten puheenjohtaja Kyllikki Koskinen, johtokunnan jäsenet Anja Tiitola, Anja Moilanen ja Tuula Erkkilä kokoustamassa valtuustosalissa 2011.

kesäkuvia Vesilahti Haikon kartano.jpg
Pirkkalan valtuustonaisia Kesäretkellä Haikon kartanossa Vesilahdella.

Keskustanaiset Sinun VAIKUTUSKANAVASI

Toimintamme tarkoituksena on antaa naisille mahdollisuus vaikuttaa oman ympäristönsä ja kotiseutunsa kehitykseen. Keskustanaiset toimii aktiivisesti tasa-arvoon liittyvien kysymysten edistämiseksi politiikassa ja käytännössä sekä edistää naisten yhteiskunnallista asemaa ja tasa-arvoa. Naisjärjestön on kannettava huolta puolueestaan, kritisoitava sitä säälimättömästi, mutta aina pyrittävä edistämään sen ajamia hyviä asioita ja sen etua. IHMISYYS JA KEHITYSTARPEET TULEE ASETTAA KAIKEN YHTEISKUNNALLISEN TOIMINNAN PERUSTAKSI
Tämä pakottaa meidät 2000-luvun naiset toteuttamaan selkeästi sosiaalista oikeudenmukaisuutta ja ottamaan kaikessa toiminnassamme toiminnan lähtökohdaksi ihmisen. Todellinen alkiolaisuus velvoittaa meitä ajattelemaan itsenäisesti ja rohkeasti.  Alkiolaisuus asettaa meile velvollisuuden ottaa vastuu myös toisistamme, ennen kaikkea heikommasta.

Keskustanaiset katsoo luottavaisina tulevaisuuteen.  Me uskomme itseemme ja omiin mahdollisuuksiimme.  Me uskomme  omaan järjestövoimaamme ja siihen, että voimme itse vaikuttaa tulevaisuuteemme.  Keskustanaisilla ei puutu rohkeutta siksi tulevaisuus on heidän.

KESKUSTANAISTEN PIRKKALAN OSASTON JOHTOKUNTA VUONNA 2013-kevät 2014

PUHEENJOHTAJA:  KYLLIKKI KOSKINEN, Kranaatinmäentie 8, 33980 Pirkkala kyllikkik@gmail.com
Sihteeri:  Terhi Riitta Hede

Johtokunnan jäsenet:
Anja Moilanen, Suupankuja 3 B 34, 33960 Pirkkala  anja.moilanen@hotmal.com
Tuula Erkkilä, Sienimetsäntie 1 A 6, 33960 Pirkkala
Raili Naskali, Ryttylänmäentie 58, 33980 Pirkkala raili.naskali@jippii.fi

Anja ja Kyllikki.JPG
Anja Moilanen ja Kyllikki Koskinen vesisateessa Pirkkalan torilla.