Kuntavaaliehdokkaat

Keskusta.fi / Pirkanmaa / Suomeksi / Kunnat / Pirkkala / Etusivu / Kuntavaaliehdokkaat

KESKUSTAN KUNTAVAALIEHDOKKAT
PIRKKALAN KESKUSTALLA ON TARJOLLA KAKSITOISTA NAISTA JA VIISI MIESTÄ!

KESKUSTAN KUNTAVAALIOHJELMA 2013.doc

Kysely kuntavaaliehdokkaille!
1.  Kuka olet?  Millä tavoin yhteiskunnallinen vaikuttaminen on tullut sinulle tutuksi?
2.  Miksi päätit lähteä syksyn kuntavaaleissa ehdolle Pirkkalassa?
3.  Tavoitteesi kuntavaaleissa?
4.  Mitkä ovat tärkeimmät kysymykset paikallistasolla kotikunnassa valtuustokaudella 2013-2016
5.  Mitä muuta haluaisit sanoa?

Tuula Erkkilä 2012.jpg   Ehdokas numero   2

Tuula Erkkilä,
di-kokki asuu Vähäjärvellä.  Keskustanaisten Pirkkalan osaston jäsen, on työssä Muotialan toimintakeskuksessa kokkina.  Olen vaalilautakunnan jäsen.  Olen ollut myös seurakunnan luottamustehtävissä.
Olin ehdolla edellisissä kuntavaaleissa.  Tulevalla valtuustokaudella on päätettävä monista tärkeistä asioista.  Tärkeimpiä asioita ovat kuntauudistus, terveydenhoidon palvelut, vanhustenhoito ja kuntatalous.  Kuntapolitiikasta oppii paljon.  Kaiken muun hyvän lisäksi kuntapolitiikka on myös mukava harrastus.  Sähköpostilla tavoittaa minut:  erkkila.tuula@gmail.com

Denise%20Gauffin%20K%202012_nettikuva.jpg   Ehdokas numero 3

Gauffin-Kostilainen Denise, kappalainen, lapsityön pappi

Asun Kyöstillä mieheni, nuorimman poikamme, koiran ja kissan kanssa.  Vanhemmat pojat ovat jo aikusia ja "maailmalla", toinen Tampereella ja toinen Espoossa.  Olemme mieheni kanssa Espoosta kotoisin, mutta kotiutuneet vahvasti Pirkkalaan ja nautimme arkisesta elämästä kotikunnassamme.  Pirkkalaan muutimme 1983, olen tosin aloittanut työni Pirkkalan seurakunnan palveluksessa jo vuonna 1981.
Yhteiskunnallinen vaikuttaminen on mielestäni yhteisen hyvän ajamista ja ennen muuta heikompien puolesta toimimista.  Olen iloinen toimeliaista vastuunkantajista.  Tätä kautta on  muodostunut käsitys yhteiskunnallisen vaikuttamisen vastuullisuudesta ja mahdollisuuksista.
Päätin lähteä ehdokkaaksi, että kysyttiin ja haastettiin mukaan.  Nyt elämäntilanne on sellainen, että uusia haasteita voikin ottaa vastaan.  Yli kolmenkymmenen vuoden aikana pirkkalalaisten elämässä rinnalla kulkeneena, iloissa ja suruissa, koen tietäväni ja ymmärtäväni aika tavalla ihan tavallisten ihmisten peruskysymyksiä.
Tavoitteeni on tarjota tuoretta ja arkista näkökulmaa valintakriteereiksi.  Periaatteessa olen tavallinen työtä tekevä perheenäiti.   Tavoitteena on olla vaihtoehto niille äänestäjille, jotka ovat pettyneitä totuttuun tapaan hoitaa yhteisiä asioitamme.
Lasten ja lapsiperheiden asiat ovat ehdottomasti listan kärjessä, toisena nostaisin ikäihmiset ja heidän palvelunsa, kolmas todellinen ihmetyksen ja huolen aihe on isojen päätösten ja linjausten tekeminen kehä kolmosen sisäpuolella koskien myös meitä täällä vanhassa ja arvokkaassa Pirkkalan kunnassa.  Kunnan itsenäisyys ja ylpeys, että olemme Pirkkalasta, merkitsee todella paljon.
Kun muutimme Hervannasta Kyöstille oli ainoa asia, jota jäimme kaipaamaan oli uimahalli.  Mielestäni tarvitsemme uimahallin kuntakeskukseen palvelemaan kuntalaisia ja erityisesti lapsia ja lapsiperheitä.
Denin tavoittaa sähköpostilla:  deni.g-k@elisanet.fi

122_KESK_Hede%20Terhi.jpg  Ehdokas numero  4

Hede Terhi Riitta,
merkonomi, sihteeri.   Asuu Takamaalla.  On kirjasto- ja kulttuurilautakunnan jäsen.
Toiminnantarkastaja Keskustanaisten Pirkkalan osasto ry:ssä.
Minua pyydettiin ja mietin tarkkaan riittääkö aika yhteisten asioiden hoitamiseen.
Politiikan koen kiinnostavaksi siksi, että haluan olla mukana ottamassa vastuuta tulevaisuudesta ja kehittää Pirkkalaa paikaksi, jossa mahdollisimman monella on hyvä olla.    Koko Pirkkalaa on kehitettävä tasapuolisesti.  On tärkeää, että kunnassa on hyvät julkiset palvelut, jotka ovat kaikkien saatavilla.  Mummoilla ja vaareillakin on oikeus hyvään eämään.  Sähköpostilla tavoitat:  terhiriitta.hede@gmail.com
Elina Kaila Suomen Keskusta 2012.jpg  Ehdokas numero  5

Kaila Elina,
merkonomi.  Asuu Sorkkalan kylässä.  Pirkkalan kunnanvaltuutettu vuosina 2004-2007, vaalilautakunnan jäsen ja perusturvalautakunnan varajäsen.   Keskustanaisten Pirkkalan osasto ry:n sihteeeri.
Minua pyydettiin syksyn aikana useampaan kertaan lähteä ehdokkaaksi kuntavaaleihin.  Haluan mahdollisimman hyvin hoitaa annetut luottamustehtävät.
Haluan, että Pirkkala säilyy itsenäisenä ja yhteistykykyisenä kuntana.  Kuntalaisten lähipalveluiden turvaaminen ja säilyttäminen on ykkösasia.  Palvelut lähellä kuntalaista.  Vanhuksista ja lapsista huolehtiminen ja Pirkkala-lisä on säilytettävä jatkossakin.
Haluan, että koko Pirkkalasta pidetään huolta.  Pirkkalan pitäminen viihtyisänä ja elinvoimaisena, haja-asutusaluetta unohtamatta.  Turvalliset kevyenliikenteen väylät myös haja-asutusalueelle.
Sähköposti: elinakaila@hotmail.com

Kapanen nettikuva.jpg  Ehdokas numero    6

Kapanen Sakari,
abiturientti Kurikasta,  Olen toista kautta entisen Pirkkalan nuorisovaltuuston, nykyisen Pirkkalan nuorten äänen jäsenenä.
Kuntavaaliehdokkuus on hieno tapa oppia uutta ja tutustua siihen, kuinka kunnassa päätetään asioista.  Yhteisiin asioihin vaikuttaminen kiinnostaa.
Tavoitteeni on saada nuoret liikkeelle äänestämään.
Nuorisotoiminnan kehittäminen (mm. uuden nuorisotalon käyttöönotto ja toiminnan järjestäminen), toisen asteen koulutusmahdollisuuksien parantaminen paikallisesti, kuntaliitos, luontoalueiden säilyttäminen myös tiheän asutuksen alueilla.
Olen päätöksentekijänä harkitseva ja jalat maassa.  Päivittäisessä kouluympäristössäni kohtaan jatkuvasti monenlaisia mielipiteitä, ja olen oppinut paljon yhteistyökykyä sekä erilaisten näkökulmien ymmärtämistä ja huomioon ottamista.  Minut tavoittaa sähköpostilla:  sakari.m.kapanen@gmail.com
Kentala-lehtonen nettikuva.jpg  Ehdokas numero   7

Kentala-Lehtonen Johanna, 33-vuotias politiikan tutkija ja pienen pojan äiti.  Yhteiskunnallinen vaikuttaminen on ollut läsnä elämässäni lapsesta asti vanhempieni aktiivisuuden kautta. Opiskelin yliopistossa valtio-oppia ja lähdin mukaan politiikkaan opiskeluaikana, jolloin toimin mm. Keskustan Opiskelijaliiton varapuheenjohtajana.  Olin ehdolla Euroopan parlamentin vaaleissa 2004.  Olen työskennellyt Keskustanuorten tiedotuspäällikkönä sekä europarlamentaarikko Anneli Jäätteenmäen avustajana.  Viime vuodet olen keskittynyt enemmän politiikan tutkimiseen kuin tekemiseen työssäni kansainvälisen politiikan tutkijana Tampereen yliopistossa.
Muutimme perheeni kanssa Pirkkalaan pari vuotta sitten Tampereelta poikamme synnyttyä.  Pirkkalassa kunta-asiat ovat tulleet lähelle omien palvelutarpeiden ja lapsiperhearjen kautta.  Myös uusien asuinalueiden kaavoitus- ja palveluasiat kiinnostavat, koska asumme itse uudella alueella Pereessä.  Juuri näihin läheisiin asioihin haluan olla vaikuttamassa kunnallispolitiikan kautta.
Tavoitteeni on päästä edustamaan perheiden asioita Pirkkalan kunnallispolitiikkaan,  Tiedän, että oman ikäisilläni perheellisillä aikuisilla on liian harvoin aikaa olla mukana vaikuttamassa kunnallisiin kysymyksiin, joilla on kuitenkin paljon vaikutusta juuri heidän elämäänsä.  Haluan edustaa osaltani tuota ryhmää Pirkkalan kunnallispolitiikassa.  Lasten ja perheiden asiat sekä tulevaisuuteen suuntautuminen ovat minulle lähtökohta päätöksenteossa.  Katso lisää ajatuksiani: www.johannakentala.net
sähköposti: johannakentalalehtonen@gmail.com

Koskinen Kyllikki.jpg  Ehdokas numero   8

Koskinen Kyllikki, perushoitaja, kunnanvaltuuston varajäsen, käräjäoikeuden lautamies, Pirkkalan seurakunnan lapsityön ohjaustyöryhmän puheenjohtaja ja KN:n Pirkkalan osaston puheenjohtaja.
Lähdin mukaan olin viime kerrallakin ehdokkana.  Nyt haen kuntalaisten luottamusta vaaleissa.
Tärkeitä asioita ovat sosiaali- ja terveyspalvelut ja koulukysymykset.   Puolustan lähipalveluja, Pirkkalan kunnan itsehallintoa, vakaata ja tervettä kuntataloutta ja ympäristöarvoja.  Nämä ovat varmasti edelleen keskeisiä toiminta-alueita, myös budjettieuroissa mitattuna - onhan niiden osuus ainakin kaksikolmannesta kunnan menoista.  Kaavoitus, rakentaminen ja ympäristö ovat tärkeitä.  Haja-asutusalueelle tulee saada rakentaa maapoliittisesta ohjelmasta huolimatta.  Ihmisillä pitää olla vapaus ns. perusrakentamisoikeuden puitteissa.    Kaikki tunnustavat, että rahat eivät riitä kaikkeen.  Asiat on pantava tärkeysjärjestykseen.  Jokaisen päättäjän on se kohdaltaan tehtävä, uskallettava sanoa suoraan ja seistävä sanojensa takana.  Haasteet ovat melkoiset, mutta tähänkään asti eivät ole ainakaan keskustalaiset kuntapäättäjät pelänneet.  Työtäkään ei ole pelätty.  Tärkeää on säilyttää koko ajan vuoropuhelu tavallisten kuntalaisten kanssa.  Mitä enempi karsitaan lautakuntia sitä tärkeämpiä ovat jäljelle jääneet luottamushenkilöt ja sitä suurempi heille lankeava vastuu.  Pirkkalan henkisen hyvinvoinnin kannalta tärkeää on , että huolehdimme maaseudun henkisestä ja taloudellisesta hyvinvoinnista ja ympäristöstä.  Siihen kuuluu vastuu Pirkkalasta ja pirkkalalaisista.  Minut tavoittaa sähköpostilla: kyllikkik@gmail.com

Helena_Lindqvist.jpg  Ehdokas numero  9

Lindqvist Helena,
lehtori, toiminut kieltenopettajana Suomessa ja Ruotsissa syntyperäinen pirkkalalainen.  Yhteiskunnalliset asiat tulivat tutuiksi kodin perintönä.
Demokratia on erittäin hieno mutta samalla vaativa hallinnon muoto.  Sen onnistumiseen tarvitaan aktiivisia kuntalaisia.  Päätösvalta asioissa pitää säilyttää pirkkalaisilla itsellään.  Paranevatko palvelut kun tamperelaiset päättävät niistä puolestamme?  Minne tamperelaiset esimerkiksi laittaisivat jätevesipuhdistamon? Minne veroeuromme menisivät?
Tätä kysytään näissä vaaleissa.  Tämän jälkeen sitä ei ehkä enää kysytäkään.
Lisäksi on tärkeää, että Pirkkalaa kehitetään innovatiivisesti ja tasapuolisesti unohtamatta lapsia, nuoria, senioreita tai työikäisiäkään.  Kaikkia aloja ja henkilöitä tarvitaan kehitystyössä maanviljelijöistä matkailijoihin.
Puheet Pirkkalan haja-asutusalueesta pitää lopettaa.  Koko pientä Pirkkalaa tulee kehittää tasapuolisesti.  Uimahalli  olisi mukava saada Pirkkalaan.
Yli 700 vuotta vanha Pirkkala on tosi hieno paikka asua.  Meillä on kaikki valtit käsissämme.  Pelataan kortit hyvin, jotta lapsemme ja lastenlapsemme voivat asua yhtä hyvässä tai vielä paremmassa Pirkkalassa kuin me tänään.  Minut tavoittaa sähköpostilla:  avainis@gmail.com

Pekka Naskali nettikuva.jpg  Ehdokas numero  10

Naskali Pekka,
maanviljelijä, päätoiminen vuodesta 1985.
Olen toiminut  keskustapuolueessa vuodesta 1964 lähtien eri tehtävissä.  Olen ollut kunnan ja seurakunnan luottamustehtävissä.  Tällä hetkellä olen kunnanvaltuuston varajäsen sekä maanlunastustoimitusten uskottu mies ja vaalilautakunnan jäsen.
Olen ehdokkaana, koska muita maatalousyrittäjiä ei lähtenyt ehdolle.  Kuntalaisia on kuultava ja otettava heidän mielipiteensä huomioon päätöksenteossa.
Tavoitteeni kuntavaaleissa on päästä vaikuttamaan ja puolustamaan haja-asutus alueen asukkaiden elinoloja, sekä turvata tuleville sukupolville viihtyisä elinympäristö ja luonto.
Kuntalaisten tasapuolinen kohtelu esimerkiksi kaavoituksessa ja palveluiden saannissa ovat tärkeitä.  Viljely- ja kulttuuri maisemien säilyttäminen on myös tärkeää.
Kunnanvaltuustolle tulee palauttaa kaikki päätösvalta kunnan ja kuntalaisten asioissa.
Puhelin: 0400 477413

Raili%20Naskali_6313nettikuva.jpg  Ehdokas numero  11

Keskustan pormestariehdokas
Raili Naskali,
koulutus ylioppilas, merkonomi, työskennelyt yrittäjänä 33-vuotta, asuu Sankilan kylässä.    Kunnanvaltuutettu, kunnanvaltuuston I varapuheenjohtaja ja teknisen lautakunnan jäsen.  Valittu vuoden yrittäjäksi Pirkkalassa vuonna 1981.  Kirjoittanut kaksi kirjaa Sankila yrittävien  ihmisten kylä ja Railin puheita ja saarnoja.
Kuntapolitiikalla vaikutetaan ihmisten päivittäiseen arkeen ja asuinympäristöön.  Yhteisten asioiden hoitaminen on mielekästä, opettavaista ja vaativaa.  Sen vuoksi tässä työssä jaksaa.
Nykyinen Sinipunahallitus näkisi mieluusti kotiseudullani suuren kuntaliitoksen, johon alueen kunnat eivät ole kuitenkaan myötämielisiä.  Pirkkalassa on oltava kunnolliset päivähoito,-sosiaali-,terveys ja sivistyspalvelut.  Näin turvataan lasten ja nuorten hyvinvointia, ehkäistään syrjäytymistä ja lisätään perheiden halua asua Pirkkalassa. Vanhusten kotona asumista ja vanhuksiaan kotona hoitavia omaisia on tuettava riittävästi.  Ikääntyville ihmisille tarvitaan palveluasuntoja.  Yksi tärkeä asia, joka on pian saatava kuntoon Pirkkalassa on jatkuva liikenteen melu, joka häiritsee monia asuntoalueita.   Tästä olen ollut yhteydessä ELY keskukseen joka on luvannut hoitaa asian.   Kunnan talous on saatava kuntoon, investoinnit on tarkkaan laskettava mihin kannattaa investoida.  Veroprosentin ja palvelumaksujen jatkuva korottaminen ei ole kestävä tie.  Haja-asutusalueelle tulee voida rakentaa ja kaavoittaa perusrakentamisen oikeuden perusteella.   Mielestäni Keskusta on puolue, joka ymmärtää erilaisten alueiden erilaiset tarpeet parhaiten.
 Lisää ajatuksia löydät: www.railinaskali.fi        sähköposti: raili.naskali@railinaskali.fi

Nieminen nettikuva.jpg  Ehdokas numero  12

Nieminen Markku,
autoilija asuu Sorkkalan kylässä.  On kunnanvaltuuston varajäsen ja maaseutulautakunnan puheenjohtaja.  Oma kuljetusalan yritys.  Koko Pirkkalaa on kehitettävä tasapuolisesti.    Ihmisten pitää saada vapaasti valita asuinpaikkansa.  Kaavoituksessa ja rakentamisessa on otettava huomioon ihmisten tarpeet,toiveet,  muuttuvat elämäntilanteet ja elinympäristön viihtyisyys.  Kuntien menestys ja kilpailukyky rakentuvat yhä enemmän osaamiseen, yrittäjyyteen ja alueellisten vahvuuksien varaan.  Päätöksenteko pitäisi olla yhteisen edun etsintää.    Päätökset on kyettvä perustelemaan myös tulevien sukupolvien näkökulmasta.
Puhelin 0400 679996

pirhonen_nettikuva.jpg  Ehdokas numero  13

Pirhonen Matti,
hankintapäällikkö,  ylioppilas, ylioppilasmerkonomi, materiaalitoimintojen johtamisen tutkinto MTD, työuraa toiminut suurien ja keskisuurien rakennusliikkeitten hankintamiehenä ja hankintapäällikkönä 27 vuoden ajan, nykyisin eläkkeellä.  Pirkkalan kunnanvaltuutettu, tarkastuslautakunnan jäsen ja liikunta- ja nuorisolautakunnan jäsen.  Luonnonsuojelun luottamustehtäviä  sekä paikallisella että valtakunnan tasolla.  Luottamustehtäviä kotiseutuyhdistyksissä.  Vahvuudet:  Kuntatalous, hankintatoiminta, verkostoituminen  ja ympäristönsuojelu.  Kuntavaaleissa, mottoni:  Vahva ja kilpailukykyinen talous luo edellytykset huolehtia luonnosta, lähipalveluista  ja hyvinvoinnista itsenäisessä kunnassa.  Kuntavaaliteemojani ovat:  Itsenäinen Pirkkala,  päätösvalta ja hyvät palvelut turvattava kaikilla lähellä ihmistä.  Monipuolinen asuntojen rakentaminen, asuntoja myös haja-asutusaluelle.  Viihtyisän, monimuoitoisia luontoarvoja kunnioittava ympäristön vaaliminen, kunnan metsien ja viherkäytävien suojelun edistäminen.  Asukasmäärän kasvun hillitseminen, kunnan velkakierteen katkaisu, organisaation kehittäminen ja  hankintatoiminnan tehostaminen.Pitkäntähtäyksen talous- ja investointisuunnitelu.  Jämäkkä johtaminen.  Lue lisää kotisivuiltani: www.mattipirhonen.com
Sähköpostilla: matti.j.pirhonen@gmail.com

Rauma nettikuva.jpg  Ehdokas numero   14

Rauma Tiina
  Olen kasvatustieteen maisteri, muusikko ja taloushallinnon merkonomi.  Asun Kurikassa.  Olen kotoisin Kalajoelta.  Muutin Pirkkalaan  perheeni kanssa vuonna 2004.  Työkokemusta olen saanut vuosien myötä erilaisissa tehtävissä sekä ollut myös kotiäitinä.  Yhteiskunnallinen vaikuttaminen tuli tutuksi asuessani Kalajoella, kun isäni Martti Isokoski oli mukana monissa yhteiskunnallisissa luottamustehtävissä.  Sain nähdä läheltä kuinka hän toimi ja työskenteli erilaisten tehtävien parissa.
Kotikunnan laadukkaiden peruspalveluiden turvaaminen  kaikenikäisille on minusta tärkeää ja samoin Pirkkalan säilyminen itsenäisenä kuntana.  Päättämisen taustalla on arvovalintoja ja toivon, että maatamme suojelleet kristilliset arvot ovat pohjana myös kuntapäättämisessä ja että yhteisöllisyys ja yhteistyö lisääntyvät Pirkkalassa yhteisten haasteiden edessä.
Minusta on mukava tavata kuntalaisia ja tutustua uusiin ihmisiin sekä samalla kuunnella millaiset asiat kukin kokee tärkeiksi.  Tavoitteeni on osallistua keskusteluihin ja erilaisiin tilaisuuksiin ja olla mukana kuntavaaliehdokkaana.
Tärkeimmät asiat kuten edellä jo mainittiin ovat  vielä nuorten ja pitkäaikaistyöttömien työllistäminen, koko kunnan tasapuolinen kehittäminen ja lähiluontokohteiden suojelu eri asuma-alueilla.
Toivon, että kuntavaalikampanja toteutuu reilun pelin hengessä. Sähköpostini: raumatiina@gmail.com

Riihimäki nettikuva.jpg  Ehdokas numero  15

Riihimäki Heikki Olen Vähäjärvellä asuva 47 vuotias yrittäjä.  Perheeseeni kuuluu vaimo ja 7 kotona-asuvaa lastamme.  Lapset ovat iältään 6-22 vuotiaita.  Olen ollut kerran ehdolla kuntavaaleissa ja silloin toimin varavaltuutettuna ja sosiaalilautakunnassa yhden kauden.  Olen seurannut aktiivisesti kunta- ja valtakuntapolitiikkaa ja nyt haluan vaikuttaa kotikuntani asioihin.  Harrastan monipuolisesti liikuntaa hyvin monissa eri lajeissa.
Eritysisesti minua kiinnostaa ympäristöasiat ja alueiden kaavoitusasiat.  Paikallisten palveluiden järjestäminen tehokkaasti olisi kaikkien kuntalaisten yhteinen tavoite.  Perhe- ja työtilanne mahdollistaa ajan käyttämisen myös yhteisten asioiden hoitamiseen.
Tavoite on päästä valittavaan valtuustoon ja aloittaa työskentely siellä rivakasti.  Lautakuntapaikka tai hallituspaikka otetaan vastaan vaalituloksen sen mahdollistaessa.
Tärkeimmät kysymykset ovat:  Kunnan säilyminen itsenäisenä kuntana tästä eteenpäin.  Maapoliittinen ohjelman päättäminen pitkälle tulevaisuuteen.  Uusittavaan yleiskaavaan liittyvät asiat päätetään myös tällä vaalikaudella.
Kunnan palveluiden säilyttäminen tällä tasolla tiukkenevassa taloustilanteessa vaatii työtä.
Mikäli valtuustoon tarvitaan oikeen hyvää miestä, täss olis sellainen tarjolla!  Nuori yrittäjä pitkällä 25 vuoden kokemuksella varustettuna hakee uutta työtä.  Ota yhteys sähköpostilla: heikki.ahti.riihimaki@gmail.com

Savilahti nettikuva.jpg Ehdokas numero   16

Savilahti Elina, perheeseeni kuuluu 15- ja 18-vuotiaat lapset, mieheni sekä koira.  Ammatiltani olen kiertävä eritysilastentarhanopettaja.  Yhteiskunnallinen vaikuttaminen on tullut tutuksi erityisesti kuntapäättäjänä ja seurakuntapäättäjänä.  Valtuutettuna Pirkkalassa olen ollut kahdeksan vuotta ja saman verran kasvatus- ja opetuslautakunnassa -viimeiset neljä vuotta siellä puheenjohtajana.  Seurakunnassa olen ollut valtuuston jäsenenä 14 vuotta ja toiminut lisäksi sekä kirkkoneuvostossa, lapsityönjohtokunnassa että erilaisissa työryhmissä.
Toivon voivani jatkaa kuntapäättäjänä toimimista erityisesti nyt, kun päätettäväksi on tulossa hyvin suuria Pirkkalaa koskettavia asioita, mm. mahdolliset kuntaliitokset ja seutukuntayhteistyömuodot.
Toivon tulevani valituksi uuteen valtuustoon.  Tärkeimmät kysymykset ovat:  Pirkkalan kunnan itsenäisenä säilyminen ja seutukunnallisesti tehtävä yhteistyö Pirkkalan asukkaita mahdollisimman hyvin palvelevana.  Lisäksi koen tärkeänä ihmisten arkea Pirkkalassa konkreettisesti koskevat päätökset, esimerkiksi lasten- ja vanhusten hoidosta.  Koen tuntevani erityisen hyvin niin Pirkkalan päivähoito- ja kouluasiat aina alakoulusta lukioon saakka kuin myös perheiden tarpeen näiden palveluiden suhteen.  Sen lisäksi minulle tärkeitä asioita ovat vanhusten laadukas hoito ja omaishoitajien jaksamisen tukeminen.
Sähköposti: esavilahti@kolumbus.fi

nettikuva Silvan.jpg Ehdokas numero   17

Silvan Niina,
42 v. kahden tyttösen (13 v. ja 17 v.) äiti.  Koulutukseltani lähihoitaja ja puutarhuri.  Työskentelen Nuolialan päiväkodissa lastenhoitajana.  Pirkkalan päivähoidon palveluksessa yhteensä 16 vuotta.  Asun Reipin tilalla.  Toimin yhteistyössä Ahlmannin kanssa, sieltä tulee kesäisin eläimiä laiduntamaan eli hoitamaan alueen luonnonmukaista maisemointia sekä ilahduttamaan museovieraita.  Ympäristönsuojelu sekä perinteiden säilyttäminen ovat sydäntä lähellä.
Ystävien toivomuksesta päätin lähteä syksyn kuntavaaleihin ehdolle Pirkkalassa.
Tavoitteeni kuntavaaleissa on omien vaikutusmahdollisuuksien hyödyntäminen Pirkkalaisten yhteisen hyvän eteen, jos hyvin käy.
Tärkeimmät kysymykset ovat itsenäisen Pirkkalan säilyttäminen.  Viheralueiden säästäminen myös kuntakeskuksessa.  Peruspalveluiden riittävyyden turvaaminen asukasmäärää vastaavaksi.
Peruspalveluiden parantaminen täytyy olla tasapainossa rakentamisen kanssa eli, kerrostalorakentamista olisi syytä hillitä ja haja-asutusalueiden omakotirakentamista vastaavasti lisätä.  Säilytetään Pirkkala vihreänä kuntana pienille kasvaville kuntalaisillemme.  Sähköpostini:  silvan@suomi24.fi

Tiitola nettikuva.jpg  Ehdokas numero   18

Tiitola Anja,
laitosapulainen.  Asuu Vähäjärvellä.   Harrastaa liikkumista. Vaalilautakunnan jäsen.  Ystävät pyysivät lähtemään ehdokkaaksi.  Hyvä arki koostuu pienistä asioista:  siitä, että joku on ekaluokkalaisen turvana pitkien iltapäivien ajan, että joku kohentaa vanhuksen tyynyä terveyskeskuksen vuodeosaltolla, että suoja- ja kävelytiet ja liikennevalot sijoitetaan sellaiseen paikkaan, jossa ne todella estävät onnettomuuksia.  On tärkeää, että kunnassa on hyvät julkiset palvelut, jotka ovat kaikkien  saatavilla.  Vanhuksista ja sairaista on pidettävä huolta.   Omaishoidon jaksamista ja toimeentulosta on huolehdittava.  Kuntatyön vetovoimaa on lisättävä, sillä hyvät palvelut syntyvät motivoituneen ja osaavan henkilöstön työllä.  Vanhustenhuollossa tarvitaan yhä enemmän kodinomaista, turvallista ja riittävästi henkilökuntaa.  Keskusta tarjoaa sinullekin mahdollisuuden vaikuttaa kotikuntasi ja koko Suomen päätöksentekoon sisältä päin.  Tervetuloa mukaan!
Sähköpostini: anjatiitola@suomi24.fi

PIRKKALAN KESKUSTA PUOLUSTAA LOKAKUUN KUNTAVAALEISSA

•  kuntien itsehallintoa
  •  lähipalveluja
  • vakaata ja tervettä kuntataloutta
  • ympäristöarvoja
  • Sitä, että palvelut ovat lähellä.
  • Sitä, että ihmiset voivat päättää itse omista asioista.
  • Sitä, että myös tuleville sukupolville jätämme ympäristön ja luonnon
    vähintään yhtä hyvässä kunnossa kuin sen itse saimme.

Kuntavaaleissa kansalaislla on mahdollisuus lausua käsityksensä maan hallituksen politiikasta ja antaa äänensä sen puolesta tai vastaan.

KESKUSTAN KUNTAVAALIOHJELMA 2013.doc
Napsauta yllä olevaa palkkia niin pystyt lukemaan kuntavaaliohjelman!