Uutiset ja tapahtumat

Keskusta.fi / Peräpohjola / Suomeksi / Kunnat / Enontekiö / Uutiset ja tapahtumat
KESKUSTAN ENONTEKIÖN KUNNALLISJÄRJESTÖ NIMESI MIKKO KÄRNÄN EDUSKUNTAVAALIEHDOKKAAKSEEN

Keskustan Enontekiön kunnallisjärjestö nimesi Mikko Kärnän ehdokkaakseen vuoden 2015 eduskuntavaaleihin. Kärnän ehdokkuutta kunnallisjärjestölle olivat esittäneet Peltovuoman, Vuontisjärven ja Hetan paikallisyhdistykset. Enontekiön kunnanjohtajana toimiva Kärnä on antanut suostumuksensa ehdokkuuteen.

”Olen saanut pyyntöjä ihmisiltä ympäri Lappia ja päätin antaa suostumukseni, koska koen, että voisin kansanedustajana palvella tämän maakunnan ihmisiä hyvin ja edesauttaa Lapin kehitystä. Mikäli piiri vahvistaa ehdokkuuteni, tulen ensi keväänä hakemaan kahden kuukauden virkavapautta vaalityön tekemistä varten. Tärkempiä teemojani tulevat olemaan arktinen aluepolitiikka ja aluekehitys, syrjäseutujen elinvoimaisuuden turvaaminen sekä alkuperäiskansakysymyksemme, johon on lopultakin löydettävä oikeudenmukainen, kaikkien väestöryhmien oikeudet turvaava ratkaisu”, toteaa Kärnä ehdokkuudestaan.

Enontekiön Keskustan kunnallisjärjestön puheenjohtaja Hilkka Joki on tyytyväinen Kärnän annettua suostumuksensa.

”Edessä on iso työ ja tulemme tukemaan siinä ehdokastamme täysillä. Mikosta Lappi saisi loistavan kansanedustajan, jolla on laaja näkemys tämän maakunnan asioista sekä intoa ja kykyä viedä yhteisiä asioita eteenpäin. Mikon ehdokkuuden puolesta onkin liputettu ympäri maakuntaa. Nyt lähdetään voittamaan vaalit”, sanoo Joki.

Kunnallisjärjestön puheenjohtajana jatkaa Hilkka Joki Vuontisjärvestä ja varapuheenjohtajana Kalevi Keskitalo Peltovuomasta. Kunnallisjärjestö nimesi Hilkka Joen edustajakseen ensi kesän puoluekokoukseen Turkuun.

Kokouksessa käsiteltiin Nunnasen ja Maunu-Markkinan paikallisyhdistysten purkamista ja niiden toimintojen yhdistämistä Peltovuoman sekä Karesuvannon paikallisyhdistyksiin sekä sääntömuutoksia. Purkautumiseen ja yhdistämiseen liittyvien toimenpiteiden selvitysmieheksi valittiin Sari Keskitalo. Näiden muutosten osalta toinen käsittely pidetään kunnallisjärjestön ylimääräisessä kokouksessa Hetassa 23.3. klo 16 alkaen.

Lisätietoja:

Hilkka Joki, kunnallisjärjestön puheenjohtaja, P.  040 587 80 35