Keskustan Peräpohjolan piiri

Lippumarssi.jpg

Tervetuloa!

Tervetuloa Peräpohjolan piirin sivuille. Näiltä sivuilta löydät mm. piirin hallinon ja piirin alueella toimivien  keskustalaisten kunnallisjärjestöjen ja kansanedustajien yhteystietoja. Sivuilta löytyy myös piirin ja sen eri toimikuntien tekemiä kannanottoja ja julkilausumia.

Kiinnostaako Keskustan kuntavaaliehdokkuus?

Klikkaa tästä!

Jäsenmaksumme on 20 euroa vuodessa. Sillä pääsee mukaan puolueen päätöksentekoon, saa piiristä tiedotteita sekä 6 kertaa vuodessa ilmestyvän puolueen jäsenlehti Sentterin. Suomenmaa-lehden viikkotilauksen saat myös jäsenetuhintaan 69e/vuosi (norm. 151e).

Jäseneksi voit liittyä tästä linkistä.

Tilaa Suomenmaa tästä linkistä.

Piiritiedotteet
Puolue viestii
  • Kulmuni-Katri-2017-2-uutiskuva.jpg

Kulmuni: Työllisyyden parantaminen ja eriarvoistumisen torjuminen Keskustalle tärkeintä

30.4.2017

Keskustavetoinen hallitus päätti puoliväliriihessään ratkaisuista, joilla huolehditaan suomalaisten turvallisuudesta, parannetaan työllisyyttä ja torjutaan eriarvoistumista. Nyt toteutuvat esimerkiksi Keskustan ajamat opintotuen huoltajakorotus sekä pieni- ja keskituloisten päivähoitomaksujen alentaminen.

• Lintilä-Mika-uutiskuva.jpg

Elinkeinoministeri Mika Lintilä: Luottamusta talouden elpymiseen pidettävä yllä

28.4.2017

Suomen talous kasvaa monen vuoden alamäen jälkeen. Yhä useampi työtön on saanut työpaikan. Erityisen myönteistä on, että pitkäaikaistyöttömien määrä jatkaa laskuaan.

• Kurvinen-Antti-uutiskuva.jpg

Keskustan Kurvinen: EI autoilijoiden vainolle, JAA kaasu- ja sähköautoille

28.4.2017

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Antti Kurvinen torjuu valtiovarainministeriön keskiviikkona uutisoidun innon nostaa autoilun hintaa. Kurvisen mukaan päästöt täytyy saada alas ympäristösyistä, mutta autoilijoiden rankaisemista parempia keinoja ovat ekologisemmat polttoaineet, modernimpi autokanta ja uudet liikkumisen muodot. VM:n Liikenne- ja viestintäministeriölle esittämän näkemyksen mukaan autoilun ja pysäköinnin hinnankorotukset ovat tarpeen päästöjen vähentämiseksi.

• Leppä-Jari--uutiskuva.jpg

Kansanedustaja Jari Leppä Keskustan ehdokas maa- ja metsätalousministeriksi

27.4.2017

Keskustan puoluehallituksen, eduskuntaryhmän ja europarlamenttiryhmän yhteiskokous on puolueen puheenjohtajan, pääministeri Juha Sipilän esityksestä valinnut kansanedustaja Jari Lepän Keskustan ehdokkaaksi maa- ja metsätalousministeriksi. Yhteiskokous nimesi Lepän ehdokkaaksi yksimielisesti.

• Kulmuni-Katri-2017-uutiskuva.jpg

Katri Kulmuni: Tavallisten perheiden päivähoitomaksut alenevat

26.4.2017

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni on tyytyväinen pieni- ja keskituloisten päivähoitomaksujen alentamiseen hallituksen puoliväliriihen päätöksellä. Ratkaisu päädyttiin tekemään Keskustan esittämällä kohdennuksella, joka hyödyttää maksualennuksia eniten tarvitsevia perheitä.