Keskustan Peräpohjolan piiri

Lippumarssi.jpg

Tervetuloa!

Tervetuloa Peräpohjolan piirin sivuille. Näiltä sivuilta löydät mm. piirin hallinon ja piirin alueella toimivien  keskustalaisten kunnallisjärjestöjen ja kansanedustajien yhteystietoja. Sivuilta löytyy myös piirin ja sen eri toimikuntien tekemiä kannanottoja ja julkilausumia.

Jäsenmaksumme on 20 euroa vuodessa. Sillä pääsee mukaan puolueen päätöksentekoon, saa piiristä tiedotteita sekä 6 kertaa vuodessa ilmestyvän puolueen jäsenlehti Sentterin. Suomenmaa-lehden viikkotilauksen saat myös jäsenetuhintaan 84e/vuosi (norm. 151e).

Jäseneksi voit liittyä tästä linkistä.

Tilaa Suomenmaa tästä linkistä.

Piiritiedotteet
Puolue viestii
  • Hallintarekisteri käsiteltiin; avoin omistus säilyi Suomessa

22.5.2017

Eduskunta hyväksyi monipolvisen käsittelyn jälkeen hallintarekisteriin liittyvän lain arvo-osuusjärjestelmästä. Viimeiset vaiheet olivat yhtä mutkikkaat kuin koko lain eteneminen. Esityksessä oli kyse siis pakollisen EU-lainsäädännön toimeenpanosta, johon Suomi oli kuitenkin onnistunut neuvottelemaan poikkeuksen saada säilyttää oma avoimen omistuksen malli.

• Ovaska-Jouni-3-uutiskuva.jpg

Keskusta allekirjoitti liberaalin manifestin

20.5.2017

Keskustan maailmanperhe, liberaalipuolueiden kansainvälinen kattojärjestö Liberal International (LI) kokoontui Andorrassa 18.-20.5.2017. Kongressi juhlisti järjestön 70-vuotista taivalta hyväksymällä liberaalin manifestin. Kongressiin osallistuneet puoluejohtajat allekirjoittivat manifestin kokouksen päätteeksi lauantaina 20.5. Suomen Keskustan puolesta manifestin allekirjoitti kokoukseen osallistunut puoluesihteeri Jouni Ovaska.

• Leppä-Jari--uutiskuva.jpg

Jari Leppä maa- ja metsätalousministeriksi

5.5.2017

Kansanedustaja Jari Leppä nimitetään tänään ministeriksi presidentin esittelyssä. Ministerien vastuualueisiin tulee samalla joitain muutoksia.

• Kurvinen-Antti-uutiskuva.jpg

Antti Kurvinen: Parannuksia heikompiosaisten asemaan jatkettava – työllisyyden parantamisessa iso vastuu myös työmarkkinaosapuolilla

1.5.2017

Viime aikoina on käyty erikoista keskustelua siitä, kenen tai minkä ansiota työllisyys- ja talouskäänne on. Osa keskustelijoista on antanut ymmärtää, että käänne on tapahtunut Sipilän hallituksesta huolimatta.

• Vanhanen-Matti-06-2016.jpg

Vanhanen: Suomen sosiaalista ja alueellista eheyttä rakennettava yhdessä

1.5.2017

Tultuani valituksi Keskustan presidenttiehdokkaaksi vuosi sitten, linjasin meidän suomalaisten yhteisen turvallisuuden perustaksi viisaan ulkopolitiikan, uskottavan puolustuksen, yhteiskuntamme eheyden ja taloutemme itsellisyyden. Ulko- ja turvallisuuspoliittisen selonteon käsittely osoitti, että maamme ulkopolitiikan linjasta on laaja yhteisymmärrys. Sitä on vaalittava myös tulevaisuudessa. Maailman turvallisuuskehitys on menossa vaarallisempaa suuntaan.