Kunnallisvaalit 2011

Keskusta.fi / Päijät-Häme / Suomeksi / Kunnallisvaalit 2011

Tuloksia vuoden 2011 kunnallisvaaleista kunnittain Päijät-Hämeen alueelta

Asikkalassa kannatuksemme vaaleissa oli 34,0 prosenttia. Keskustan listalla olleet 31 ehdokasta keräsivät yhteensä 1507 ääntä. Asikkalan kunnanvaltuustossa on 35 valtuutettua. Asikkalassa keskusta menetti kaksi paikkaa. Asikkalassa selkeästi suurin valtuustoryhmä on keskusta, 13 valtuutettua.  Kiitos Asikkalan ehdokkaille ja talkoolaisille tehdystä työstä.

Hartolassa kannatuksemme vaaleissa oli 37,8 prosenttia. Keskustan listalla olleet 22 ehdokasta keräsivät yhteensä 635 ääntä. Hartolassa menetimme yhden paikan. Hartolassa valtuustossa on 21 paikkaa. Keskustan uudessa valtuustoryhmässä on 8 valtuutettua. Keskusta on selkeästi suurin valtuustoryhmä Hartolan uudessa kunnanvaltuustossa. Kiitos Hartolan ehdokkaille ja talkoolaisille tehdystä työstä.

Heinolassa kannatuksemme vaaleissa oli 7.6 prosenttia. Keskustan listalla olleet 10 ehdokasta keräsivät yhteensä 755 ääntä. Heinolassa menetimme kaksi valtuustopaikkaa. Heinolan kaupunginvaltuustossa on 43 valtuutettua. Heinolassa suurin valtuustoryhmä on sdp, 12 valtuutettua, toiseksi suurin kokoomus 10, kolmanneksi suurin parempi Heinola ryhmä 9. Keskustan uudessa valtuustoryhmässä on 3 valtuutettua. Kiitos Heinolan ehdokkaille ja talkoolaisille tehdystä työstä.

Hollolassa kannatuksemme vaaleissa oli 18,6 prosenttia. Keskustan listalla olleet 25 ehdokasta keräsivät yhteensä 1899 ääntä.  Tuloksella menetimme Hollolassa kaksi valtuustopaikkaa. Hollolan kunnanvaltuustossa on 43 valtuutettua. Hollolassa suurin valtuustoryhmä on kokoomuksella 14 valtuutettua, toiseksi suurin on keskusta 8 valtuutetulla. Kiitos Hollolan ehdokkaille ja talkoolaisille tehdystä työstä.

Hämeenkoskella kannatuksemme vaaleissa oli 36,4 prosenttia. Keskustan listalla olleet 14 ehdokasta keräsivät yhteensä 393 ääntä. Tuloksella säilytimme 8 valtuutettua. Hämeenkosken valtuustossa on 21 paikkaa.  Keskusta on suurin valtuustoryhmä Hämeenkosken uudessa kunnanvaltuustossa. Kiitos Hämeenkosken ehdokkaille ja talkoolaisille tehdystä työstä.

Kärkölässä kannatuksemme vaaleissa oli 32,0 prosenttia.  Keskustan listalla olleet 19 ehdokasta keräsivät yhteensä 722 ääntä. Kärkölässä saimme yhden lisäpaikan. Kärkölän 27 valtuutetusta 9 on keskustan listalta. Keskusta on suurin valtuustoryhmä Kärkölän uudessa kunnanvaltuustossa. Kiitos Kärkölän ehdokkaille ja talkoolaisille tehdystä työstä.

Lahdessa kannatuksemme vaaleissa oli 4,7 prosenttia. Keskustan listalla olleet 27 ehdokasta keräsivät yhteensä 2098 ääntä. Lahdessa menetimme yhden valtuustopaikan. Lahden kaupunginvaltuustossa on 59 valtuutettua. Lahdessa kaksi suurinta valtuustoryhmää ovat kokoomus ja sdp, 18 valtuutettua, kolmanneksi suurin perussuomalaiset 9 valtuutettua. Keskustan uudessa valtuustoryhmässä on 2 valtuutettua. Kiitos Lahden ehdokkaille ja talkoolaisille tehdystä työstä.

Nastolassa kannatuksemme vaaleissa oli 19,5 prosenttia. Keskustan listalla olleet 22 ehdokasta keräsivät yhteensä 1289 ääntä.  Nastolassa menetimme yhden valtuustopaikan. Nastolan kunnanvaltuustossa on 43 valtuutettua. Nastolassa suurin valtuustoryhmä on kokoomuksella 11 valtuutettua, toiseksi suurin sdp 9 valtuutettua ja kolmanneksi suurin keskustalla 8 valtuutettua. Kiitos Nastolan ehdokkaille ja talkoolaisille tehdystä työstä.

Orimattilassa kannatuksemme vaaleissa oli 31,5 prosenttia. Keskustan listalla olleet 42 ehdokasta keräsivät yhteensä 2211 ääntä, mikä on 333 ääntä enemmän, kuin keskusta sai edellisissä vaaleissa yhteensä Artjärveltä ja Orimattilasta. Orimattilan uudessa valtuustossa on 43 paikkaa. Keskustalla on Orimattilassa suurin valtuustoryhmä, 14 valtuutettua. Kiitos Orimattilan ehdokkaille ja talkoolaisille tehdystä työstä.

Padasjoella kannatuksemme vaaleissa oli 18,0 prosenttia. Keskustan listalla olleet 9 ehdokasta keräsivät yhteensä 320 ääntä. Tuloksella säilytimme 4 valtuutettua Padasjoen valtuustossa. Padasjoen kunnanvaltuustossa on 21 valtuutettua. Padasjoella suurin valtuustoryhmä on kokoomuksella, 9 valtuutettua ja toiseksi suurin on keskustalla 4 valtuutettua. Kiitos Padasjoen ehdokkaille ja talkoolaisille tehdystä työstä.

Sysmässä kannatuksemme vaaleissa oli 34,5 prosenttia. Keskustan listalla olleet 26 ehdokasta keräsivät yhteensä 822 ääntä. Keskustan äänimäärä kasvoi 15 äänellä. Tuloksella säilytimme 10 valtuutettua 27:stä. Keskusta on suurin valtuustoryhmä Sysmän uudessa kunnanvaltuustossa. Kiitos Sysmän ehdokkaille ja talkoolaisille tehdystä työstä.

Kun lasketaan yhdentoista kunnan ja 247 ehdokkaan äänet yhteen, saimme yhteensä 12651 ääntä.

Vaaleissa pääsi valtuustoihin Päijät-Hämeessä 88 ehdokasta Keskustan listoilta.

Kiitos kaikille Keskustaa äänestäneille ja vaalityössä mukana olleille!