Kuntavaalit huhtikuussa 2017

Ilmoittaudu sähköpostilla ehdokkaaksi

Miksi ehdokkaaksi?

Mikä sinulle on tärkeää? Miten kehittäisit kotikuntasi palveluita ja elinvoimaisuutta? Miten kehittäisit ihmisten hyvinvointia ja yrittäjyyttä kunnassasi? Tai miten lisäisit yhteisöllisyyttä kotikunnassasi?

Kuntavaalit on mahdollisuus lähteä mukaan vaikuttamaan millainen oma kotikuntasi on tulevaisuudessa.

Ratkaisujen tekijöinä ovat kuntavaaleilla valitut päättäjät, paikalliset vallankäyttäjät.

Tule mukaan vaikuttamaan ja rakentamaan kuntaa, jossa on elinvoimaa ja hyvän elämän mahdollisuudet.

Oman kuntasi päätöksentekijäksi pyrkiminen kannattaa.

Annika Saarikko kertoo, miksi nyt on hyvä lähteä ehdolle kuntavaaleissa. https://www.youtube.com/watch?v=WO9cYiF2PB4

Katso myös video muutaman jo ehdolle asettuneen ajatuksista ehdokkuudesta ja vaikuttamisesta.>>

Keskustan linjaukset kuntavaaleissa>>

Miten ehdokkaaksi?

Jos olet kiinnostunut ehdokkaaksi ryhtymisestä kuntavaaleissa, ota yhteyttä esimerkiksi oman kuntasi keskustalaisiin toimijoihin, piirin toiminnanjohtajaan tai puoluetoimistossa järjestöpäällikkö Pekka Reposeen.

Kaavakeet löydät tästä:
Keskustan ehdokkaan suostumus ja vakuutus kv 2017 pdf-tiedostona
Keskustan ehdokkaan suostumus ja vakuutus kv 2017 Word-tiedostona

Aikaisempi kokemus politiikasta ei ole ratkaisevaa, ehdokkailtamme edellytämme ennen kaikkea halua vaikuttaa oman kunnan tulevaisuuteen keskustalaisista lähtökohdista.

Voit myös antaa yhteystietosi alla olevalla lomakkeella ja kertoa näin kiinnostuksestasi, niin lähestymme sinua mahdollisen ehdokkuutesi merkeissä. Yhteystietojen jättäminen ei sido ehdokkuuteen tai mihinkään muuhunkaan.

Ota yhteyttä niin kerromme lisää, kaupungin ja kunnan päättäjänä toimiminen on kiinnostava ja tärkeä tehtävä!

Helsingin kaupunginvaltuutettu Timo Laanisen vinkki ehdokkuutta pohtiville https://www.youtube.com/watch?v=MAH0jwhInHw

Tiedätkö hyvän ehdokkaan tai haluaisitko mukaan kampanjoimaan?

Voit myös vinkata  henkilöstä, jota mielestäsi kannattaisi kysyä ehdokkaaksi rakentamaan kuntaa, jossa on elinvoimaa ja hyvän elämän mahdollisuudet.

Kuntavaaleihin voi myös osallistua toimimalla ehdokkaiden kampanjatiimeissä.

Milloin vaalit?

Seuraavat kuntavaalit pidetään sunnuntaina 9.4.2017. Ennakkoäänestys on kotimaassa 29.3.-4.4. ja ulkomailla 29.3.-1.4.

Ilmoittaudu sähköpostilla

Piiri facebookissa: https://www.facebook.com/KeskustanPaijatHameenPiiri/

Keskusta viestii
  • Anniina Sippola: Sydämen sivistystä

12.1.2016

Maailmamme täyttyy uhkakuvista kun Suomeen saapuu yhä enemmän ihmisiä erilaisista kulttuureista. Erilainen ja vieras pelottaa, eikä asiaa auta uutiset, jotka kertovat naisten ahdistelusta ja muista rikoksista. Saapujien joukossa tulee myös ihmisiä, joiden käsitys naisen koskemattomuudesta on yhtä vääristynyt kuin joillain suomalasillakin rikollisilla. Toisaalla naiset saavat raiskaus- ja tappouhkauksia puhuessaan ääneen kokemistaan epäkohdista. Olenko ”suvakkihuora” kun uskon että kaikki maahanmuuttajat ja turvapaikanhakijat eivät ole raiskaajia? Ansaitsenko ”opetuksen” kun puolustan ihmisoikeuksia myös muille kuin suomalaisille?

• Aleksi Koivisto: Suomi kuolee tai kansainvälistyy

22.10.2015

Minun mukava naapurini on ecuadorilainen kolmekymppinen nainen. Hän on tullut Vaasan yliopiston maisterivaiheeseen opiskelemaan energiatekniikkaa ja työskentelee nykyisin Vaasan ABB:n vaativissa kehitystehtävissä. Olisiko hän tullut Suomeen jos täällä olisi ollut lukukausimaksut vastassa? Ei.

• Noora Hammar: Monikielinen työmiljöö tarpeen

26.5.2015

Nyt takana on neljä kuukautta asumista Brysselissä ja ystäviä on löytynyt maasta jos toisestakin. Vaikka Suomi on monelle hankalaa sijoittaa kartalle ja Helsingistä puhuminen saattaa saada aikaiseksi kysymyksen "What is Helsinki?", ei Suomessa asuminen kuitenkaan tunnu mahdottomalta idealta ihmisille. Kiinnostunutta koulutettua työvoimaa olisi kyllä tarjolla.

• Antonios Sfakiotakis: Euroopan parlamentin mietintö Bolognan prosessista

20.5.2015

Bolognan prosessi on vuonna 1999 käynnistetty koulutuspoliittinen ohjelma, jonka tarkoitus on yhtenäistää eurooppalaisten maiden korkeakoulutusjärjestelmiä. Tavoitteeseen pyritään luomalla muun muassa vertailukelpoinen järjestelmä tutkintojen ja arvosanojen osalta. Käytössä myös yhtenäinen opintojen järjestelmä opintopisteiden osalta, ECTS. Prosessi on osa laajempaa eurooppalaista integraatiota, eli Euroopan maiden käytäntöjen yhdentymistä. Euroopan unioni on tämän prosessin johtava voima. Bolognan prosessin seurauksena on syntynyt niin kutsuttu eurooppalainen korkeakoulualue (EHEA).

• Marie Okkonen: Keskeistä näkemystä edustajistoihin!

15.5.2015

Useimpien ylioppilaskuntien edustajistojen kaksivuotiskausi lähenee loppuaan, ja ensi syksynä järjestetään vaalit uusien valitsemiseksi. Myös opiskelijakunnat valitsevat jälleen syksyllä uudet edustajistot seuraavaksi vuodeksi. Keskustaopiskelijoiden monissa osastoissa on jo tehty suunnitelmia ja jopa rekrytoitu ehdokkaita. Omalla taipaleellani politiikassa on ylioppilaskunnalla ollut suuri merkitys. Olen oppinut valtavasti monenlaisista asioista, aina omien ajatusten ja mielipiteiden esille tuomisesta ja ryhmätyötaidoista vaalikampanjan suunnitteluun ja organisointiin saakka. Koen saaneeni monia taitoja, joista on hyötyä työelämässä sekä kokemuksia, joita muistella loppuelämän ajan. Kiitos kuuluu Joensuun Opiskeleville Keskustalaisille, jotka patistivat minut mukaan epävarmuudestani huolimatta.

Edellinen 1 2 3 ... 28 29 30Seuraava