Keskustan Päijät-Hämeen piiri

Keskustan Päijät-Hämeen piirin syyskokous pidettiin Sysmässä. Valmistautuminen vuoden 2018 maakuntavaaleihin oli kokouksessa vahvasti esillä. Keskusta haluaa vaalitoiminnassa kertoa äänestäjille, miksi maakuntavaalit järjestetään ja mistä asioista valittava maakuntavaltuusto päättää. Ilolla todettiin ja otettiin myös vastaan vuonna 2018 Päijät-Hämeen maakuntaan liittyvän Iitin kunnan edustajat piirikokouksessa. Iitti siirtyy näillä näkymin heinäkuussa Päijät-Hämeeseen.

Piirin puheenjohtajaksi vuodeksi 2018 valittiin yksimielisesti jatkamaan Jukka Mölsä Orimattilasta.
Piirin varapuheenjohtajina jatkavat Eevakaisa Lehtosalo-Lönnberg Sysmästä ja Virpi Siltala Lahdesta.

Piirihallitus vuonna 2018: Tarja Tornio Asikkalasta, Jeremias Sankari Hartolasta, Mika Mäentalo Heinolasta, Keijo Penttilä Hollolasta, Sini Sivo Kärkölästä, Vesa-Matti Virtanen Lahdesta, Sanna Heikkinen Orimattilasta, Pasi Ahola Padasjoelta, Eija Virolainen-Nurminen Sysmästä, Hanna-Kaisa Kyyrönen Lahdesta ja 1.7.2018 alkaen Matti Tarula Iitistä.

Piirikokous antoi kannanotoissaan tukensa puolueen puheenjohtajalle, pääministeri Juha Sipilälle ja presidenttiehdokas Matti Vanhaselle.

Täysi tuki Sipilälle!

Keskustan Päijät-Hämeen piiri tukee Juha Sipilää työssään Keskustan puheenjohtajana ja pääministerinä.

Juha Sipilä valittiin Keskustan puheenjohtajaksi raikkaiden ajatustensa siivittämänä. Sipilä ja Suomen Keskusta lupasivat eduskuntavaaleissa 2015 laittaa Suomen kuntoon ja se työ jatkuu vielä pitkään.

Sipilä on ollut tarmokas, määrätietoinen ja päättäväinen pääministeri. Pääministerinä hän on lähtenyt uudistamaan ja pelastamaan hyvinvointivaltiota edellisten hallitusten päättämättömyyden seurauksena. Hallitus on tehnyt vaikeita päätöksiä ”Suomi kuntoon” teemalla. Sipilä haluaa aidosti ja rehellisesti uudistaa Suomea sekä parantaa Suomen ja suomalaisten yritysten kilpailukykyä.

Tuloksia alkaa näkyä jo, kun bruttokansantuote on lähtenyt nousuun, työttömyys on vähentynyt ja yritysten investoinnit ovat lisääntyneet. Kasvun kiihtyminen nostaa lähivuosien kasvun pitkänajan odotuksien yläpuolelle.

Tuemme Matti Vanhasta

Keskustan Päijät-Hämeen piirikokousväki antaa tukensa vuoden 2018 presidentinvaaleissa Matti Vanhaselle.

Presidenttiehdokas Matti Vanhasen mielestä presidentin tehtävä on edistää yhteiskunnan eheyttä. Erilaisista mielipiteistä huolimatta on tärkeää, että pystytään keskustelemaan keskenään ja valitsemaan yhteinen suunta. Presidentin pitää edistää vuoropuhelua ja kansalaisten yhteistä tilannekuvaa. Suomen linjasta ja suunnasta on päätetty aina yhdessä – niin on tehtävä jatkossakin. Monessa kohtaa täysin vastakkaiset tilannekuvat uhkaavat kuitenkin jakaa nyt kansaa aiempaa enemmän, toteaa Vanhanen.

Keskustan Päijät-Hämeen piiri korostaa, että Suomen pitää ulkopoliittisesti toimia niin, että luomme vakautta ja ennakoitavuutta ympäristöömme sekä tehdä realistisia aloitteita vakauden puolesta. Tarvitsemme toimivaa yhteistyötä, vuoropuhelua ja suojaksemme myös pitäviä kansainvälisiä sopimuksia, piiri linjaa.

Keskustan Päijät-Hämeen piiri muistuttaa, että Suomen pitkäaikaisena pääministerinä Matti Vanhanen on ehdokkaista ulkopoliittisesti kokenein. Vanhanen on toiminut Eurooppa-neuvoston puheenjohtajana, puolustusministerinä ja toimii tällä hetkellä ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtajana. Ehdokkaista Matti Vanhanen osaa parhaiten vastata tämän maan tulevaisuuden haasteisiin. Vanhasella on sekä vahvin sisäpolitiikan osaaminen että kirkkain ulkopoliittinen visio.

Jukka Mölsä puh. 044 545 2998
Jukka Sällinen, puh. 0400 930 483