Uutisarkisto

Periaateohjelman uudistus 2016-2018.png

Keskusta uudistaa periaateohjelmansa. Se sisältää ne aatteemme arvot ja suuret suuntaviivat, joihin muut Keskustan ohjelmat ja politiikka perustuvat.

Uusi ohjelma hyväksytään Sotkamon puoluekokouksessa kesäkuussa 2018. Puoluehallituksen esitys ohjelmaksi ”Tasapainossa eteenpäin – Keskustan 101 periaatetta”  on lausuntokierroksella syyskuun alusta 2017 aina 8.1.2018 saakka. Keskustan jäsenjärjestöt, yksittäiset jäsenet ja myös puolueen ulkopuoliset tahot voivat ottaa kantaa ohjelmaluonnokseen.

Ohjelmaluonnos ja sähköinen palautelomake löytyvät linkkeinä alla.

Tälle sivulle kootaan  periaateohjelman uudistamiseen liittyviä kirjoituksia ja muita aineistoja sitä mukaa kuin ohjelman uudistamisprosessi etenee. Julkaisemme täällä muun muassa  uudistusta valmistelleen Keskustan periaateohjelmatyöryhmän jäsenten kirjoituksia aikamme megatrendeistä. Ne ovat suuria ympärillämme vaikuttavia muutosilmiöitä, joihin Keskusta uudella periaateohjelmallaan etsii vastauksia.

Esitys uudeksi periaateohjelmaksi>>

Lomake palautteen antamiseen>>