Uutiset ja tapahtumat

TAPAHTUMAT SYKSYLLÄ 2013

26.9. Keskustan kyläkierros Kirkonjyrhämän laavulla, klo 18

3.10. Keskustan kyläkierros Hirvaan laavulla, klo 18

8.10. Keskustan kyläkierros Vikajärven koululla, klo 19.

19.10. Keskustan luottamushenkilöiden koulutuslauantai klo 10-15

26.10. Saarenkylä paikallisyhdistyksen järjestämä aate- ja arvokeskustelutilaisuus Saarenkylän NS-talolla, klo 10 alkaen. Alustajina puheenjohtaja Juha Sipilä ja lehtimies Mikael Pentikäinen.

26.10. Piirikokous Saarenkylässä.

15.11. Tupailta, klo 18, kaupungin edustussauna Korkalonkadulla.  Illan aiheena: kuntien yhteistyö teknisissä palveluissa, jätehuolto, kaavoitus ja yritystoiminta. Ilmoittautumiset 11.11. mennessä, illan emännälle Kaisu Huhtalolle, kaisu.huhtalo@gmail.com tai puhelimitse 040 554 6119

25.11. Kunnallisjärjestön syyskokous Lähteentien pirtillä, klo 18.

Uutisia

1.2.2013

TAVOITTEENA YHDEN SOTE-ALUEEN LAPPI

Rovaniemen keskusta pitää kuntaliitosten sijaan tärkeämpänä kysymyksenä sosiaali- ja terveydenhuollon järjestämisen ja rahoituksen uudistamista tiiviissä yhteistyössä kuntatoimijoiden kanssa alueelliset erityispiirteet huomioiden. Sosiaali- ja terveydenhuoltoon tunnetusti kohdistuu suurimmat kasvu- ja kustannuspaineet. Nyt suurkuntahankkeesta näyttää tulleen este järkevälle sote-uudistukselle.

Rovaniemen keskusta näkee tulevaisuuden tavoitteena yhden sote-alueen mallin Lappiin. Siihen ei kuitenkaan nykyisissä olosuhteissa löydy riittävää tahtotilaa, joten selkein ratkaisu tulee olemaan se, että kummastakin nykyisestä sairaanhoitopiiristä muodostetaan oma sote-alueensa.

Rovaniemen keskusta pitää tärkeänä, että Rovaniemen kaupunki on omalta osaltaan kantamassa vastuuta yhdessä Lapin muiden kuntien kanssa muodostettavassa sote-alueessa. Rovaniemen keskustan mielestä Rovaniemen kaupungin väestöosuus ja äänivalta tulisi kuitenkin vastata nykyistä paremmin toisiaan uudessa sosiaali- ja terveysalueen kuntayhtymässä.

Lisätietoja:
    varapuheenjohtaja Heikki Salmi 040 5780 294