Uutiset ja tapahtumat

Tulevia tapahtumia

Tavataan

Uutisia

Lapin keskus­ta­laiset: Lappiin riittää hallin­nol­li­sesti yksi sairaala  22.1.2017

Sote Lapin ja Peräpohjolan keskus­ta­laiset haluavat luoda maakuntaansa yhden sairaalan mallin.

Sote-valmis­te­luissa on jumiuduttu pitkään siihen, että sekä Länsi-Pohjan että Lapin sairaan­hoi­to­piiri ovat halunneet pitäytyä vanhoissa rakenteissa. Lapin Akatemiaan Rovaniemelle kokoontunut keskustan lappilainen järjestöväki linjasi, että Lappiin riittää hallin­nol­li­sesti yksi sairaala, joka kuitenkin toimii kahdella paik­ka­kun­nalla. Maakun­nal­linen kokonaisuus vaatii meiltä sitä, että määrittelemme hallin­nol­li­sesti yhden sairaalan, joka on kilpai­lu­ky­kyinen ja kykenee yhteistyöhön.

Anne Berner: Maaseudun

kurittaminen ei ole

vaihtoehto2

2

017Suuri viikko alkaa olla lopuillaan. Julkistimme selvityksen, jossa esitetään valtavia uudistuksia liikenteeseen. Taustalla on suuri määrä työtä, ja on ollut hienoa päästä esittelemään hallituksen pyytämän selvityksen ehdotuksia suurelle yleisölle.

·         Sipilä: Berneriltä rohkea ja ennakkoluuloton selvitys keskusteltavaksi20.1.2017

Kaikki poliittiset päättäjät ja suurin osa suomalaisista ovat samaa mieltä siitä, että tieverkostomme rapautuu ja uusia keinoja asian korjaamiseksi pitää löytää. Tähän päätyi liikenneverkon korjausvelkaa selvittänyt parlamentaarinen työryhmä viime vaalikaudella ja sama todetaan myös hallitusohjelmassa. Hallitus päätti käynnistää selvitystyön liikenneverkon kehittämisestä liiketaloudellisesti huhtikuussa 2016. Koko Suomi ansaitsee hyväkuntoisen tieverkon.

talvitie-uutiskuva.jpg