Puheenjohtajan palsta

Keskusta.fi / Kymenlaakso / Suomeksi / Me / Keskustanaiset / Puheenjohtajan palsta

Puheenjohtaja Mirja Longan palsta

Vuodenvaihteen ja tammikuun alku tehtiin tiiviisti kukin tahoillamme ja alueemme vaalitilaisuuksissa työtä Paavon kampanjan hyväksi, kiitos kaikille siitä.  Tulos oli hyvä ja Keskusta sai hyvän kannatuksen, Väyryset Paavo ja Vuokko tekivät mahtavan työn Keskustan hyväksi.

Tästä on hyvä ponnistaa kohti tulevia koitoksia.  Vaikka tällä hetkellä lokakuun kunnallisvaalit tuntuvat olevan kaukana, niin tosiasia on, että nyt on viimeistään alettava toimia.  Ehdokashankinta on käynnissä joka puolella Kymenlaaksoa.  Pitäkää silmät ja korvat avoinna, etsitään ehdokkaita, kuulostellaan uusia ja kysytään entiset. Tavoitteena monipuoliset listat ehdokkaista.

Tapahtumista sen verran, että kovin montaa omaa tapahtumaa ja retkeä ei ole tässä vaiheessa kalenterissamme, mutta seuraavaa on tiedossa

-          Nytkis, Naiset yhdessä Kouvolan toimikunta osallistuu Valkealassa Valkeala-talossa naisten päivänä 8.3. klo 18-20 tapahtumaan omalla esitepöydällään.  Tapahtumassa on mukana lukuisia myyntipöytiä ja eri järjestöjä

-          la 10.3. n. klo 10-13 Sippolassa, koulukoti, Sippolan Hovi puutarha-aiheinen kaikille avoin Naisten päivän tilaisuus

-          ke 25.4. klo 18 Keskustanaisten Kymenlaakson piirin kevätkokous, paikka ilmoitetaan myöhemmin

-          kesäkuussa Rovaniemellä puoluekokous, lähtö to 7.6.  Sinne suurella joukolla mukaan.

-          pe 3.8. perinteinen Pyynikin teatteriretki klo 18 näytökseen, katso erillinen esite tästä.

-          elokuun alkupuolella Marjatan päivän tilaisuus (ei kuitenkaan 15.8 vaan jonakin muuna päivänä) mahdollisesti rantailta tai muu ulkotapahtuma

Kunnallisvaaliehdokkaille on koulutuksia ja tilaisuuksia ja niistä ilmoitellaan aikanaan.  Ja varmaan järjestämme jotakin yhteistä ja ainakin Marjatan päivän teema elokuussa on vahvasti kunnallisvaaleihin painottuva.

Maatamme järisyttävät suuret uutiset.  Tällä viikolla julkistettiin kuntauudistussuunnitelma sekä varuskuntien lakkauttamislistat.  Jatkuvasti saamme kuulla työpaikkavähennyksistä alueellamme.  Me Keskustalaiset olemme vahvasti tukemassa lähipalvelujen säilyttämistä ja vastustamme pakkokuntaliitoksia. Kannamme huolta perheiden hyvinvoinnista vauvasta vaariin eli meille on tärkeitä lasten ja nuorten hyvinvointi sekä myös vanhusten asiat unohtamatta meitä vielä työssä olevia.  Jaksamista vaaditaan niin maatilayrityksissä työskenteleviltä, kuin muissa omissa yrityksissä sekä palkkatyössä olevilta.

Elämä jatkuu, pidetään lippu korkealla ja tehdään hyvää keskustalaista politiikkaa Kymenlaakson ja koko Suomen hyväksi!

Mirja Lonka

Kymenlaakson Keskustanaiset