TERVETULOA KÄYMÄÄN

Piiritoimisto2013.jpg
Kauppakeskus Hansa  2 krs. Keskikatu 4, 45100 KOUVOLA

Tervetuloa

Tule kanssamme vaikuttamaan Kymenlaakson tulevaisuuteen!
Keskustalla on toimintaa kaikissa Kymenlaakson kunnissa. Olet lämpimästi tervetullut sivuillemme ja halutessasi mukaan toimintaamme.
Tutustu meihin paremmin alla olevista linkeistä, tai voi ottaa yhteyttä sähköpostitse kymenlaakso @ keskusta.fi.

Keskustan valtuutetut Kymenlaaksossa

Keskusta viestii

• Juha Sipilä keskustapyöräilyssä maakuntarajan yli

9.8.2017

Keskustan puheenjohtaja ja Suomen pääministeri Juha Sipilä on mukana keskustapyöräilyssä ensi lauantaina, jona päivänä pyöräillään maakuntarajan yli Varsinais-Suomesta Uudellemaalle. Aamulla startataan Varsinais-Suomen Salosta ja päivärupeama päättyy Uudellemaalle Karjalohjalle.

• Kurvinen-Antti-uutiskuva.jpg

Kurvinen: Juna on saatava vaihtoehdoksi yhä useammalle suomalaiselle

9.8.2017

Juna on monella tapaa hyvä vaihtoehto kulkupeliksi. Raideliikenne on ilmasto- ja ympäristöystävällistä. Junamatkalla voi levätä, tehdä töitä tai vaikka juoda kahvia. Monille eläkeläisille ja opiskelijoille junaliikenne on yleisin matkustustapa. Nykyistä useampi suomalainen haluaisi käyttää junaa arjessa ja vapaalla. Valitettavasti viime vuosina varsinkin pienempien kuntien ja kaupunkien asukkaille raideliikenteen käyttäminen on muuttunut aiempaa vaikeammaksi asemien sulkemisen ja vuorojen harvenemisen takia. Tällä hetkellä Suomen kiskoilla ihmisiä voi kuljettaa ainoastaan monopoliyhtiö VR.

• ratapiha-uutiskuva.jpg

Vehkaperä: VR:ää ei yksityistetä eikä väkeä irtisanota

9.8.2017

Liikenneministeri Anne Bernerin esittelemä VR:n henkilöliikenteen avaaminen kilpailulle säilyttää silti VR:n ja siihen liittyvät muut yhtiöt 100-prosenttisesti valtionyhtiönä. Ketään ei myöskään irtisanota.

• kuva3.jpg

Pyöräily tuo poliitikot keskelle kyliä

7.8.2017

Keskustalaiset poliitikot ja muut aktiivit pyöräilevät jo viidentenä kesänä peräkkäin pitkin kesä-Suomea. Tänä vuonna reitti on noin 360 kilometriä ja kulkee Naantalista Espooseen neljän päivän aikana.

• Palautekeskustelu valtioneuvoston selonteosta julkisen talouden suunnitelmasta vuosille 2018 – 2021

27.6.2017

Keskustan ryhmäpuheenvuoro Kansanedustaja Markku Pakkanen