Koskinen-Valto-200px.jpg

eläkeläinen

Jyväskylä - Korpilahti - Putkilahti

Perusturvalautakunnan jäsen 2008 - 2012

Olen sitä mieltä, että Korpilahden terveysasema tulee säilyttää ja siellä pitää tarjota kattavat avoterveydenhuollon palvelut. Tämä on ykkösasia.

Muutenkin pitää toimia niin, että kaikkia palveluita ei keskitetä Jyväskylän keskustaan, vaan kaupungin palveluita tarjotaan tasapuolisesti kaupungin kaikilla alueilla.

Haja-asutusalueilla on tärkeää, että kaupunki tykee yksityisteiden kunnossapitoa. Viime vuosina tämä onkin ollut hyvällä mallilla ja samoin sen pitää olla tulevinakin vuosina.

Henkilökohtaista

Minä olen syntynyt Putkilahdessa vuonna 1948. Isäni toimi maanviljelijänä tuottaen lähiruokaa mm. Jyväskylän torimyyntiin. Perheessämme oli minun lisäksi viisi lasta, kuten monilla naapureillakin siihen aikaan.

Nyt asun jälleen synnyinsijoillani Putkilahdessa, mutta puolet elämästäni olen viettänyt Etelä-Suomessa opiskelun ja ansiotyön merkeissä. Muutaman vuoden olen ollut myös  ansiotyössä Ruotsissa ja Alankomaissa. Työkokemusta olen saanut myynti-insinöörin tehtävissä sekä palvelualan yrittäjänä. Yritystoiminta jatkuu, koska se edelleen tuntuu mukavalta.

Politiikkaan minua kutsuttiin ensimmäisen kerran 12 vuotta sitten ja heti suostuin Suomen Keskustan ehdokkaaksi Korpilahdella. Puoluevalintaa ei ole tarvinnut katua. Omat vanhempanikin ovat aikoinaan olleet keskustapuolueen edustajina Korpilahden kunnanvaltuustossa.