Jyväskylä

ehdokas_2017.jpg

joulo_a_150px.jpg

Muutoksia Keskustan valtuustoryhmässä

Jouko Asikainen nousee varasijalta Jyväskylän kaupunginvaltuuston varsinaiseksi jäseneksi. Näin tapahtuu siitä syystä, että keskustalainen kaupunginvaltuutettu Juha Jokitalo on nimitetty Konneveden kunnanjohtajaksi ja samalla hän luopuu kunnallisista luottamustehtävistään Jyväskylässä.

Jouko on pitkän linjan kunnallispoliitikko. Hän on toiminut moninaisissa luottamustehtävissä ennen kuntaliitosta Jyväskylän maalaiskunnassa ja ura on jatkunut vahvasti myös Jyväskylän kaupungissa.

Ammatti: koneyrittäjä, eläkkeellä
Osoite: Nyröläntie 435, 41940 Vesanka
Sähköposti: jouko.i.asikainen[at]jkl.fi
Tärkeimmät kunnalliset luottamustehtävät:
# kaupunkirakennelautakunnan varajäsen
# tiejaoston puheenjohtaja
# joukkoliikennejaoston varajäsen
Muut tehtävät:
# Keski-Suomen liiton maakuntavaltuuston jäsen
# Jyväskylän Seudun Puhdistamo Oy:n hallituksen jäsen

VoteKiitos.jpg

jkl_pp_800px.jpg

Lehdistötiedote 9.12.2014

Keskustan Jyväskylän valtuustoryhmä kasvaa vaaleista huolimatta

MB_150px.jpgKeskustan Jyväskylän valtuustoryhmä kasvaa täyteen tusinaan, sillä Matti Björk liittyy mukaan Keskustan ryhmän toimintaan 9.12.2014. Ensimmäisen kauden valtuutettu Matti Björk toimi aiemmin Jyväskylän perussuomalaisten valtuustoryhmässä.

Matti Björk on seurannut jo tovin Keskustan valtuustoryhmän toimintaa ja esityksiä. Matti Björkin mukaan Keskustan ryhmän ja hänen arvomaailmansa kohtaavat oikein hyvin.

Keskustan ryhmän toiminnassa näkyy yhteisöllisyys, sovittelevuus ja avoimuus.

Keskustan ryhmä on otettu saadessaan mukaan toimijan ja vaikuttajan, jolla on vankkaa kokemusta yrityselämästä. Matti Björk on valtuustossa aktiivinen ja kyseenalaistaa terävällä tavalla tehtäviä esityksiä. Matti Björk on tervetullut mukaan, lisäämään ja tuomaan uutta näkemystä entisestään vahvistuvaan Keskustan ryhmään.

Matti Björk toimii kaupunkirakennelautakunnan jäsenenä, kaupungin hallituksen varajäsenenä ja Keski-Suomen Liiton maakuntavaltuuston jäsenenä. Lisäksi Matti Björk valittiin Jyväskylän Seurakunnan valtuustoon syksyllä 2014.

Lisätietoja:

Valtuutettu Matti Björk
matti.bjork@jkl.fi
050-518 1964

Jari Colliander, Keskustan Jyväskylän valtuustoryhmän pj.
jari.colliander@jkl.fi

Aimo Asikainen, Keskustan Jyväskylän kunnallisjärjestön pj.
aimo.asikainen@jkl.fi

Tiedote 17.11.2014

Keskustan Jyväskylän kunnallisjärjestön päätöksiä

Keskustan Jyväskylän kunnallisjärjestön syyskokouksessa 16.11.2014 valittiin vuoden 2015 toimijoita. Johtokunnan puheenjohtajana jatkaa Aimo Asikainen. Uudeksi varapuheenjohtajaksi valittiin Urpo Lohi. Sihteerinä jatkaa Joonas Könttä. Johtokunnan jäseniksi valittiin Jukka Juusela, Timo Peura, Tuulia Ikkelä-Koski, Jari Colliander, Osmo Kääriäinen, Seppo Niittonen, Matti Järvinen, Jukka Valkonen, Hanneli Kivelä ja Pirkko Weijo.

Keskustan Jyväskylän kunnallisjärjestö onnittelee uutta kaupunginjohtaja Timo Koivistoa. Uuden kaupunginjohtajan tulee merkitä myös uutta aikaa koko Jyväskylälle. Uuden ajan on myös merkittävä entistä parempaa yhteistyötä.

Timo Koivisto on puhunut itse Jyväskylän olevan koko Keski-Suomen veturi ja maakunnan kehittäjä. Tämän tulee näkyä myös kaupungin päätöksenteossa – koko Keski-Suomi huomioiden. Vain yhteen hiileen puhaltava maakunta voi menestyä.

Kunnallisjärjestö pitää tärkeänä, että kaupungin virkamiesten johdolla on otettava entistä paremmin huomioon kaupungin ja sen eri alueiden tarpeet ja mahdollisuudet. Samoin kunnallisjärjestö toivoo, että kaupungin poliittisen vallankäytön osalta toteutuu tasapuolisuus ja tasa-arvoisuus. Vain tasapuolinen ja yhteistyöhön pohjautuva kaupunki pystyy ratkomaan ne vaikeat ongelmat, jotka nykyisten ja tulevien päättäjien on kyettävä ratkaisemaan.

Lisätietoja:

Aimo Asikainen, pj., puh. 050 381 9577