Keski-Suomen Keskusta

Tervetuloa mukaan!

Keskusta talot ja maisema yläkuva kaupunki.jpg
Piirin uutisia
Ajankohtaista facebook-sivullamme:

Keskusta viestii
  • Hallintarekisteri käsiteltiin; avoin omistus säilyi Suomessa

22.5.2017

Eduskunta hyväksyi monipolvisen käsittelyn jälkeen hallintarekisteriin liittyvän lain arvo-osuusjärjestelmästä. Viimeiset vaiheet olivat yhtä mutkikkaat kuin koko lain eteneminen. Esityksessä oli kyse siis pakollisen EU-lainsäädännön toimeenpanosta, johon Suomi oli kuitenkin onnistunut neuvottelemaan poikkeuksen saada säilyttää oma avoimen omistuksen malli.

• Ovaska-Jouni-3-uutiskuva.jpg

Keskusta allekirjoitti liberaalin manifestin

20.5.2017

Keskustan maailmanperhe, liberaalipuolueiden kansainvälinen kattojärjestö Liberal International (LI) kokoontui Andorrassa 18.-20.5.2017. Kongressi juhlisti järjestön 70-vuotista taivalta hyväksymällä liberaalin manifestin. Kongressiin osallistuneet puoluejohtajat allekirjoittivat manifestin kokouksen päätteeksi lauantaina 20.5. Suomen Keskustan puolesta manifestin allekirjoitti kokoukseen osallistunut puoluesihteeri Jouni Ovaska.

• Leppä-Jari--uutiskuva.jpg

Jari Leppä maa- ja metsätalousministeriksi

5.5.2017

Kansanedustaja Jari Leppä nimitetään tänään ministeriksi presidentin esittelyssä. Ministerien vastuualueisiin tulee samalla joitain muutoksia.

• Kurvinen-Antti-uutiskuva.jpg

Antti Kurvinen: Parannuksia heikompiosaisten asemaan jatkettava – työllisyyden parantamisessa iso vastuu myös työmarkkinaosapuolilla

1.5.2017

Viime aikoina on käyty erikoista keskustelua siitä, kenen tai minkä ansiota työllisyys- ja talouskäänne on. Osa keskustelijoista on antanut ymmärtää, että käänne on tapahtunut Sipilän hallituksesta huolimatta.

• Vanhanen-Matti-06-2016.jpg

Vanhanen: Suomen sosiaalista ja alueellista eheyttä rakennettava yhdessä

1.5.2017

Tultuani valituksi Keskustan presidenttiehdokkaaksi vuosi sitten, linjasin meidän suomalaisten yhteisen turvallisuuden perustaksi viisaan ulkopolitiikan, uskottavan puolustuksen, yhteiskuntamme eheyden ja taloutemme itsellisyyden. Ulko- ja turvallisuuspoliittisen selonteon käsittely osoitti, että maamme ulkopolitiikan linjasta on laaja yhteisymmärrys. Sitä on vaalittava myös tulevaisuudessa. Maailman turvallisuuskehitys on menossa vaarallisempaa suuntaan.