Keski-Suomen Keskusta

Tervetuloa mukaan!

Keskustan Keski-Suomen piiritoimisto toivottaa kaikille hyvää kesää!

Kuva_kesätapahtuma_2016.jpg

Tervetuloa Keskustan Keski-Suomen piirin kesätapahtumaan la 9.7.2016 Toivakan Ruuhipirtille! Mukana Keskustan varapuheenjohtaja Antti Kurvinen sekä reilut 300 keskustalaista. Kesäteatteriesityksenä Matti Wanteen käsikirjoittama ja Mikko Kaurasen ohjaama komedia Serkkupojan setelipaino. Liput 25 euroa, sisältäen ohjelman kesäteatteriesityksen ja munkkikahvit väliajalla. Ruuhipirtillä on mahdollisuus myös ruokailuun klo 12 alkaen. Keittolounas 10 euroa/hlö.

Lisätiedot ja varaukset Keskustan Keski-Suomen piiritoimistolta puh: 010 315 2001 ja 045 327 4845 ja keskusta.fi/keski-suomi

Tervetuloa, lippuja on vielä saatavilla!

Keskustan Keski-Suomen piiritoimisto on suljettuna kesäaikana seuraavina ajankohtina:

29.6. - 1.7.  ja  13.7. - 2.8.

Muina aikoina toimistolla palvelee toimistosihteeri Pia Högberg: puh: 010 315 2001, sähköposti: pia.hogberg@keskusta.fi

Piirin uutisia
Ajankohtaista facebook-sivullamme:

Keskusta viestii
  • Vehviläinen-Anu-uutiskuva.jpg

Ihmisille ja yrityksille sujuvat palvelut – maakuntauudistus on osa Suomen uudistamista

29.6.2016

Hallitus julkisti sote- ja maakuntauudistukseen liittyvän lakipaketin keskiviikkona pidetyssä tiedotustilaisuudessa. Maakuntauudistuksesta vastaava kunta- ja uudistusministeri Anu Vehviläinen on tyytyväinen työn etenemiseen ja muistuttaa samalla siitä, että hallituksen reformit ovat olennainen osa Suomen uudistamista.

• Rehula-hymy-uutiskuva.jpg

Sotessa seuraavalle rastille – keskeiset tavoitteet ennallaan

29.6.2016

Sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksen ja maakuntien perustamisen alustavat lakiluonnokset julkistettiin keskiviikkona 29.6. Perhe- ja peruspalveluministeri Juha Rehula muistuttaa, että keskeiset tavoitteet sosiaali- ja terveydenhuollon muutoksessa ovat pysyneet jo pitkään samoina. Sosiaali- ja terveydenhuoltomme kustannusten kasvu on saatava taittumaan, ja ammattilaisia pitää saada ympäri maan sinne, jossa heitä tarvitaan. Palvelujen saatavuuden ja terveyden eriarvoistumisen kehitys pitää katkaista.

• Presidenttiehdokas Matti Vanhasen verkkosivuilla palvelunestohyökkäys

26.6.2016

Keskustan presidenttiehdokas Matti Vanhasen verkkosivuihin kohdistui juhannusaattona palvelunestohyökkäys.

• Vanhanen-Matti-250x300.jpg

Matti Vanhanen: Taivas ei putoa niskaamme

24.6.2016

Suomen kannattaa asettaa tavoitteeksi, että vapaakauppa jatkuisi, viisumivapaus säilyisi ja poliittinen yhteistyö jatkuisi EU:n ja Britannian välillä. En tosin ole varma, pystyvät britit hyväksymään pääsymaksuksi markkinoillemme suhteessa yhtä suuren pääsymaksun kuin mitä Norja ja Sveitsi vuosittain meille maksavat, Keskustan presidenttiehdokas Matti Vanhanen arvioi tuoreeltaan Britannian kansanäänestyksen tulosta.

• Tossut-uutiskuva.jpg

Anniina Sippola: Koti on ihmiselle koti - näkyi ikkunasta sitten puistoa tai metsää

20.6.2016

Keskusta uudistaa periaateohjelmansa. Puolueen periaateohjelmatyöryhmän jäsenet käsittelevät näillä sivuilla julkaistavissa kirjoituksissaan aikamme suuria muutosilmiöitä ja megatrendejä, joihin uudessa periaateohjelmassa etsitään vastauksia. Kahdeksantena on vuorossa Anniina Sippola, joka pohtii väestökehitykseen, muuttoliikkeisiin ja kaupungistumiseen liittyviä ilmiöitä.