Leo.jpg

Tervetuloa Taipalsaaren Keskustan kotisivuille!

Huolenpitoa-huomennakin.jpg

"Suloisessa Suomessamme"

28.1.2018 pidetään Suomessa maakuntavaalit. Keskustan Taipalsaaren kunnallisjärjestö tulee esittämään ehdokkaita  maakuntavaaleihin. Keskustan maakuntavaalien ehdokaslistan tulee asettamaan Keskustan Karjalan piiri.

"Oisko maata armaampaa"

Vuodesta 2019 eteenpäin Etelä-Karjalan maakunta vastaa sosiaali- ja terveydenhuollosta, pelastustoimesta, ympäristöterveydenhuollosta, alueellisista kehittämistehtävistä ja elinkeinojen edistämisen tehtävistä, alueiden käytön ohjauksesta ja suunnittelusta sekä maakunnallisen identiteetin ja kulttuurin edistämisestä.

Tulevaisuuden ratkaisujen tekijöinä Etelä-Karjalan maakunnallisissa asioissa ovat vaaleilla valitut maakuntavaltuutetut. Kiinnostaako sinua yhteisten asioiden hoito, Taipalsaaren sosiaali- ja terveysalan lähipalvelut ja Etelä-Karjalan maakunnan asiat? Miten kehittäisit maakuntaamme? Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä Taipalsaaren Keskustan toimijoihin.

Keskustan tavoitteet Taipalsaarella

Keskustan Taipalsaaren kunnallisjärjestö on linjannut tavoitteitaan kunnallisvaalikaudeksi 2017-2021. Lue lisää.

Taipalsaari banneri.jpg

Suomen Keskustan viisi tulevaisuuden tavoitetta vuodelle 2025 ovat:

• Kodeissa voidaan hyvin, hyvinvointierot kapenevat
  • Suomi osaamisen ja uusien oppimisympäristöjen kärkimaaksi
  • Suomi julkisen sektorin johtamisen, byrokratian purkamisen, digitalisaation ja kokeilujen mallimaaksi
  • Suomi biotalouden, kiertotalouden ja kestävän kehityksen edelläkävijäksi
  • Koko Suomeen 200 000 työpaikkaa lisää, talous 2 prosentin kasvu-uralle työntekoa ja yrittäjyyttä vahvistamalla ja velaksi eläminen loppuu.

Pääministeri Juha Sipilän hallitusohjelma löytyy tästä.

Virtuaalitupailta (1).jpg

Tule mukaan!

Jos Sinua kiinnostavat yhteiskunnalliset asiat, haluat lisää tietoja kunnan asioista  tai jos Sinulla on ehdotuksia kehittämishankkeista tai haluat tietoja Keskustan toiminnasta,     ota rohkeasti yhteyttä kunnallisjärjestön puheenjohtaja Johannes Moisioon (0400 154382) tai keneen tahansa johtokunnan jäseneen.

Uutisia