Kuvagalleria

Tällä sivustolla julkaistaan järjestön toimintaan liittyviä kuvia. Kuvat voi lähettää sähköpostiin jouko.siitonen@pp.inet.fi

Ruokolahden Keskusta osallistui jälleen heinäkuussa Äijänkärräys-tapahtumaan. Kärrättävänä oli perinteiseen tapaan kansanedustaja Kimmo Tiilikainen ja kärrääjinä valtuutetut ja vara: Taina Paananen, Tuija Kekäläinen, Mirja Henttonen ja Anne Tella.

aijankarraus2010.jpg

Keskustan Etelä-Karjalan piirin kevätkokoukseen saatiin vieraiksi puolueen ensi kesän puheenjohtajaehdokkaat ministeri Mari Kiviniemi ja kansanedustaja Timo Kaunisto.  Kokouksen puheenjohtajana toimi Irma Liimatainen Ruokolahdelta ja sihteerinä toiminnanjohtaja Pirjo Leino. Kokouksen osanottajajoukkoa oli ennätysmäärä, yhteensä 111 henkilöä.
mari ja timo ym 1.jpg
Puheenjohtajaehdokkaitten puheiden jälkeen käytiin vilkas keskustelu yleisön kysymysten pohjalta.
mari ja timo 2.jpg

kunnallisj2010.jpg

Oma kansanedustajamme Kimmo Tiilikainen esitti myös oman tervehdyksensä kokouksessa

kunnallisj2010b.jpg

Kokouksessa oli ennätysmäärä väkeä, 111 henkeä.

mari ja timo 3 kiitos.jpg

Vieraat saivat muistoksi Ruokolahdelta leijonataulut kunnallisjärjestön

puheenjohtajalta Tea Usvasuolta.

EU-päivää vietettiin lauantaina 9.5. Imatran  kävelykadulla, jossa karambola-maljat ja tähtipiparit maistuivat Imatran seudun eukoille.
Kuvassa kilistelevät Imatran kunnallisjärjestön tuore puheenjohtaja Jaana Hallberg (oik.) ja Imatran valtuuston pj. Tiina Wilen-Jäppinen (sd.) sekä Ruokolahden kunnallisjärjestön pj. Tea Usvasuo.

Kunnallisjärjestön vuosikokous pidettiin tällä kertaa Pohjalankilan kylätuvalla. Kokousasiat vetivät  välillä Jorman, Raimon ja Matin ilmeet vakavaksi.  Yleisen taloudellisen tilanteen heijastukset erityisesti kuntatalouteen olivat yksi keskustelun aihe.

Lintukosteikon yhteyteen on rakennettu myös tilava laavu. Uuden uutukaiseen laavuun oli mukava istahtaa hetkeksi nauttimaan laavun lämmöstä.

Kunnallisjärjestön  vuosikokouksen yhteydessä tutustuttiin Torsanpään lintukosteikon patorakennelmaan.

Oppaana oli Pohjalankilan seudun kylät ry:n puheenjohtaja Matti Jaatinen

ONNEA SIRPA 50 -V!
Toivoo; Ruokolahden Keskusta

Ruokolahden Keskustan Valtuustoryhmä kokoontui 2.3.09 keskustelemaan alkaneesta valtuustokaudesta sekä lautakunnissa esille tulleista asioista. Käsiteltiin myös tulevan Valtuustoseminaarin 5.-6.3 teemoja . Keskustelu oli vilkasta ja avointa.

Ruokolahden Keskustan valtuutetut ovat tavattavissa kirjastossa joka kuun viimeisenä keskiviikkona. Kuvassa Mirja Henttonen ja Raimo Väisänen. 25.2.2009.  Antoisaa keskustelua käytiin mm. Ruokolahden terveyspalveluista, veden pullottamosta sekä ympäristö asioista.

Keskustan piirin jäsenristeilyllä helmikuun alussa oli maakunnasta edustava
porukka ja ruokolahtelaisia osanottajia peräti kymmenkunta. Menomatkalla
bussiin hyppäsi kansanedustaja Antti Kaikkonen, joka antoi ajankohtais-
katsausta ja keskustelutti matkalaisia. Laivalla liikkui muiden matkustajien
keskuudessa huhu, että mukana olisi Keskustan johtoporrasta...no, ei nyt
kuitenkaan ihan ollut.

Myös kansanedustaja, Ruokolahden valtuuston puheenjohta-
ja, Kimmo Tiilikainen oli matkassa valottaen niin kunnan, maa-
kunnan kuin valtionkin asioita ja hän sai evästyksiä tuleviin
koitoksiin.

Kunnallisjärjestön puheenjohtaja Tea Usvasuo ja sihteeri Anne Tella ehti-
vät matkan aikana rupatella niin tulevista vakavimmista kuin vähemmän
vakavistakin aiheista. Kumpikin aloitti luottamustehtävissään tämän vuo-
den alusta.

Keskustan valtuustoryhmä järjestäytyi vuoden ensimmäisessä kokouksessaan. Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Taina Paananen (pöydän päässä vas.) ja sihteerinä jatkaa Mirja henttonen.